Side 1 av 2

skal ha en A4 GZE i min mr2

Legg innLagt inn:30 aug 2005 14:44
av monster11
det er en komprassor intercooler motor på 169 hk
hvad burde jeg skifte på min bil og motor.
bil og motor har kjørt ca 130000km

Re: skal ha en A4 GZE i min mr2

Legg innLagt inn:31 aug 2005 15:42
av alex007
monster11 skrev:det er en komprassor intercooler motor på 169 hk
hvad burde jeg skifte på min bil og motor.
bil og motor har kjørt ca 130000km
du mener 4a-gze med kompressor og intercooler ;)

Vel det det fleste anbefaler er:

1.oppgrader understell
2.oppgrader bremser (87+ bremsene skal få bilen din godkjent med den motoren) evt heftigere.
3.oppgradere motor, amud har koblet en del gze er så han er rette mann å stille spørsmål på dette området!

lykke til med prosjektet! hadde vert artig om du la ut bilder av arbeidet under prosjekt delen på forumet

Legg innLagt inn:04 sep 2005 18:57
av monster11
hvordan oppgrader jeg understelet?
hvad er forskjellen på mine bremser og på en 87+?
og hvad koster det og få den godkjent?

Legg innLagt inn:04 sep 2005 19:50
av alex007
monster11 skrev:hvordan oppgrader jeg understelet?
hvad er forskjellen på mine bremser og på en 87+?
og hvad koster det og få den godkjent?

en fin understells guide:
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _guide.htm

vet flere velger justerbare koni dempere når de oppgraderer, du kan spørre de om de er fornøyde, blandt annet ArildM her på forumet har nylig byttet til koni.
Videre er det fjærer og foringer, polyurethane foringer eller TRD sine foringer til mr2 aw11. Fjærer er vanskelige å få som TUV godkjente, men det ligger en tråd her på forumet om TUV godkjente fjærer til aw11

Forskjellen på dine bremser og 87+bremsene er:
*s-braketten som holder bremseklossene
*bremseskivene, 87+ har større diameter
*bremseskjold 87+ er større, mange velger å kjøre uten disse med tanke på kjøling mens andre foretrekker å holde skivene sine beskyttet.

Hva det koster å få den godkjent med 4a-gze. Hvis bilen er registrert i Norge for over 10år siden, så betaler du ikke en døyt.
Hvis den er importert etter 1995, så må du betale etter tollvesenets sine satser

Legg innLagt inn:04 sep 2005 20:33
av Amund
alex007 skrev:
monster11 skrev:hvordan oppgrader jeg understelet?
hvad er forskjellen på mine bremser og på en 87+?
og hvad koster det og få den godkjent?

en fin understells guide:
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _guide.htm

vet flere velger justerbare koni dempere når de oppgraderer, du kan spørre de om de er fornøyde, blandt annet ArildM her på forumet har nylig byttet til koni.
Videre er det fjærer og foringer, polyurethane foringer eller TRD sine foringer til mr2 aw11. Fjærer er vanskelige å få som TUV godkjente, men det ligger en tråd her på forumet om TUV godkjente fjærer til aw11

Forskjellen på dine bremser og 87+bremsene er:
*s-braketten som holder bremseklossene
*bremseskivene, 87+ har større diameter
*bremseskjold 87+ er større, mange velger å kjøre uten disse med tanke på kjøling mens andre foretrekker å holde skivene sine beskyttet.

Hva det koster å få den godkjent med 4a-gze. Hvis bilen er registrert i Norge for over 10år siden, så betaler du ikke en døyt.
Hvis den er importert etter 1995, så må du betale etter tollvesenets sine satser
Arealet på stempel i kalipper fremme er også større.

Legg innLagt inn:05 sep 2005 14:06
av monster11
ok tak
min bil blev kjøpe i norge i 1986
men hvor får jeg kjøpt polyurethane eller TRD sine foringer?
må vente lidt men bremser og fjærer har ikke så mange penge.

Legg innLagt inn:05 sep 2005 17:55
av Henrik
Du Kan prøve på http://WWW.Fensport.com

De har det garantert.... 8)

Legg innLagt inn:05 sep 2005 18:19
av alex007
TOYPARTS her på forumet kan sikkert skaffe deg deler til din aw11. Send han en pm og hør med han.

Legg innLagt inn:05 sep 2005 19:41
av Larsen
Noen som har prøvd ut urethan foringer? Jeg vurderte selv å bestille sett fra fensport, men er litt usikker om det faktisk gjør store forandringene.

Legg innLagt inn:05 sep 2005 22:36
av Amund
fensport er også kalt Ventsport, de sier vel sitt om leveringstiden. kennethx her ventet 3-4mnd på foringene sine...

Legg innLagt inn:07 sep 2005 17:15
av monster11
Amund eller andre kan i så si hvor vi så skal bestille fra?

Legg innLagt inn:17 sep 2005 14:44
av monster11
har nu bestilt foringer her fra http://www.twosrus.co.uk/product_info.p ... cts_id=172
High & Tight Motorsports ProThane Suspension Bush Kits. disse er vel gode nok?

Legg innLagt inn:17 sep 2005 15:23
av Larsen
Hadde vært fint om du kune postet en mld om det er verdt $ a?
Holdt nesten på å kjøpe fra fensport, men venter nok til du har fått montert ditt sett!

Legg innLagt inn:20 sep 2005 17:03
av monster11
ok det skal jeg nok.

Legg innLagt inn:20 sep 2005 17:07
av monster11
ok det skal jeg nok.