Side 1 av 1
Hvor mye trykk tåler 4-AGZE? (tidl emne 4-AGZE)
Legg innLagt inn:31 aug 2005 17:21
av sethro
Hvor mye trykk kan en kjøre på orginal 94 mod agze motor?
Skal ha vann avkjølt intercooler.
Legg innLagt inn:31 aug 2005 18:31
av CelicaTurbo
ref forumets regler: det er fint om alle kan skrive emnetekst som faktisk beskriver innholdet i posten, derfor er din emnetekst endret og jeg håper du er obs på reglene neste gang (
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?p=98709#98709 )
Legg innLagt inn:01 sep 2005 23:31
av Kebab gud
skal du først bytte så burde du skrive det riktig da .. heter 4a-gze .. ikke 4-agze

Legg innLagt inn:02 sep 2005 08:33
av @lpher
Hey hey...give the man a break da...han er jo nyregistrert jo
Noen som vet?

Legg innLagt inn:02 sep 2005 11:03
av CelicaTurbo
om jeg husker rett så kjører wilmann her på forumet med 0.9-1.0 men han har bablet om et triks som skulle gi ca 1.1 i trykk og at mange (på andre forum) kjørte med dette i lengre tid uten problemer, og jeg tror også wilmann har gjennomført det trikset for en tid tilbake og jeg har nå ikke hørt noen rykter om problemer med motoren enda

Legg innLagt inn:02 sep 2005 12:29
av kennethx
CelicaTurbo skrev:om jeg husker rett så kjører wilmann her på forumet med 0.9-1.0 men han har bablet om et triks som skulle gi ca 1.1 i trykk og at mange (på andre forum) kjørte med dette i lengre tid uten problemer, og jeg tror også wilmann har gjennomført det trikset for en tid tilbake og jeg har nå ikke hørt noen rykter om problemer med motoren enda 
Bortsett fra det typiske GZE 5500 fail safe mode dritt problemet da...
Legg innLagt inn:02 sep 2005 12:50
av Morten
kennethx skrev:Bortsett fra det typiske GZE 5500 fail safe mode dritt problemet da...
Hehe, er så glad jeg ikke har det problemet på min!
Ellers kommer det mye an på resten av oppsettet ditt. Tenker du max trykk for selve motoren etter bytte fra den orginale kompressoren til f.eks en turbo? Eller med orginalt oppsett og bare omdreving av kompressor? Med den orginale kompressoren er det ikke fysisk plass til større reimhjul enn et som vil gi deg ca.1-1,1bar trykk. Om det er trygt eller ikke kommer mye ann på innjusteringer etterpå. Som et minimum bør du sjekke at luft/bensin forholdet er furnuftig etter omdrevingen. Personlig ville jeg også ha sjekket tenning, EGT og innsugstemeraturene. Motoren i seg selv er sterk nok, men er ikke ting riktig innjustert varer det ikke lenge.
Legg innLagt inn:02 sep 2005 18:32
av sethro
Lov til å skrive feil da

Er helt ny i Toyota game..... Og jeg elsker det!
Skal ha turbo. Lurte på en T28...
Legg innLagt inn:02 sep 2005 18:54
av sethro
Og med det samme jeg innpå det, noen som har vært borti
twincharger, turbo og kompressor?.... Oppsett på det?