TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Border MR2 Turbo

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #127086  av Master
 
Tenkte det var på tide å legge ut et par bilder av bilen min.... ;) Strekker budsjettet til blir det 18" felger, greddy sideskjørt og rustfri effektanlegg.... NÅR det blir får tiden vise. :D
Vedlegg
IMG_1084.jpg
IMG_1084.jpg (302.91 kiB) Vist 4633 ganger
IMG_1082.jpg
IMG_1082.jpg (188.6 kiB) Vist 4631 ganger
IMG_1075.jpg
IMG_1075.jpg (185.54 kiB) Vist 4623 ganger
IMG_1070.jpg
IMG_1070.jpg (251.38 kiB) Vist 4623 ganger
IMG_1068.jpg
IMG_1068.jpg (195.77 kiB) Vist 4627 ganger

 #127087  av Master
 
Et par til...
Vedlegg
IMG_1086.jpg
IMG_1086.jpg (213.58 kiB) Vist 4625 ganger
IMG_1087.jpg
IMG_1087.jpg (298.25 kiB) Vist 4616 ganger
IMG_1083.jpg
IMG_1083.jpg (217.01 kiB) Vist 4624 ganger

 #127098  av CelicaTurbo
 
meget pen bil det der, personlig synes jeg baklyktene er litt drøy men disse er standard lykter på siste modell MR2 i Japan, ikke sant?

 #127102  av Kaizern
 
Fin den, egentlig liker jeg ikke diode baklys, men på denne synes jeg det faktisk passet :lol:

Men ved ros følger det som regel med ris, synes tåkelysene ødela litt av den gromme looken i fronten.... men bortsett fra det

Heftig bil :D

 #127169  av Master
 
Kristian skrev:meget pen bil det der, personlig synes jeg baklyktene er litt drøy men disse er standard lykter på siste modell MR2 i Japan, ikke sant?
Hmm... ikke som jeg har hørt hvertfall. De lages jo av et firma som heter revision6 i europa. Personlig synes jeg de er fine.. men smaken er som baken. Får også mange "komplimenter" for nettopp baklyktene siden de er såpass spesielle.
Kaizern skrev:synes tåkelysene ødela litt av den gromme looken i fronten
Ja de var litt nødløsning da jeg hadde slitte/matte originaltåkelys som hadde knekte fester og som ikke passer i Borderfronten (må lage nye fester osv.. )

Men ellers, takk for innspill! Tror den blir vesentlig bedre etter de fremtidlige planene er utført :)

 #127174  av celicat23
 
Felger, eksos, og sideskjørt så blir det fin-fint det der. Kul farge også. Ser ikke mange MR2 med den fargen.

 #127175  av Master
 
celicat23 skrev:Felger, eksos, og sideskjørt så blir det fin-fint det der. Kul farge også. Ser ikke mange MR2 med den fargen.
Jepp! Masse som skal gjøres eksteriørmessig, interiørmessig (carputer, anlegg osv) og motormessig (300+ hp på hjula) MEN... penger når man er student er det ikke mye av... :/

Men når det blir jobb omsider blir en del å gå på bil :)

Hmm... jeg lurer på om det er noen MR2 i det hele tatt i Norge med den originale SMG(steel mist gray-turbo) farga.. Dessuten er min omlakkert i en mørkere nærmest koksgrå farge. Så kan vel sies at den er den eneste i Norge, om ikke verden med den farga :)

 #127222  av chris
 
Grattis med bilen!

Kan ikke si jeg liker de baklyktene, men som du sier er jo smaken som ræva :P

Få på noen sideskjørt så blir det mycket bra!
Har ikke vurdert å montere grøftlysene BAK gitteret i stedet?

Anlegg? You know where to buy :D

 #127225  av TheStig
 
av med 6 eika felgene og på med 18" 5 eika, tåkelys bak gitteret, kvitt glass på siden og ei babe på panseret så er den der perfekt.. Helt grum farge

 #127229  av Master
 
Takker... ;)

Når det gjelder tåkelysene og gitteret.. Tenkte først å montere dem bak gitteret, men da kommer de så langt inn at de ikke lyser til siden i det hele tatt. Disse er veldig ovalt design på, så de lyser kraftig til siden. Dessuten er det ingen plass å (lett) feste dem bak gitteret da det er slutten på frontfangeren der gitteret sitter i bakkant.

