Side 1 av 1
Fjerne Fuel Cut!
Legg innLagt inn:17 aug 2005 20:41
av CelicaST205
Halla!!!!
Er det noken som veit korleis eg kan fjerne den helvetes FC på ein ST205! Hater den over "alt" på jord! Hold på å bli flekt av COS-skrot (ford Cosworth) her om dagen og det er
IKKJE BRA. Har ein FCD men den passer berre på st185 & 165. Viss noken veit om ein grei måte å fjerne den hadde vore fint

Legg innLagt inn:17 aug 2005 20:52
av GT4 CS
Det tryggeste er vel og kjøpe en FCD

Går utifra du må inn i hjernen på bilen din og fjerne den der. Men kjekt og ha en viss form for begrensing av ladetrykket ditt da, så du ikke pluttselig lader 2 bar og gliser di siste sekundene før du blåser motoren din

Legg innLagt inn:18 aug 2005 02:07
av memo
og man får ikke raskere svar om man bruker 50 utropstegn

Legg innLagt inn:18 aug 2005 12:23
av Morten
Eeh... har ikke du ST205 som har 3.gen motor? ...og du får fuelcut? (som ikke slår inn før 18psi, 1,2-1,3bar!)?
Hvor mye trykk kjører du egentlig?
PS! du kan ikke fjerne den på samme måten som på ST165/185 da din motor har MAP basert motorstyring. Hvis du da endrer på MAP signalet til ECU vil du i praksis fucke opp både tenning og bensinblandinger siden ECU vil jobbe på feil sted i map'ene sine.
Har sett noe om at engelskmennene har noe, men har ikke vært så interessant da CT20b turboen normalt har kjeramisk aksling som ikke liker seg over 1bar. (Ryktene sier jo at Euro ST205 CT20b har stålaksling, men vet ikke om det stemmer.)
Legg innLagt inn:18 aug 2005 22:19
av CelicaST205
Problemet er viss eg ligge rundt 1.0 - 1.1 bar får eg alikevell Fuel Cut rundt 5000rpm og oppover på 3-4 & 5 gir
Fuel Cuten slår inn på 1.15 bar
Har muligens klart å skaffe meg FCD
Har Greddy Profec B-Spec 2 (El boostkontroller)
som piper viss eg overstiger 1.2 bar.
Legg innLagt inn:18 aug 2005 22:30
av CelicaTurbo
som Morten skriver, det er ingen enkel måte å omgå fuelcut på den motoren siden den bruker samme signal som basis for både fuelcut og som grunnlag for styring av bensin/tenning (altså, ikke trygt å modifisere signalet fra trykksensoren). Alternativet er omprogrammert ECU (Blitz, Mines etc), erstatnings programmerbar ECU (Apexi PowerFC) eller full datasprut. HKS FCD og lignende kan dermed ikke brukes.
Men, det er ikke normalt at du skal ha fuelcut ved lave 1.0 bar..
og, ref forumets regler så vennligst skriv på en skikkelig måte. Masser av utropstegn osv gir ikke et godt og seriøst inntrykk av innlegget.
Legg innLagt inn:19 aug 2005 07:03
av ST205RR
fuelcut er på 1.17 bar på LHD ST205
hvilken eksos kjører du med, org downpipe ?
Legg innLagt inn:21 aug 2005 23:19
av CelicaST205
Har Turbo XS downpipe og Mongoose effektanlegg
Legg innLagt inn:22 aug 2005 06:39
av ST205RR
3" hele veien ?
Legg innLagt inn:22 aug 2005 18:12
av CelicaST205
berre downpipe... var litt skuffa når eg fekk effektanlegge frå kollevold det er 2,5"
men på ein måte var det ganske greit.... trur det hadde blitt jævla trangt med 3". Måtte sveise ein god del om for at det skulle bli perfekt. tok bortid i begynnelsen.
Lurer på om eg skal kjøpe meg denne dupeditten her som eg fann på EBAY
http://cgi.ebay.com/APEXi-SAFC-2-3000GT ... dZViewItem
Er den noken som veit om dette er noke bra greier?
Legg innLagt inn:22 aug 2005 21:46
av cs2451
CelicaST205 skrev:berre downpipe... var litt skuffa når eg fekk effektanlegge frå kollevold det er 2,5"
men på ein måte var det ganske greit.... trur det hadde blitt jævla trangt med 3". Måtte sveise ein god del om for at det skulle bli perfekt. tok bortid i begynnelsen.
Er den noken som veit om dette er noke bra greier?
Du har vel 3''! Er no ganske sikker på det.