Side 1 av 1
Min Celica ST182 er DØD-Lenge leve min nye GT4 motor!
Legg innLagt inn:09 sep 2005 17:56
av Biggen
Min kjære Celica gikk brått fra meg i dag på hjem fra jobb. Den takket for seg mitt på E18 i Oslo i rusjtiden på en fredag. (Unskyld

)
Den bare døde momentant. Ikke no host, ikke noe hark. Når jeg prøver å starte den er det nesten som å starten den uten pluggene skrudd i.
Jeg tok en kompresjonstest og her er resultatet:
Sylynder 1 - DØD
Sylynder 2 - DØD
Sylynder 3 - 6,2 bar
Sylynder 4 - DØD
Jeg har tro på 1 av 2 ting.
Blåst toppakning, og/eller brente stempler.
Olja er fin, og kjøleveska er fin
Hva tror dere?
Det skal sies at den har bruke mye olje i de site åra, så det kom ikke som en kjempe overaskelse, men dog.
Har en turbo motor liggende å venter på meg så jeg er ikke så enormt lei meg.......
Men kunne den ikke holdt bare noen uker til da..........

Legg innLagt inn:09 sep 2005 19:28
av 2fastgt4
jeg tror du har en død motor og en motor med potensiale liggende
det passer aldri att en motor ryker.
føler med deg

Legg innLagt inn:10 sep 2005 10:43
av CelicaTurbo
det skal da forferdelig mye til for en NA bil å brenne stemplene, men det er jo alltids mulig at det er toppakningen, men at den ryker under køkjøring?

Men men, har du en motor liggende så har du jo nå fått unskyldningen du trenger for å sette igang med byttet

Legg innLagt inn:10 sep 2005 10:54
av Biggen
Ja det er bare å sette i gang med motor bytte nå. Det lissom ingen vei tilbake

Hva er normalt kompresjon pr syslynder på motoren min?
Legg innLagt inn:10 sep 2005 17:10
av kennethx
Kan det være vannpumpen som har takket for seg, og så har motoren kokt og tatt livet av topp pakningen?
Legg innLagt inn:10 sep 2005 21:51
av Biggen
Det var ikke noe damp som kom ut av moteoren når jeg stoppet.
Og olja og kjøleveska var helt fin når jeg tømte det i dag.
Legg innLagt inn:11 sep 2005 00:45
av TheStig
kan være kamakslingras.. men litt rart om olja va fin .. hm
Legg innLagt inn:11 sep 2005 08:57
av Biggen
Ikke smalt det, ikke blokerte hjula og ikke hoppet bilen bortover før den stoppet. Det var et aldri så lite nøkk, men ingen lyd. Og jeg merket nesten ingen forskjell om jeg tok inn clutchen eller ikke når jeg rullet bortover.
Den var bare rett og slett død. Skal bli spennende å skru den opp for å se hva det var som skjedde. Men får vel konsentrere meg om motor bytte først tenker jeg.
Legg innLagt inn:13 sep 2005 10:37
av larsst185
Registerreima di da?du har sjekka den?Stemmer ikke helt 100 med symptomene men kan være verdt å sjekke..
Legg innLagt inn:13 sep 2005 14:06
av Biggen
Mulig, men tror ikke det, da ville vel sylynder nr 3 også vært rar.
Har fått ut motoren nå, men må konse meg om å sette inn S3-GTE motoren inn før jeg begyner å skru opp den gammle. Men vil sjekke det opp etterhver..!
Legg innLagt inn:13 sep 2005 14:28
av larsst185
Spørs hvordan kammene ble stående når og hvis reima røyk det da.Har vert borti dette en gang tidligere,men symptomene var ikke helt like.
Legg innLagt inn:13 sep 2005 17:54
av Biggen
He he. Ja det er mye rart som kan skje når det først går galt......

Legg innLagt inn:13 sep 2005 18:13
av larsst185
Du ser det jo fort ved å skru av øvre registerdeksel...
Legg innLagt inn:27 nov 2005 22:23
av Biggen
Jeg vet at denne tråden er vinter og votter gammel, men nå som jeg vet årsaken til "raset" ville jeg bare nevne det.
Og i den forbindelse må jeg bøye meg i støvet for larsst185
larsst185 skrev:Registerreima di da?du har sjekka den?Stemmer ikke helt 100 med symptomene men kan være verdt å sjekke..
Dette var så rett som det kunne blitt. Reg reima hadde sliti for meg. + at den var porøs, og hadde sprekkdannelse over hele reima. Det skal sies at den skulle vært byttet for en liten stund siden, men fikk aldri rota meg til å gjøre det da.....
Uansett. Nå er turbo motoren oppe å går. Og den går skikkelig bra. Det er morro med turbo ja........
larsst185: En øl til deg ved neste treff
