Side 1 av 1

motortrøbbel me 88 4a-ge motor..noen tips??

Legg innLagt inn:22 aug 2005 00:57
av gti power
motor starter vess jeg gir strøm fra anne bil selv om at batt på min bil har strøm.. men den går ikke på tomgang å ryker svart,fjusker som bare juling..(skulle neste tro at den fikk for mye bensin) får ikke full gass, å den går ike på alle syl. heller..fordelern er helt ny..noen som har hatt samme problem??eller har tiåps om va det kan være?? når jeg tar feilkoder kommer feilkode 6.. men har prøvd å bytte det som feilkoden sier det er, uten noe hell..

Legg innLagt inn:22 aug 2005 06:02
av Johansen
er ikke helt sikker på at vi har samme problem.. men min ble sånn!

å det viste seg at det var eiret på batteriet, dårlig kontakt.. skrapa bort alt skit å kobla på å bilen min startet som bare det..

Håper det hjelper, bilen din har vertfall samme symptomer som min hadde...

Legg innLagt inn:22 aug 2005 13:47
av doffy
Sjekket reg reim? min hoppet et par hakk og da gikk den ikke akkurat godt kan man si :P Lenge siden den er byttet kanskje? Kan jo være noe så lett som johansen snakker om og ;)

Legg innLagt inn:22 aug 2005 19:26
av Mr2 Mk2
tjah....hmmm har vært borti MYE krøll med 4age...Vet ikke helt hvor jeg skal begynne,kan jo spørre hvilken feilkode det var da?

Legg innLagt inn:23 aug 2005 13:28
av gti power
det var feilkode 6... men har skjekket ignitor coil, å fårdeler helt ny... men ingen feil me dette..

Legg innLagt inn:11 sep 2005 14:00
av Henrik
Jeg hadde noe av de samme symptomene på min!

Det skyltes at det var kondens i bensin tanken.
Får prøve med litt kondensfjerner, eller kanskje tappe ned hele tanken og fylle full tank med 98 igjen....

Legg innLagt inn:11 sep 2005 19:00
av lasserj
har du sjekket teningen da???
den skal jo ha 95 oktan da..

Legg innLagt inn:11 sep 2005 20:54
av Henrik
Nei 4A-GE skal ha 98, egentlig skal den være blyfet også.
les i boka som ligger i bilen

Legg innLagt inn:12 sep 2005 21:12
av lasserj
Henrik skrev:Nei 4A-GE skal ha 98, egentlig skal den være blyfet også.
les i boka som ligger i bilen
GT skal vell ha 98, GT-i16 skal ha 95, kan ta bilde at "motor korte" om du ikke trur meg :wink:

Legg innLagt inn:13 sep 2005 16:02
av larsst185
til opplysning var det ecu som var problemet med denne bilen :)

Legg innLagt inn:13 sep 2005 23:15
av yeah580
ECU som jeg tilfeldigvis hadde liggende ja.... 8)

Legg innLagt inn:14 sep 2005 07:42
av Henrik
lasserj skrev:
Henrik skrev:Nei 4A-GE skal ha 98, egentlig skal den være blyfet også.
les i boka som ligger i bilen
GT skal vell ha 98, GT-i16 skal ha 95, kan ta bilde at "motor korte" om du ikke trur meg :wink:
Ok. Synes det var litt rart, siden det er identiske motorer, bortsett fra litt forsterkinger her og der i blokka på den som er noen år nyere...

Men hvis det står det i motorboka legger jeg meg flat.... :D

Legg innLagt inn:14 sep 2005 15:57
av David
smallport har høyere komp. derfor du må fylle 98
motora har bare gått av at man fyller 98 uansett, juster tenning etter det så henter man ett par hk på det også
Henrik skrev:
lasserj skrev:
Henrik skrev:Nei 4A-GE skal ha 98, egentlig skal den være blyfet også.
les i boka som ligger i bilen
GT skal vell ha 98, GT-i16 skal ha 95, kan ta bilde at "motor korte" om du ikke trur meg :wink:
Ok. Synes det var litt rart, siden det er identiske motorer, bortsett fra litt forsterkinger her og der i blokka på den som er noen år nyere...

Men hvis det står det i motorboka legger jeg meg flat.... :D

Legg innLagt inn:14 sep 2005 16:25
av lasserj
det er mere forskell på morotene, hadde en 85 og en 87 motor vesiden av hverandre på pall, masse små forskjeller