Side 1 av 1
Mr2 mk3 DYSER??
Legg innLagt inn:25 aug 2005 10:05
av oskar
Hei;
Motorlampen min begynnte å lyse her en dag
Etter å ha hatt den hos toyota så fikk jeg beskjed om at det var slitasje på 2 av de fire dysene i motoren. De sa også at det var mest hensiktsmessig å bytte alle fire da jeg først skulle gjøre noe med det.
Prisen jeg fikk var 2000 pr dyse..
Derfor lurer jeg på om noen vet evt sider på nett eller andre steder det går ann å få tak i disse delene til en billigere penge.
takker for svar
Legg innLagt inn:25 aug 2005 10:10
av Magne_F
Hei. Jeg har hatt samme problemet med min MK3 i lang tid nå, uten at Toyota har klart å fikse dette. De har byttet dyser (usikker på hvor mange), men motorlampen begynte å lyse igjen etter at jeg hadde fått tilbake bilen. Etter dette har de prøvd å fikse problemet flere ganger, men uten hell. Sist byttet de til og med hele ECU enheten på bilen. Bilen min skal nok en gang inn på mandag, så da får vi håpe at de finner noe. Jeg kan oppdatere denne tråden når jeg får vite noe mer.
Legg innLagt inn:25 aug 2005 16:23
av jan-erik
Har dere noen feilkoder fra ECU'en? Hadde noe lignende på min bil, men var da den ene o2 sensoren som var gått. Ellers kan en møkkete MAF sensor gjerne gi feilblanding, som i verste fall fører til check engine lampa lyser. Bilen min gikk litt dårlig i fjor, og hadde mistanke om pre-cat failure, men viste seg at det bare var MAF som trengte en god rens.
Legg innLagt inn:25 aug 2005 18:01
av Magne_F
Nå vet jeg ikke hvilke feil koder jeg har på min nå, men jeg mener det tidligere har gått på 300, 301 og 302. Fant en tråd på spyderchat.com som skriver noe om dette, som jeg tenkte jeg skulle slå i bordet med hos Toyota på mandag..
http://www.spyderchat.com/phpBB/viewtop ... =codes+300
Legg innLagt inn:26 aug 2005 10:34
av chimp
hvis du klare å skaffe orginalnummeret på dyesene kan jeg sjekke om det finnes overgang til boschdyser, og pris da hvis jeg finner noe

Legg innLagt inn:30 aug 2005 17:37
av Magne_F
Da har jeg fått tilbake bilen fra Toyota, med beskjed om at de har byttet alle fire dysene. Kan bli spennende å se hvor lang tid det tar før motor lampen begynner å lyse igjen..

Legg innLagt inn:07 feb 2006 14:02
av oskar
Hei;
Det jeg har gjort er å ta ut maf sensoren. Rense den med bremserens tørke den med trykkluft å så sette den ned igjen. Mens jeg tok den ut koblet jeg ut batteriet. Når jeg skrudde alt på plass igjen så lyste ikke lenger cel. Dette er kanskje pga at jeg hadde koblet batteriet av og på??
Uansett gikk bilen som en kule og alt var som det skulle være.. etter tre dager begynte lampa og lyse igjen og bilen gikk dårlig igjen .. akkurat som en gressklipper når den får altfor mye bensin
Så det jeg tenker er at problemet mitt er ikke dysene, men at dysene får feilinfo pga at maf sensoren blir møkkete.. Så hva kan være grunnen til at luftmengdemåleren blir møkkete og hva kan jeg gjøre?
eller hva er problemet?
takker for svar

Legg innLagt inn:07 feb 2006 14:57
av GT4 CS
Regner med maf sensoren er tilkobblet vacum, du kan sjekke om åndinga fungerer slik den skal, spytter bilen din olje rundt i slangene kan dette tette igjen sensorer og føre til at de gir feil signaler. Så er det problemet løser en catch tank det problemet
Legg innLagt inn:07 feb 2006 15:14
av Magne_F
Jeg har ikke hatt problemet etter at alle dysene mine ble byttet. Vil tippe at det er det som skal til hos deg også.