TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • servostrying pÃ¥ villspor

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #11921  av memo
 
virker som om servoen min kobler ut til tider...lurer på hva det kan være?

har sjekka servoolje, og den er som den skal være...

det som skjer er at noen ganger blir det tyngre (ikke veldig mye, men slik at man merker det)

og noen ganger, om man må svinge endel, f.eks 90 graders sving, så vil ikke ratte rette seg selv opp...

noen idèer?

-memo

 #11940  av Bjørni
 
Kan irr på kontaktene vær en mulighet?

 #11944  av memo
 
fant ut at det var kommet olje på servo-reima...og med tanke på at jeg nettopp har hatt oljeskift, så er det nok der det stammer ifra...jeg håper på at dette er grunnen, da rengjøring er litt herk, men ikke så kostbart :)

da veit ihvertfall andre det om de opplever samme...teit at servoreima skal være rett under oljepåfyllingen da...menmen

-memo

 #11977  av CelicaTurbo
 
en reim til servo-pumpen som glipper vil gi de symptomene der ja, så det stemmer nok hva du har funnet ut :) Men lurer på om den pumpen ligger der på min 3S-GTE også jeg?

 #11983  av memo
 
jeg har aldri sett under panseret på en GT4 (enda), så det veit jeg ikke...men jeg kan tenke meg at de neppe har flytta no veldig på delene...?
ligger ihvertfall rett til venstre for toppdekselet, helt nederst. umulig å komme til ovenfra, så man må jekke bilen opp for å få gjort noe med den.

tipper den er 1cm bred og 30-35cm i diameter slik den står på.

begynner forresten å gå over nå...merker veldig lite, så oljen begynner kanskje å forsvinne av seg selv...

.m

 #12129  av CelicaTurbo
 
oljen blir nok vasket/brent vekk etterhvert som reimen sklir så det går nok over ja men kommer du til med en fille så hjelper det sikkert enda bedre og du får stadfestet at oljen er problemet :)