Side 1 av 2
Import av mr2 turbo
Legg innLagt inn:08 jul 2003 08:26
av Hitman
Var i kontakt med ein bilselgar fra trondheim som importerte bilar fra japan og bygde dei om til venstre ratt.
Er det noko spesielt ein bør passe på ved kjøp av ein sånn bil eller burde ein kankje la vera å kjøpa?
Legg innLagt inn:08 jul 2003 10:10
av chris
blir det ikke dyrt da? hvem er det som gjør dette? går med planer om å bytte bil selv skjønner du. noen nettsider til disse?
Legg innLagt inn:08 jul 2003 10:35
av Speeder
Hva med å kjøpe en med høyreratt, og kjøre med den sånn den er..?
Skulle vel ikke by på voldsomme problemer det?
er da andre biler med høyreratt på norske skilter, så er det noen grunn til at mr2 ikke kan bli godkjent...
Bilen burde vel bli endel billigere, hvis du kan akseptere å kjøre med rattet på "feil" side... Er en vanesak det egentlig, det er litt kjiipt at man må, ha hele bilen over i andre kjørebanen for og se noe hvist du skal forbi da men. Pytt sann
Legg innLagt inn:08 jul 2003 10:52
av chris
Speeder skrev:Hva med å kjøpe en med høyreratt, og kjøre med den sånn den er..?
Skulle vel ikke by på voldsomme problemer det?
er da andre biler med høyreratt på norske skilter, så er det noen grunn til at mr2 ikke kan bli godkjent...
Bilen burde vel bli endel billigere, hvis du kan akseptere å kjøre med rattet på "feil" side... Er en vanesak det egentlig, det er litt kjiipt at man må, ha hele bilen over i andre kjørebanen for og se noe hvist du skal forbi da men. Pytt sann
ellers får man leke med hvitstripa og se på den siden..

høyreratt er vel bare en vanesak, vil jeg tro.. kanskje litt lett å feilberegne avstander til brukanter og sånn i starten.. men..
Legg innLagt inn:08 jul 2003 11:32
av Speeder
joa, litt leit og feilberegne til diverse midtrabbater o.l. i starten.... Nå har ikke jeg kjørt det så mange ganger men et par har det blitt, og du får fort feelingen, men i starten så var det, nære en midtrabatt før en rundkjøring bl.a. Tenkte liksom ikke på at bredden av bilen var på min venstre side
Men er det noen som hvet hvordan det er med godkjenning av Mr2, med høyreratt da? Gjerne st205 også, hvis noen har erfaring med dette.
Legg innLagt inn:08 jul 2003 13:53
av Hitman
Her har du web siden til han som eg snakka med.
http://www.thaulow.net
Legg innLagt inn:08 jul 2003 19:31
av jensi
Får bra Mr2 turbo fra tyskland ferdig med allt for ca 140000.Why bother???????
Rekn ut og tenk.
Legg innLagt inn:08 jul 2003 19:51
av jensi
Kan ikke forstå at det kan bli billigere å bygge om bilen?
Må i tilfelle være noe garasje styr.
Krever sveising av nybunn under reservehjul.
Må og ha ny styring /vidusmotor/dasj/ nytt ledningsnett/++.
Har vurdert det samme og sjekket.
For komplisert og dyrt.Import avgiften er ca 60000 på bilen.
Legg innLagt inn:08 jul 2003 20:08
av chris
jensi skrev:Får bra Mr2 turbo fra tyskland ferdig med allt for ca 140000.Why bother???????
Rekn ut og tenk.
Prøvde å lete etter en fin mr2 turbo på den mobile.de.. men ikke så mange å velge i..
Legg innLagt inn:08 jul 2003 20:08
av chris
hvordan blir priser på importbiler fra japan med venstreratt da? uten å bygge om , mener jeg
Legg innLagt inn:09 jul 2003 19:25
av Erlend
Det her lurer jeg også på. Man kan jo sjekke engelske importfirmaer og så doble prisen, så har du noe lignende

Prøv f.eks. Newera Imports -
http://www.neweraimports.com/stock.htm Tror nesten det blir like greit å kjøpe ferdigimporterte til England enn å importere direkte fra Japan, eller hva? Hvis man unngår at de konverterer km/h til mph og slikt da såklart.
Legg innLagt inn:09 jul 2003 19:53
av jensi
Fikk pris fra en i England som importerte fra Japan.
Han hadde et fint eksemplar 91 mod lite kjørt til 3000 £.
Dette var uten frakt til Newcastle.
Husk på at i England er Mr2 en like dyr enten med eller uten turbo p.g.a. høg forsikring på turbo.
Jens
Legg innLagt inn:09 jul 2003 20:28
av chris
jensi skrev:Fikk pris fra en i England som importerte fra Japan.
Han hadde et fint eksemplar 91 mod lite kjørt til 3000 £.
Dette var uten frakt til Newcastle.
Husk på at i England er Mr2 en like dyr enten med eller uten turbo p.g.a. høg forsikring på turbo.
Jens
Får du til å sjekke etter om du finner noen fine Celica Turbo eller MR2 Turbo til en veldig fin pris?

Legg innLagt inn:09 jul 2003 20:28
av chris
Erlend skrev:Det her lurer jeg også på. Man kan jo sjekke engelske importfirmaer og så doble prisen, så har du noe lignende
Prøv f.eks. Newera Imports - http://www.neweraimports.com/stock.htm Tror nesten det blir like greit å kjøpe ferdigimporterte til England enn å importere direkte fra Japan, eller hva? Hvis man unngår at de konverterer km/h til mph og slikt da såklart.
Får ta en titt
-EDIT-
Var en MR2 der.. sette på felgene mine på den, da kunne jeg tenkt meg den

Men hørtes litt overdrevent ut med hestekreftene da.. rundt 280-300 stod det.. ellers virka den utrolig godt utstyrt, og pent ivaretatt..
Legg innLagt inn:10 jul 2003 07:40
av Erlend
3000 Yen er grei startpris vel

De fleste sportsbilene fra Japan har blitt modifisert på en eller annen måte før de kommer til England leste jeg. Men det er jo masse å velge mellom der borte. Må være rene mekka å komme bort til en forhandler der og kikke... *sikle*
Den MR2en på Newera har mye godsaker ja Christian! 280 hk på en mk2 er litt overdrevet synes jeg og, han har vel ikke bytta turbo? Ny ECU, luftfilter og noen turbokontrollere bare...
Hvis du ikke vil ha Ray's - felgene, så kan jeg "oppbevare" dem for deg
