TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Noen som har GT4 som vet hva den er god for???

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #12975  av sleeper
 
Lurte litt på hvor bra en GT4 skal gå??
noen som har testet litt med den bilen??
har en Gt4 selv og lurer litt på hva den gjør på stripa med litt mod??(skal teste selv en gang)

 #13304  av funkes
 
Vet ikke helt hva jeg skal svare jeg... :)

 #13310  av sleeper
 
????
har du testa din????
får ikke min til og fungere helt!!(trur jeg)
den må da virkelig gå bedre en min lett trimmede 2.0Gt
vet noen om noen som er gode på disse motorene i grennlands området???

 #13311  av CelicaTurbo
 
Burde gå bedre enn en GT ja, men var det ikke du som hadde en "tornado" under panseret og hadde funnet en løs slange?

ellers angående ytelse så har ikke jeg kjørt noen på stripa eller tatt tid på 0-100 eller noe, men med eksos og litt økt turbotrykk skulle det ikke være noe problem å komme under 7 sek med litt rivstart.

 #13327  av ST205
 
Det kommer vel an på hvilken type GT4 det er også. (ST165/ST185/ST205)

Tok tida på 0-100 med min, og havna på rundt 6 sek.

1/8 mile kjørte jeg 9,3 på (dog ingen optimale runs :oops: )

Men får vel ikke prøve det noe ut før til neste sommer :)

 #13330  av CelicaTurbo
 
ST165 med ST185CS-motor mener jeg :)

 #13334  av GT4 CS
 
En original gt4 (st185), gjør 0-100 på 7 - 8 sekunder, litt avhengig av hva slags dekk/felger som sitter på (magnesium felger er tingen :D ). Carlos Sainz gt4 (st185) klarer 402 meter på ca <15 sekunder. Men med "enkle" modifikasjoner er det mulig å få bilen til å gå endel fortere enn det.

 #13341  av CelicaTurbo
 
stemmer bilen ikke er så kjapp i utgangspunktet men den svarer bra på modifikasjoner, derfor jeg mente under 7 med eksos + trykk.

men uansett skal den være kjappere eller like kjapp som enn en 2.0GT (172hk mk6 om jeg forstod ham rett) eller?

 #13364  av GT4 CS
 
Det er nok tilnærmet samme ytelsene på de to bilene ja, stakkars GT4 har jo så mange kilo å dra på. Men GT4 er jo lettere å trimme enn en gt da...

PS. Carlos'en min får i løpet av veldig kort tid ca 270 hk. Da skal det bli vanskelig å holde følge for en vanlig gt. Har en ekspert som ordner bilen.

 #13368  av CelicaTurbo
 
hva blir gjort da? :)

 #13374  av funkes
 
GT4 CS skrev:Det er nok tilnærmet samme ytelsene på de to bilene ja, stakkars GT4 har jo så mange kilo å dra på. Men GT4 er jo lettere å trimme enn en gt da...

PS. Carlos'en min får i løpet av veldig kort tid ca 270 hk. Da skal det bli vanskelig å holde følge for en vanlig gt. Har en ekspert som ordner bilen.
Få høre mer :D
Og hver eneste gang jeg ser den avataren din begynner jeg å mimre..hehe.
Den bilen var ca. 2-3 timer fra å havne i gården men.
Men fant en mer strøken en 1-2 uker senere da, så like greit at den ikke havna her :D

 #13377  av GT4 CS
 
Først og fremst blir det råere eksosanlegg. Så skal trykket justeres opp til 1,2 eller 1,3 bar (Vet hva dere tenker, men turboen tåler det :D ) Så blir det ny ecu og fuel cut defencer (Den originale kutter på 1,1 bar) Så blir det montert et ganske rått luftfilter. Og til slutt justering av hele motoren.
Selvfølgelig gjøres det andre småting som å bytte diverse slitedeler, tennplugger o.l. + muligens råere kammer fra HKS el. TRD
I følge eksperten blir det ca 270 hk når den er ferdig :D :D

Ps. Hva har skjedd med avataren din funkes? Det er bare et "bilde mangler" ikon.

 #13383  av CelicaTurbo
 
høres ut som 270hk er naturlig å forvente etter noe slikt ja,.. turboen skal oppgraderes litt også da eller for det er ikke så mange som vil tro at den klarer 1.3bar (den gjør jo det, men vil trolig falle mye med turtallet om den ikke oppgraderes på et vis)

 #13385  av funkes
 
Si det...hvem er "eksperten" forresten?
Hva driver han med?

 #13397  av GT4 CS
 
Han foretrekker å være anonym, har nok å drive med for tiden :D
Men han driver et bilverksted, spesialisert på tuning av biler, helt rå på å trimme turbomotorer. Har ellers meget høy kompetanse når det gjelder ting med 4 hjul, så tror nok carlosen har godt av en tur til han.