TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • samco slanger

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #12972  av sleeper
 
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt samco slanger til 92 GT4 motor???
Kollewold har til kit til vannsiden, men de har ikke til trykk siden...!!(og det er det jeg vil ha først!

(får man kjøpt silicon slanger som er så små som de minste slangene som er i motoren??)

 #12981  av Christian
 
KRB Trading har slanger i alle varianter, til en nogenlunde vettug pris :)
Om du kikker i motorrommet mitt ser du den minste typen også.
Er vel ca 3mm innvendig...?

 #12988  av CelicaTurbo
 
KRB har men da må du måle til hva du trenger selv tenker jeg? Fensport selger slanger for både kjølevann, til/fra IC og mellom luftmengdemåler og turbo..

 #13004  av CelicaTurbo
 
men det er vel egentlig allt man trenger bortsett fra til slangen mellom luftmengdemåler og turbo da.. resten er jo bare korte og rette stykker.

 #13020  av sleeper
 
utenom den som går fra intercooler`n og turboen da....
den er det en liten bøy på!
har silicon fra der før, men den har fått seg en litt lei bøy.'
så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en som det var litt bøy på!?(ca1 15 grader)

 #13031  av CelicaTurbo
 
det er bare å tegne og fortelle til KRB det :) Bestiller du fra Fensport så får du ting som passer bra men det er godt mulig det kommer til å ta tid for jeg mener jeg har hørt at samco-slangene stort sett er på etterskudd pga samco produserer ikke fort nok for dem..

 #13543  av TOYPARTS
 
Jeg er direkte importør fra Fensport og får tak i dette fort, og om ikke de har på lager så er jeg også direkteimportør fra Samco UK og USA

MVH Erik

 #13548  av CelicaTurbo
 
hm, så om du henter fra Fensport bruker du noen andre transportavtaler enn de selv bruker til egne kunder? Grunnen jeg spør er at meg selv, og en annen jeg kjenner til har problemer med at pakken tar evigheter før det kommer frem, han fikk aldri pakken sin så den ble erstattet av parcelforce etter 3 måneder og nå er det ny ventetid :?

neste gang betaler jeg for DHL eller kanskje bestiller fra deg istedet.. lurer på nye bremseskiver om en stund, de jeg har drar på alderen :(

 #13578  av TOYPARTS
 
CelicaTurbo skrev:hm, så om du henter fra Fensport bruker du noen andre transportavtaler enn de selv bruker til egne kunder? Grunnen jeg spør er at meg selv, og en annen jeg kjenner til har problemer med at pakken tar evigheter før det kommer frem, han fikk aldri pakken sin så den ble erstattet av parcelforce etter 3 måneder og nå er det ny ventetid :?

neste gang betaler jeg for DHL eller kanskje bestiller fra deg istedet.. lurer på nye bremseskiver om en stund, de jeg har drar på alderen :(
Hehehe ja jeg kjenner til problemet, men jeg har egen avtale med DHL og UPS, men mye deler kommer fra USA, fordi at de er kjappere enn UK, engelskmennene er jo kjent for å være trege, men det problemet har ikke jeg hatt med Fensport, men hvet at det har forekomt med andre tidligere.

MVH Erik

 #13599  av CelicaTurbo
 
problemer ligger ikke med Fensport for de er både hyggelige og kjappe, problemet ligger med Parcelforce / Nordisk Express / NorCargo :?

 #13650  av TOYPARTS
 
CelicaTurbo skrev:problemer ligger ikke med Fensport for de er både hyggelige og kjappe, problemet ligger med Parcelforce / Nordisk Express / NorCargo :?
Det som var tidligere med Fensport var at det til Norge ble sendt med et eller annet firma der nede som sammarbeidet med Pakketrans (Nor cargo) og det fungerte ikke særlig bra, så da jeg snakket med Andy om dette da jeg var i England for en tid tilbake så ble det slutt på det, så nå går det litt kjappere.

MVH Erik

 #13661  av CelicaTurbo
 
vel, det fungerer absolutt ikke særlig bra med Nordisk Express heller, men det er jo mulig ting løser seg etterhvert.. såvidt jeg vet er den ene pakken (av to kolli) i Norge ifølge Parcelforce mens den andre forlot Danmark for to uker siden uten å ha kommet til Norge enda.. har startet prosessen med etterlysning men det er jo ikke helt urimelig sent enda da.

Men men, hadde håpt å være med Esso Kickers på gocartbanen om tre uker med nytt understell men jeg kan bare droppe den tanken nå ja.. :?

 #13664  av CelicaTurbo
 
vel, fikk en telefon fra Parcelforce i england nå hvor de gav meg pakkenummeret for den ene pakken (som jeg trenger for at Nordisk Express skal kunne svare meg på hvor faen pakken og toll-giroen er), og de var ikke sikker på hvor den andre pakken var men skulle komme ringe meg igjen når de fant ut av det.. overraskende bra service fra Parcelforce da :shock:

 #13679  av TOYPARTS
 
DHL og UPS er fint :D :D :D problemet er at du blir slaktet så lenge du ikke har en fraktavtale med de.

MVH Erik