Side 1 av 2

Tegning av eksosanlegg til GT4

Legg innLagt inn:01 sep 2005 19:46
av Biggen
Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4?

Skal bytte motor i fra S3-GE til S3-GTE, og trenger å vite hvilke potter og div jeg trenger for å få bilen godkjent. Regner med at jeg kan ta vekk min orginale katalysator, så lenge kat´en kommer under turboen på GT4.

Takk.

Re: Tegning av eksosanlegg til GT4

Legg innLagt inn:01 sep 2005 20:14
av tojo
Biggen skrev:Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4?

Skal bytte motor i fra S3-GE til S3-GTE, og trenger å vite hvilke potter og div jeg trenger for å få bilen godkjent. Regner med at jeg kan ta vekk min orginale katalysator, så lenge kat´en kommer under turboen på GT4.

Takk.
Tror nok du blir til å få problemer med å få motorbyttet godkjent!(dessverre) :(

Re: Tegning av eksosanlegg til GT4

Legg innLagt inn:01 sep 2005 20:53
av Biggen
tojo skrev:
Biggen skrev:Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4?

Skal bytte motor i fra S3-GE til S3-GTE, og trenger å vite hvilke potter og div jeg trenger for å få bilen godkjent. Regner med at jeg kan ta vekk min orginale katalysator, så lenge kat´en kommer under turboen på GT4.

Takk.
Tror nok du blir til å få problemer med å få motorbyttet godkjent!(dessverre) :(
Ikke i følge de jeg har snakket med. Men det er uansett opp til Biltilsynet...... :roll:
Men for moro skyld, hvorfor ikke?

Legg innLagt inn:02 sep 2005 16:58
av TheStig
regner med du mener 3S-GE,

aner ikke hva som må til for å få godkjent dette, men det er jo snakk om endel hester ekstra, så jeg kan tenke meg at det blir litt kinky..

hvorfor ikke satse på en 3S-GE fra 94+ GT celica'ene?

disse er på 175hk, så med luftfilter og eksos, kvasskammer og kanskje litt til, så har du opp imot 200hk..

kan tenke meg til at det ikke blir så fryktelig mye dyrere enn å kjøpe en 3S-GTE..de ligger vel på alt mellom 10 og 20.000

memo (fra TheStig sin konto)

Re: Tegning av eksosanlegg til GT4

Legg innLagt inn:02 sep 2005 17:11
av Biggen
Biggen skrev: OK, det vil nå bli spennende å se hva Biltilsynet sier...!
Men tilbake til topic...... Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4? (Celica S3-GTE).

Re: Tegning av eksosanlegg til GT4

Legg innLagt inn:02 sep 2005 17:27
av TheStig
Biggen skrev:
Biggen skrev: OK, det vil nå bli spennende å se hva Biltilsynet sier...!
Men tilbake til topic...... Er det noen som har en tegning eller ilustrasjon med forklaring på de forskjellige delene på et komplett eksosanlegg til GT4? (Celica S3-GTE).

Legg innLagt inn:03 sep 2005 01:06
av Biggen
Setter mer pris på fornuftirge svar/tilbakemeldinger......!

Legg innLagt inn:03 sep 2005 17:05
av TheStig
men tror da ikke at det er umulig å få godkjennt en 3s-gte i en st182. Samme chassi som st185, så om man bytter over bremser så er det nesten i boks ... Lett å skaffe papers på at chassi tåler såpass

Legg innLagt inn:03 sep 2005 17:39
av Biggen
Nei, jeg tror ikke det skal være noe problem å få godkjent. Calipterene til GT4 er "bolt on". Og etter som jeg har sett å målt skal forstillinga også passe rett på. Da vil den jo bli stivere enn vanlig ST182. Skal bruke GT4 drivaksler og hjullager/lagerhus (Nav eller hva det heter).
Så det jeg egentlig lurer på er hvor mange potter har GT4 i fra midpip og bak?

Legg innLagt inn:03 sep 2005 18:31
av TheStig
Bilde

Legg innLagt inn:03 sep 2005 18:32
av CelicaTurbo
den har først katalysator i downpipe, deretter en midpipe hvor jeg tror det ikke er noe som helst om jeg husker rett, kanskje en liten ressonanspotte men ingen lyddemper ihvertfall, og på enden er det så klart en lyddemper.

Legg innLagt inn:03 sep 2005 18:46
av Biggen
Takk for gode svar gutter...!!! :D :D

Legg innLagt inn:03 sep 2005 21:42
av Biggen
Jeg har kikket på noen tegninger, og der så det ut til at katalysatoren på GT4 er delt i 2. En etter turbo og en under bilen. Stemmer dette?

Legg innLagt inn:04 sep 2005 00:26
av CelicaTurbo
Californiske og japanske modeller har to katalysatorer ja, hvor den ene er i midpipe under bilen, men ikke europeiske nei..

Legg innLagt inn:04 sep 2005 00:34
av Biggen
OK, det var fint å høre........
Jo mindere katter jo bedere :D :D