TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• importering av mr2 clip

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #125739  av SMT

hei jeg lurer på hvor man skal letet i det store utland,etter mr2 clip'er?

tenker på f.eks: japan/usa osv. noen som har forslag.

tenkte jeg skulle innvester i en 96-97 modell turbo clip, da det ser ut som Toyota finnsnes har ødelagt motoren min :evil:

jeg sendte bilen min til toyota finnsnes for å få den ordnet, den drev å kokte når jeg kjørte lang og i 5gir på crusen.

jeg måtte levere den inn til toyota for at han jeg kjøpte bilen av skulle betale regningen.
toyota konstanterte med at toppaktningen var gåen :?
da de etter en vekke hadde fått toppen av bilen min.var ikke toppaktingen gåen.så da sendte de toppen til Nordic motor, de har åverhalt toppen og byttet alt som kunn byttes,portes og slipes.
så etter 4 og en 1/2 vekke til får jeg bilen tilbake. prisen på jobben var 21100kr.
jeg fikk bilen på en fredag. jeg kjørte kanskje 20mil,fram til søndagen.
da jeg startet bilen røykla jeg hele området. å bilen hadde brukt 3liter olje på de 20milene.
så kjørte jeg bilen til toyota og ba de orden det.
det sa at en stk.deff plugg på 3syl. var årsaken til dette.
jeg fikk bilen ut i gjen og kjørte nye 5 mil, og da skjer dette på nytt i gjenn.

jeg prøvde jo å forklare til dem at man får ikke olje lekarskje inni motoren på grunn av en stykk deff.plugg som jeg hadde kjøpt ny hos dem på samme fredag,og byttet.

men de vill ikke høre noe av det.

det lille jeg kjørte bilen i 2vekke før jeg leverte bilen inn på toyota(ble ganske mange km) jeg bodde jo i bilen regelrett. :D og motoren var frisk som en fisk.var ikke anntydning til oljeforbruk. og jeg har snakket med han jeg kjøpte bilen av han hadde heller ikke registret noe som kunne tyde på oljeforbruk.

ps:prisen er med bytte av alt av tetteringer i registret, med ny regg.reim og nye løpehjule og strammehjul.

saken er ikke ennda avsluttet enda. jeg blir ikke og gi meg før enten bilen er i orden eller jeg har fått tilbake vertfall 30000kr for tort og svie. jeg har jevelig lyst til og gå rettens vei.men det er vell litt for tidlig enda.

vi er no 3.gen bilmekanikkere i familien, jeg,pappa og farfar. vi har jo alle sakt at grunne til at den kote er mest sannsynelig tett radiator.
men de ville ikke høre.
nå prøver de og prate saken bort får å slippe noen reklamaskjon /tilbakebetaling eller rettsak.

hurra for merkeverksteder som ødelegger mere en de har greid og repparer-. jeg har enda ikke fått kjøre bilen så lenge at jeg ikke vet om den koker enda.

liten reminder til dere som vurdere å sette bilene deres inn på verksted. gjør det heller selv en å la såkalte merkeforhandlere ødelegge bilen deres. jeg sier ikke at alle ikke vet va de driver med før det er mange som gjør det. men ikke la dem skruve vis dere ikke stoler 220% på dem.

dette hadde aldri skjedd vist jeg ikke skulle ha vorre så ærlig å sette bilen inn på merkeversted,så han ikke trudde jeg løy til han om prisene på delene,siden han var så grei kar at han tok regningen på repperaskjonen på bilen.får hann hadde i utganspunktet ikke lyst til og selge bilen når den ikke var i 110% god stand.

jeg er vertfall veldig frustrert åver useriøs merkeforhandler :!: :x

setter stor pris på om dere har lagt ut linker til sider med mr2 clip'er på :wink:

vist det er noen skrivefeil,bare prøv og tenk dere til hva jeg mener. jeg er får trøtt til og lese gjennom en gang og rette. det har vorre en alt for lang dag......

#125741  av Raze_r

dette her blir jeg rett å slett JÆ**** sint av....
ikke f... om du må gi deg på dette...
erstatning skal du seff ha..
kan desverre ikke hjelpe deg med spm... men måtte bare si dette...

#125748  av Christian

Mr2turbo og Toytparts her på forumet skaffer deg motorer eller clip. Ikke noe dyrere enn om du skal hente selv, og mye enklere.

#125763  av jumbo

Ja, gå gjennom en av dem er nok av det tryggeste, begge to har jo bra peiling og gir deg jo hvertfall ikke dårligere trygghet enn om du henter selv...

Ellers må jeg si meg enig i at det høres ut som du har en ganske klar erstatningssak... 21 laken er litt mye penger å la flagre etter min mening. Send et skriftlig erstatningskrav, med kopi til forbrukerombudet.

#125773  av Kaizern

Bare å forklare verkstedet at du går omså til høyesterett for å få erstatning eller at de reparer skaden....
Har akkurat vært i krig med et verksted, ble enig til slutt etter mye kranglig.... Jeg var der hver dag å pratet med sjefen, tror han ble lei av meg til slutt :lol:

#125876  av BrennaRacing

Det jeg har hørt er at man ikke burde bytte toppakning uten å bytte stempelringer...Hvis man bare bytter en av delene så blir den andre delen herpa...Så det kan nok hende at bilen bruker olje fordi stempelringene dine har gått til H*****E :(

Kjipe greier

#125977  av SMT

de tok bilen inn i gjenn i går. jeg skal får den tilbake i dag og prøvekjøre den. de sa de skulle prøve mod noen "omega" vidundermiddel. og gå åver alle slanger og ledninger de hadde hatt løs.

så vi får se hvordan det går.

ps. det at man må bytte stempelringer når man bytter tåppaktnig har jeg aldri hørt om.vist det ikke er noe sånt spesiellt på mr2'ene? :?

håper motoren bilr i orden så jeg ikke behøver og bestille meg en clip før til sommeren. :D

#126061  av BrennaRacing

SMT skrev:de tok bilen inn i gjenn i går. jeg skal får den tilbake i dag og prøvekjøre den. de sa de skulle prøve mod noen "omega" vidundermiddel. og gå åver alle slanger og ledninger de hadde hatt løs.

så vi får se hvordan det går.

ps. det at man må bytte stempelringer når man bytter tåppaktnig har jeg aldri hørt om.vist det ikke er noe sånt spesiellt på mr2'ene? :?

håper motoren bilr i orden så jeg ikke behøver og bestille meg en clip før til sommeren. :D
Har aldri hørt om det før jeg heller...men fattern snakket med en kamerat av han som jobber som mekaniker på toyota, å han sa at det var sånn...tror det er no spesiellt for mr2 ja...

Du får ha lykke til, får håpe det ordner seg :D

#126134  av Christian

Man må ikke bytte, men at det er greit å gjøre når man først er nedi der, er en annen sak :)

#127985  av SMT

jeg kom bare til og lure på hva jeg må regne med å betale for en 94mod 3s-gte clipp.
med girkasse, og hele pakken?

noen som har sånn ca peiling?

#128021  av chris

SMT skrev:jeg kom bare til og lure på hva jeg må regne med å betale for en 94mod 3s-gte clipp.
med girkasse, og hele pakken?

noen som har sånn ca peiling?
Som Christian sier.. ca 30k (opp i mot 35k) inkl moms og frakt.