5 eika er min personlige favoritt 2! :) og det blir med tiden...

 #127234  av TheStig
 
egentlig burde du jo begynne å kjøre nå snart så du rekker sommertreff!

Han hørte på meg! very nice bil IRL
Sist redigert av TheStig den 28 aug 2005 09:53, redigert 1 gang totalt.

 #127545  av kake
 
celicat23 skrev:Felger, eksos, og sideskjørt så blir det fin-fint det der. Kul farge også. Ser ikke mange MR2 med den fargen.
Enig!

Fronten minnet meg litt om en NSX, noe som er ganske fett :)

 #127558  av sw20
 
KJEMPE FIN BIL!!!!!!!!!!!!!!!
veldig spesielt med den fargen... får meg til å angre på at e ikkje lakka min i sølv da e lakka min..... men men....

tror ikkje det hadde blit like fint med orginal lyktene ¨til den fargen???
så det der er heilt klart dei finestelyktene til bilen din....

hvordan er det å se lysa når sola skinner på den krommen rundt der????

syns ikkje dei tåkelysa passa så bra... tror igrunn at dei orginale passer bedre??? har du bilder av det????

men kos deg med bilen din! det har du all grunn til...

 #127571  av CelicaTurbo
 
jeg synes faktisk de tåkelysene ikke så så ille ut jeg da, spesiellt på bildet sett skrått ovenfra ser de ganske bra ut ;)

 #127629  av Master
 
tnx alle sammen for innspill! :P

TheStig: hehe... ja jeg kjørte vel til Mo like etter det innlegget. Var en veldig bra helg der oppe med masse fint å se på ;) litt uheldig med været, men sånt må man jo regne med. Kjørte du på bana?

SW20: Tror 94+ lykter er fint til denne farga, men revision6 fungerer de også. Sola lyser opp krommen ganske fint den ;) og i mørket lyser de "gud-vet-hvor-mange" diodene nice de og.

De originale tåkelysene har aldri vært montert på denne bilen med Borderfronten, så det har jeg ikke bilde av, dessverre. Men de jeg fikk med bilen var så matte og slitte, så de hadde jeg uansett ikke satt på. Og ei betalt 1500 kr lykta for nye.

Kristian: ja jo, det var det beste jeg fikk til i farta da jeg var desperat etter å få inn noen tåkelys/kjørelys for å slippe å bruke "dasslokka" :P det ser ikke så værst ut IRL.


Tilbake til treffet på ACR:

Var så ufattelig vått på fredagen, så jeg klarte å snurre og havne i grusen :oops: men det gikk forholdsvis bra. Felgene (som skal byttes ut)fikk enda fler riper enn de allrede hadde fra før av. En stein knuste høyre speilglass (får skjært til nytt glass billig) og bakfangeren løsna litt bak på siden så den skal jeg lime. Bilen satt som en go-cart på tørt føre, men på vått sleit jeg sinnsykt. Skulle ingenting gass/trykk til i svingene før den slapp. Jeg kjører jo med 205/215 dekk, av dårlig kvalitet, så det kan være grunnen til at den slapp så lett.

Neste år blir hvertfall noen bedre dekk med mer bredde.

Så en gang på tur til Mo fra ACR, begynte det å ryke noe så forferdelig fra motorrommet. Da viste det seg at en 10cm lang kjøleslange (som kobles til water by-pass pipe (se bilde) Den sitter inn under alt av slanger på høyresiden av motoren på bildet. Mista 3 liter kjølevæske på et par mil :shock: Heldigvis hadde en kamerat av meg slange med rett bøy, nye slangeklemmer og god vilje til å hjelpe så jeg fikk bilen på veien igjen. :lol: Men i den operasjonen røyk en vanntempsensor og noe kaldstart tidsbryter.. Så jeg har ekstremt vanskelig for å starte bilen når den er kald. men ny bryter blir bestillt i morra, så ordner seg sikkert :)
Vedlegg
Manual_0501_0001.jpg
Manual_0501_0001.jpg (44.21 kiB) Vist 5805 ganger