Side 1 av 1

TURBO konvertering til st 182..??

Legg innLagt inn:11 sep 2005 17:39
av vågen
Har veldig lyst å montere turbo i min celica st182 2liter gti..!
også en mulighet å bytte bil til en carloz sainz, men konvertering kunne vært tøft..!
mye arbeid eller? er kompresjonen for høy orginalt til turbo..?

Legg innLagt inn:11 sep 2005 18:22
av GT_rider
Refererer til reglene ang posting på forumet, såsser du at crossposting ikke ser så populært.
Ikke ment for å være frekk. Bare det at slikt crossposting medfører meiarbeid for admin, og moderatorer.

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=8153


Til topic.
Så er original 3s-gte å foretrekke fremfor en turbokonventert 3s-ge motor.
Siden du må begynne å senke komp ved forsterke motror med andre lagre, o.s.v
Enklere å bytte til en 3s-gte motor da ja

ok..!

Legg innLagt inn:11 sep 2005 18:38
av vågen
takk for svar! beklager det med crosspostingen, tenkte ikke på ekstra arbeidet! det skjer ikke igjen!

Legg innLagt inn:11 sep 2005 19:54
av GT_rider
går nok bra ser du :)
Ser du ikke har vært her inne så lenge.
De sletter nok de andre postene dine ang samme tema.

Legg innLagt inn:11 sep 2005 22:27
av CelicaTurbo
de er slettet og jeg ser du har blitt gjort observant på reglene og det er fint.


Ellers, som det står ovenfor så er det som regel best å bytte til en turbomotor, og trolig en girkasse fra en MR2 Turbo (hvor giroverføringene må flyttes).. I utgangspunktet vil nok det se ut som at det koster en del mer penger men totalt vil du trolig spare på det i form av mindre investeringer i alt smådillet som er nødvendig for å få en ettermontert turbo til å fungere, for ikke å snakke om driftsikkerheten ;)