TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lillegul "Ting Tar Tid"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #322981  av Morten
 
tojo skrev::D kongenyheter,du har virkelig fått gjort ting i påsken. :D bilde av bilen i vårsolen hadde vært fint :P
Skitten bil som ikke er vaska og polert enda etter halvannet år i garasjen, men skitt au :lol:
DSC00466.JPG
DSC00466.JPG (263.02 kiB) Vist 1526 ganger
 #322998  av tojo
 
:D Virkelig godt å se den igjen,synes den ser helt lækker ut.
Absolut rette stuket. :P
Offtopic! flott oldschool i bakgrunnen. :D
 #323017  av sindrejl
 
hva gjør taket på..?? :P
 #323036  av ArildM
 
2stk heelt rette biler ;) Gaad gleder meg til jeg får "samlinga mi" på veien, Mr2n og Corollaen :mrgreen:
 #323067  av James
 
Ser meeeget bra ut :D
 #323084  av pkgrette
 
enig detta ser bra ut feit den mr2n din :D
 #324531  av Morten
 
Takk takk alle sammen! :D

Er ferdig med innkjøringa nå, og fått på ny motor og girolje igjen samt mappet opp cruising biten og grovmappa opp til ca1bar. Ting nærmer seg.... hehe. Sneik meg innom en vekt under en innkjøringstur også, er ikke noen lettvekter lengre den kjerra (om den noensinne har vært det da, hehe). Lå riktignok litt verktøy i bagasjen og slikt da, men ikke sååå mange kilo. :lol:
DSC00482.JPG
DSC00482.JPG (172.46 kiB) Vist 1487 ganger
Fikk endelig sortert vekk litt gremlins igår med IC vann som ikke ville sirkulere blant annet. Når jeg først var på verkstedet passa det å fortsette på nye eksosen også, og få tilpassa den ferdig samt punkta sammen. (Nå gjenstår det bare å overbevise Erling om at han trenger litt mere TIG-trening så det kan bli helsveist :mrgreen: ) Tok noen bilder underveis for de som måtte være interesserte. Nye eksosen grovt opphengt for illustrasjon:
DSC00486v1.JPG
DSC00486v1.JPG (176.59 kiB) Vist 1457 ganger
Nye vs. gamle eksosen
DSC00487.JPG
DSC00487.JPG (174.73 kiB) Vist 1455 ganger
Hoved grunnen for ny eksos er et forsøk på å senke lydnivået til litt mer diskre. Mest for å være mer behagelig på langturer, men også litt for å safe innnenfor støykravene på bla Våler. I tillegg var det noen skader på gamle eksosen som struper ned endel, den på bildet i bøyen stjeler mer volum enn det som kommer frem på bildet...
DSC00491.JPG
DSC00491.JPG (199.4 kiB) Vist 1445 ganger
DSC00492.JPG
DSC00492.JPG (190.97 kiB) Vist 1444 ganger
Alt i alt er nok det nye eksos systemet mer restriktivt enn det gamle, både pga resirkulert wg-eksos og flere svinger men er blitt gammal nok til at jeg kan ofre litt effekt til fordel for lyd-komfort i landeveis cruiseren nå. :lol:
 #324558  av hmsilset
 
Grattis med nytt eksosanlegg :P Det må være en del hk i mr2n din siden du ofrer litt for lyden sin del 8) Har ikke en eneste hk å avse jeg,hehe.
 #324605  av Amund
 
Den gamle eksosen ser ut som om at den har stått på ein rally bil jo :lol:
 #324621  av Morten
 
hmsilset skrev:Grattis med nytt eksosanlegg :P Det må være en del hk i mr2n din siden du ofrer litt for lyden sin del 8) Har ikke en eneste hk å avse jeg,hehe.
Er nok igjen til å komme fra A til B ihvertfall (+litt til) hehe :lol:
Amund skrev:Den gamle eksosen ser ut som om at den har stått på ein rally bil jo :lol:
Når jeg kjører, så kjører jeg..... hehe. :lol: Hører med til historien at jeg kjøpte det brukt i sin tid og var endel bulka allerede da, selv om jeg nok har 'pynta' litt på det underveis au :mrgreen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15