Side 1 av 2
MK1 Turbo
Legg innLagt inn:24 jul 2003 07:39
av Dalan
håhå, dette må vel være grom-bil!
http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?i ... &ForumID=2
De har visst noen riktige maskiner i Danmark også

Legg innLagt inn:24 jul 2003 09:46
av MRQuoc
å helvete.. det er jo slikt jeg vil ha min.. ! ..
men ettersom banken ALDRI kommer til å låne penger til en "SÅ" gammel bil, så kan jeg vel drite i det.. 66 000 danske kroner er vel den verdt !!

Legg innLagt inn:24 jul 2003 10:07
av Dalan
Vil tro den er verdt det i Danmark ja, men kan bli litt dyrt å ta inn hit kanskje..?
den er blevet målt til 195,1HK ved 0,6 bar´s tryk... Jeg har kørt med 0,9 bar´s tryk i en længer periode, men jeg syntes at det var for vildt til daglig brug... (men det var rigtig sjovt) OBS: den kan skrues op til 1,5 bar´s tryk
satan!

Legg innLagt inn:24 jul 2003 11:04
av MRQuoc
Legg innLagt inn:24 jul 2003 16:18
av chris
Å steike.. det får'n si.. Gud hjelpe meg som det der må fløtte på seg

Legg innLagt inn:24 jul 2003 19:00
av bose
hvis bremser og tingtang står i stil.hvorfor ikke? Tror den er aktuell for en kammerat av meg
Legg innLagt inn:24 jul 2003 20:37
av CelicaTurbo
hvordan er effektavgift og slikt for en så gammel bil da? Og godkjenning her til lands kan kanskje bli en utfordring

Legg innLagt inn:24 jul 2003 20:53
av @lpher
CelicaTurbo skrev:hvordan er effektavgift og slikt for en så gammel bil da? Og godkjenning her til lands kan kanskje bli en utfordring 
Bra med fradrag på en så gammel bil ja....men det hadde nok vært greit
om den hadde blitt intolla som 'original' ja
Kjapp kjapt:
75.700,- (66.000 DKR i dagens kurs)
5.000,- i frakt
18.000,- i mva.
48.500,- i toll
147.200,- TOTALT
Så OM den lar seg regisrere så blir nok totalen på rundt 150' lapper ser det ut til
@lpher
Legg innLagt inn:25 jul 2003 07:42
av CelicaTurbo
da er det jo mye billigere å gjøre dette prosjektet selv på en bil til 45.000

Legg innLagt inn:25 jul 2003 08:04
av Dalan
å svarte for noen avgifter!
hadde vært greit om man bodde i danmark, men.. eller et land hvor man ikke betaler sånne fæle avgifter
har faktisk begynt å se litt etter mk1 selv nå, da jeg fant ut at mk2 var litt dyrt
men man må vel begynne i det små, ikke rett på et sånt monster

Legg innLagt inn:25 jul 2003 08:43
av @lpher
Dalan skrev:å svarte for noen avgifter!
hadde vært greit om man bodde i danmark, men.. eller et land hvor man ikke betaler sånne fæle avgifter 

Tja...nå er faktisk Danmark et av de landene som er mest lik norge hva gjelder bilpriser da...
....og jeg glemte å nevne at regnestykket ovenfor gjelder inntolling med
200hk...sparer nok ca. 30' lapper om du får den inn som original
@lpher
Legg innLagt inn:25 jul 2003 08:46
av MRQuoc
Skulle vel kanskje være mulig å få inn turboen seperat... eller.no
hvis ikke den i vognkortet står oppført med turbo , så går vel det fort å avinstallere noe for så å frakte den.. (med defekt motor?)

Legg innLagt inn:25 jul 2003 10:12
av chris
MRQ skrev:Skulle vel kanskje være mulig å få inn turboen seperat... eller.no
hvis ikke den i vognkortet står oppført med turbo , så går vel det fort å avinstallere noe for så å frakte den.. (med defekt motor?) 
Importere den som delebil/vrak med defekt motor ja.. kan ikke være så mye avgifter på det vel?
Legg innLagt inn:25 jul 2003 10:41
av MRQuoc
aldri import før , så jeg aner null niks.. var bare ett forslag til å kvitte seg med effektavgiften hvertfall

Legg innLagt inn:25 jul 2003 11:14
av @lpher
chris skrev:MRQ skrev:Skulle vel kanskje være mulig å få inn turboen seperat... eller.no
hvis ikke den i vognkortet står oppført med turbo , så går vel det fort å avinstallere noe for så å frakte den.. (med defekt motor?) 
Importere den som delebil/vrak med defekt motor ja.. kan ikke være så mye avgifter på det vel?
No can do....
For å få den inn avgiftsfritt (?) som vrak, må du kappe den i to.
@lpher