Side 1 av 1
Noen som vet noe om disse pluggene?
Legg innLagt inn:17 aug 2005 16:38
av GT4 CS
Pluggene er fra denso og har nr K22PR-ZU
Haster litt med svar her, for vurderer putte di ned i min motor
Legg innLagt inn:22 aug 2005 13:52
av GT4 CS
Har fått kjørt en del med disse pluggene, og er kjempefornøyd nå. Likte ikke synet på de pluggene jeg tok ut, men de var iallefall ikke brent eller sprekt. Men det var kommet noen grå prikker rundt nedre delen på pluggen, så ut som hønsemøkk etter sveising, bare mye mye mindre, ikke anelse hva dette kan være, selv om jeg tenker meg at det har vært dårlig tenning der, men nå gikk jo bilen min ca 5000km med EKSTREM eksosmanifold lekasje som kan ha gjort sitt også da.
Legg innLagt inn:22 aug 2005 22:03
av TOYPARTS
Er BARE tull å bruke penger på slike plugger, kjøp en plugg som heter bcr8es, om du aldri så mye kjøper glimm plugger og hks plugger eller andre ting så er de ikke noe bedre, men en ngk bcr8es fungerer helt fint til de aller fleste som skal ha en bedre plugg enn originalt.
Neste gang du er innom en butikk som skal selge deg en plugg som er så mye bedre og revolusjonerende, så må du spørre hvorfgor den er bedre enn feks den som jeg har nevnt, og glem ALT om historier og ikke minst bilder om hvordan den oppfører seg i en motor.
Å si at man er fornøyd med en plugg er feil, du hadde sikkert blitt fornøyd med de originale også, tviler på at du hadde merket noe foskjell.
Legg innLagt inn:22 aug 2005 23:50
av TheStig
feil feil feil feil og atter feil.. Litt dumt å være så påståelig om et så stort og seriøst marked som tennplugger.. Det er ekstreme forskjelle fra plugg til plugg.. Noen medfører urolig gange, noen tåler ikke ekstrem kjøring selv med rett varmeverdi og noen gjør rett og slett bilen litt treg. Dette har jeg erfart first hand med div turbobiler
Den der 22 pluggen din CS er rett plugg for deg. Den er en grad kaldere enn original pluggene og bør holde bra. Det er denne varmegraden men bare at det er modellen vassere enn denne jeg selv har brukt endel og selger nå. Denso Iridum Power heter den og har verdens tynneste elektrode. Bedre varmeavledning, kjappere og mer presis tenning og meget høy kvalitet osv..
Legg innLagt inn:23 aug 2005 06:06
av TOYPARTS
TheStig skrev:feil feil feil feil og atter feil.. Litt dumt å være så påståelig om et så stort og seriøst marked som tennplugger.. Det er ekstreme forskjelle fra plugg til plugg.. Noen medfører urolig gange, noen tåler ikke ekstrem kjøring selv med rett varmeverdi og noen gjør rett og slett bilen litt treg. Dette har jeg erfart first hand med div turbobiler
Den der 22 pluggen din CS er rett plugg for deg. Den er en grad kaldere enn original pluggene og bør holde bra. Det er denne varmegraden men bare at det er modellen vassere enn denne jeg selv har brukt endel og selger nå. Denso Iridum Power heter den og har verdens tynneste elektrode. Bedre varmeavledning, kjappere og mer presis tenning og meget høy kvalitet osv..
Jepp og bcr8es er dønn identisk til den, også en grad kaldere til en brøkdel av prisen, men om du velger riktig plugg får du ikke urolig gange, da er det feil åpning eller plugg.
Jepp og hva tror du skjer med verdens tynneste elektrode når man kjører seriøst med trykk på motoren og får mye varme?? jo den faller av, noe som fører til ras, har sett dette mer enn en gang, men pluggene er sikkert god til sitt bruk (etter min mening i hyllen)
Men om du har kjempegod peiling på det, kan jo du fortelle hvorfor de er mye bedre enn andre plugger.
Legg innLagt inn:23 aug 2005 08:18
av GT4 CS
Hehe, har ikke betalt en krone for pluggene. Fikk dem av en kompis som ikke skulle bruke dem men ha orginale isteden. Er vel ikke noe særlig med orginal plugger på høyere ladetrykk?
Har merket veldig stor forskjel fra plugg til plugg, faktisk de beste pluggene jeg har hatt i min bil er fra champion, en grad kaldere og kostet meg 150kr for 4stk

Men kjempefornøyd med de pluggene jeg har i min bil nå også, gjenstår og se om de overlever min kjørestil
Har og vurdert "billige" plugger fra ngk, men den gang jeg var innom for og kjøpe klarte de ikke finne rett plugg, så det gikk som det gikk. Kjøpte da HALO plugger, den værste dritten jeg har hatt, sprakk gjorde de og, i ettertid innrømte leverandøren og gitt meg feil varmegrad, selv om det var andre settet de sendte meg. Bare flaks biten ikke datt inn i motoren min pga pluggens utforming i bunn.
Må ærlig innrømme jeg ikke trur på slike vidunderplugger, men hører jeg gode ord fra flere(ikke selgere) er jeg villig til og prøve noe nytt.
Forøvrig har jeg reklame for deg både forran og bak toyparts, så du får sende meg et eksemplar av ngk pluggene, så skal jeg teste de ut hehe.
Legg innLagt inn:23 aug 2005 13:51
av TheStig
det er synd med folk som slenger ut påstander som er totalt ubegrunnet. At den er tynn har INGENTING med at den kan knekke eller smelte av. Tror du virkelig at om elektroden er 0.5 mm eller 1.2 mm eller 5 CM har noe å si i smeltegrad hvis at motoren blir så varm at den bestemmer seg for å spise plugger??? prøv å stikk fingern nedi der du
Iridum er 8 ganger sterkere, 6 ganger hardere og har et smeltepunkt som er 1200 grader høyere enn platinium. Pga dette krever pluggen mindre kraft for å tenne og er mye mer effektiv på tynn blanding. Dette er ren forskning og grunnen til at disse pluggene koster endel mer. Jeg har gått igjennom utallige plugger pga tenningsbank, banekjøring osv med Iridum power pluggene nektet å gi seg. Holdt 35.000 km på nissan som spiste 8-9 andre pluggtyper på 3000 km! Det er nok erfaring for meg. Og om du tviler på fakta tallene kan du jo selv søke litt på irridum stoffet.
Til slutt kan jeg jo nevne at det kunne vært morsomt om du sa det du har sagt her på forumet til Rolf Tengesdal som er norges råeste Nissan tuner. Han driver også mye med toyota. Firmaet heter TRS og ligger i stavanger. Vet ikke hvor mange tuningbiler har hatt i Bilsport og på div tuningtreff i europe, men det er ikke få. Det er nettopp Denso Iridum Power som han anbefaler på alle trimmede motorer med høye krav til pluggene. Og det skader vel heller ikke at Toyota selv har valgt Denso som tenningsleverandør ...
Håper dette ga noen svar
Legg innLagt inn:23 aug 2005 22:44
av TOYPARTS
Gidder ikke å diskutere dette mere, men vi bygger motorer hver dag, og ikke minst har vi prøvd ut MANGE forskjellige plugger, kom tilbake når du har bremst 15-20 motorer i benk så kan vi snakke, om du ikke allerede har gjort det, i så fall burde denne diskusjonen lagt død.
Legg innLagt inn:23 aug 2005 22:45
av TOYPARTS
Til en opplysning så samarbeider vi en del med TRS.
Selger også de pluggene du referer til, men anbefaller de ikke til seriøs trimming. men det er min mening da.