TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lillegul "Ting Tar Tid"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #306319  av tojo
 
:D Se der ja reisebrev fra "reisende mac" :D ser ut som du koser deg innimellom arbeidsøktene. :D
 #306328  av Amund
 
Morten skrev:Var forresten heldig og fikk tid til å svippe innom en galning med navn Tristan nede i Perth på veien hjem fra jobb en dag. :mrgreen: Han holder til/driver den sjappa her:
DSC00186.JPG
Og i den hvite mr2'en foran sjappa er det en litt artig løsing under motorlokket:
DSC00184.JPG
1MZFE med sekvensielle turboer og litt snop. Fikk en passasjertur med den og kan skrive under på imponerende effekt kurve. Føltes som en stoooor NA motor fra passasjer setet :D
Såg ut som ein noget spesiell løsning, virker ikkje som om at det er så mange som får det der til å fungere godt i praksis.
Men kunne vert artigt å ha prøvd noko sånt og ein dag :roll: :twisted:
 #321074  av Morten
 
chris skrev:Hvordan er status på lillegul nå da Morten? :D
Bra timing på deg må jeg si. :lol: Kom ikke så mye lengre enn på bildene fra sist før jeg mista motivasjonen og heiv inn håndkle for vinteren for heller å få gjort noe på ae86 og kp61 og ra21 :lol: Men har vært fint vær i det siste, og mr2 kløa er tilbake nå så har juksa litt med kjapp kapping og sveising på fremre biten av gamle eksosen så den passer noenlunde (driter i den så der sveiser jeg selv og sparer masse tid). Dette er mest for å kunne få den kjørbar så fort som mulig så jeg kan flytte den ut på verkstedet. MYE trivligere å stå der og knote den ferdig enn i en liten skitten garasje gitt. :wink:

Er i hovedsak å lage til rør/slangesystemet til tomgangs-regulatoren, røske ut halve motorrommet for å komme til slavesylinderen til clutchen som jeg glemte å sette i boltene på i hastverket i fjor :lol: , montere samme halve motorrommet sammen igjen etterpå, litt stripsing, vaakum routing, gasspjeld, IC-rør, wg, gasswire og bittelitt elektrisk igjen før den kan flyttes på langs veien utifra husken. Håper å ha en første kjøretur i løpet av påska (om ikke jobben sender meg av sted innen den tid da) :mrgreen:

Hadde forresten oppstart og sjekka at oljetrykk var der før jul engang med midlertidig på bolta saker og fri eksos, og ting virka lovende da. Litt justering i map og tabeller siden dyser og map sensor var endra siden sist og så starta den etter 2-3sek med kjinning. :lol:
 #321089  av tojo
 
Å spenningen øker,hvilken bil tar Morten med seg up north i år? :roll: Nå som det skal piskes ny rundepers på ACR :P
 #321138  av sindrejl
 
tojo skrev:Å spenningen øker,hvilken bil tar Morten med seg up north i år? :roll: Nå som det skal piskes ny rundepers på ACR :P
skal gi ham litt konkurranse iår jeg :D
 #321150  av Morten
 
sindrejl skrev:
tojo skrev:Å spenningen øker,hvilken bil tar Morten med seg up north i år? :roll: Nå som det skal piskes ny rundepers på ACR :P
skal gi ham litt konkurranse iår jeg :D
Hehe, bring it on! :mrgreen:

Hvordan tror du mitsuen går rundt acr sammenligna med hvordan rx7'en gjorde det i fjor forresten?
 #321161  av chris
 
Morten skrev:
sindrejl skrev:
tojo skrev:Å spenningen øker,hvilken bil tar Morten med seg up north i år? :roll: Nå som det skal piskes ny rundepers på ACR :P
skal gi ham litt konkurranse iår jeg :D
Hehe, bring it on! :mrgreen:

Hvordan tror du mitsuen går rundt acr sammenligna med hvordan rx7'en gjorde det i fjor forresten?
Siden 7'ern hadde bremse som hang kraftig innpå på ene siden, så tror jeg nok mitsuen har potensiale for bedre rundetider.. spørsmålet er jo bare om man er dyktig nok til å kjøre :P
 #321327  av Morten
 
Statusbilde tatt med mobilen litt tidligere i dag:
DSC00463.JPG
DSC00463.JPG (234.54 kiB) Vist 1546 ganger

Noen midlertidige løsninger for å få gang litt fort, men nå er det nesten bare lufting av clutch og kjølesystem igjen før jeg kan trille den ut av garasjen for første gang på halvannet år for litt innkjøring og sjekk. :D
 #321660  av Morten
 
Da har jeg hatt min første lille kjøretur bort på bensinstasjonen for å fylle luft i dekka. :lol: Blir div. innkjøring, oljebytte og generell lakkasjesjekking i påska nå 8)
celica_st185 skrev:Blir nok bra dette her ja :) Klar for litt banekjøring den 26. på Reve da, eventuellt AS :?:
Ikke med denne. Må kjøres inn både motor og diff, med tilsvarende oljebytter osv, og så full mapping underveis/etterpå. I tillegg er det endel midlertidige løsninger nå for å få gang litt fort. De duger til innkjøring, men ikke når det blir snakk om banebruk. :wink: Når det er sagt kløøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøør jeg etter å kjøre litt igjen, men blir nok mest sannsynligvis starlet på Reve/AS den dagen (om jeg får lov å være hjemme nor den dagen kommer da...)
 #322025  av tojo
 
:D kongenyheter,du har virkelig fått gjort ting i påsken. :D bilde av bilen i vårsolen hadde vært fint :P
 #322080  av Morten
 
Det må nok vente litt. Har kjørt ca 15 mil av innkjøringa med den, men begynte sporadisk å gå på 3 i stedenfor 4 sylindre, så driver og måler og styrer for å finne ut hvor problemet ligger. Men må ut på jobbtur igjen nå som påska er over, så umulig å si hvor lang tid ting vil ta nå....
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15