TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger til Supran

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #13173  av @lpher
 
Da har jeg til slutt fått det bekreftet ja....

------------------------------------------------------------------------------------

* The factory offset for Soarer/Supra front wheels is 50mm for up to 8" wide rims, 8.5" front rims

have an optimal offset of 44mm. We will ensure on any order that the front rims are close to optimum.

Azev in the UK are the only wheel distributor (so far) who have been willing to supply

Soarer/Supra wheels anywhere near the specified factory offset and with brake clearance.

Most dealers will sell you 35mm or even 30mm rims and tell you that is fine !

------------------------------------------------------------------------------------


KUN Azev som leverer felger som passer til mkIV'en...av de europeiske felgmerkene ihvertfall....alternativet blir å importere seg sinnesjukt dyre splittfelger fra usa/japan/england....

Har funnet ut at ihvertfall Sharifs og Tevo Dekk (her i trøndelag) er forhandlere av Azev....har derfor bedt om pristilbud åp følgende:

Azev Type M (rimelig one-pice felg) i 8,5x18"/10x18"
http://www.azev.com/programm/radfinder.php?typ=M

Azev Type LS (litt dyrere splitfelg) i 8,5x18"/10x18"
http://www.azev.com/programm/radfinder.php?typ=LS

Både med og uten dekk...så vi får se hva det blir til....Supran har jo skreket etter ordentlige felger helt siden jeg fikk den :D

SÃ¥....hva mener 'de eminente toyota eiere' her inne om de to ovennevnte felgene?

@lpher

 #13175  av Mr2 Mk2
 
syns de nr2 var kulest,men er vel også dyrest...
Skrev et inlegg hvor jeg lurte på hvorfor du fortsatt hadde de kjedelige(i mine øyne),felgene.Men christian så på det som kritikk så jeg sletta det..
Men back to topic,likte helt klart de på link nr2 best.

 #13180  av @lpher
 
jostein skrev:syns de nr2 var kulest,men er vel også dyrest...
Skrev et inlegg hvor jeg lurte på hvorfor du fortsatt hadde de kjedelige(i mine øyne),felgene.Men christian så på det som kritikk så jeg sletta det..
Men back to topic,likte helt klart de på link nr2 best.
Mja...her har du nå ihvertfall svaret ditt :D ....kan ikke skaffes for normale summer med penger....men Azev er jo et alternativ nå som jeg
vet de kan levere...

Har faktisk snakket med JÆSKLA mange forhandlere i hele norge....alle som en..."felger ja?" ..."shure"...."bare si hva du vil ha du" etc.

Når jeg prøvde å forklare at det er en case om de i det hele tatt kan skaffe...så ble mange forhandlere litt snurte..fikk tilbakemelding fra de fleste....med veldig beklagende tekst om at de nok ikke kunne skaffe felger til akkurat min bil nei :D ...'hate to say i told you so' :D

Type LS (numer 2) er nok den jeg har mest sans for også...så vi får se hva prisdifferansen blir :)

@lpher

 #13183  av supratt
 
Alfern, BURN SOME MO nå, stå på og kjøp alternativ nr.2
:wink:
De er nok garantert mye rimeligere enn å ta noe splittfelger fra f.eks Japan.

Men husk nå på å prute, de to gangene jeg har handlet felger og dekk har jeg lært at de iallefall har 50% brutto på varene sine minst.

Hvis det er noen trøst så brukte jeg nesten 3 år på å få tak i felger til Supraen min. Ja du leste riktig, 3 år ja.. :(
Der var også problemmet innpress bl.a

Gleder meg til å se alternativ nr.2 på bilen din jeg da. :wink:

 #13188  av chris
 
Enig med Frankern her nå. Casher vel lett ut de felgene der du? ;) De første tror jeg ikke passer på bilen din. Vet ikke hvorfor, men tror ikke det.

 #13202  av CelicaTurbo
 
likte best nr 2 jeg også :)

 #13208  av @lpher
 
supratt skrev:Alfern, BURN SOME MO nå, stå på og kjøp alternativ nr.2
:wink:
De er nok garantert mye rimeligere enn å ta noe splittfelger fra f.eks Japan.
Yupp, sjekket litt i går...fra japan/england...ille pernille! :)
supratt skrev: Men husk nå på å prute, de to gangene jeg har handlet felger og dekk har jeg lært at de iallefall har 50% brutto på varene sine minst.
Shure will...and i know :)
supratt skrev: Hvis det er noen trøst så brukte jeg nesten 3 år på å få tak i felger til Supraen min. Ja du leste riktig, 3 år ja.. :(
Der var også problemmet innpress bl.a
Problemet på mkIV er at du må ha 45-50 innpress OG bredere felg bak...ellers kunne jag faktisk ha brukt mkIII felg :D
supratt skrev: Gleder meg til å se alternativ nr.2 på bilen din jeg da. :wink:
Ikke umulig at du får se det etterhvert nei :)
chris skrev: Enig med Frankern her nå. Casher vel lett ut de felgene der du? De første tror jeg ikke passer på bilen din. Vet ikke hvorfor, men tror ikke det.
Casher og casher....we får se :D Alternativ 1 var de første jeg vurderte,
mest pga pris...men de har en tendens til å se mindre ut enn de er...og ser derfor best ut i 19"...som sikkert blir jæskla stilig på mkIV...men som
ikke lar seg gjøre med daglig bruk av bilen... :)
CelicaTurbo skrev: likte best nr 2 jeg også
Så....da har den ærede jury kommet til en konklusjon eller? :D
Anyone else?

@lpher

 #13209  av memo
 
jeg må faktisk si at jeg syns valg nr. 1 var penest der de sto...

men hvordan de ser ut på bilen, og hvordan de er på et "portrett" bilde, er jo to helt forskjellige ting :)

-m

 #13211  av @lpher
 
memo skrev:jeg må faktisk si at jeg syns valg nr. 1 var penest der de sto...

men hvordan de ser ut på bilen, og hvordan de er på et "portrett" bilde, er jo to helt forskjellige ting :)

-m
Riktig....og etter 6 måneders leting etter felger...så har jeg ikke funnet en eneste som har Azev felger...



@lpher

 #13212  av Azmodan
 
Du burde ta kontakt med Hao på Topstyling, han ordner jo noen sinnsykt rå felger og har jo oftest meget pene priser :)
Personlig ville jeg nok skodd en Supra med Advan Siena Generation II gold eller chrome :P

 #13228  av kake
 
Pene de, jeg ville kanskje ha valgt de første. Mer "rent" design, de andre var litt jålete med de naglene :lol:

 #13235  av @lpher
 
Azmodan skrev:Du burde ta kontakt med Hao på Topstyling, han ordner jo noen sinnsykt rå felger og har jo oftest meget pene priser :)
Personlig ville jeg nok skodd en Supra med Advan Siena Generation II gold eller chrome :P
Ikke helt borti natta på Supran de der...veldig mange supraeiere som bruker den der eller lignende design....trouble is....den hører inn under kategorien 'dritdyre japansk importerte splitfelger' dessverre :D


@lpher

 #13236  av @lpher
 
kake skrev:Pene de, jeg ville kanskje ha valgt de første. Mer "rent" design, de andre var litt jålete med de naglene :lol:
Naglene er der for å holde felgen sammen...ikke til pynt... :)


@lpher
Som ikke blir helt enig med seg selv....

 #13240  av CelicaTurbo
 
naglene på mine felger er til pynt :? Med mindre jeg har oversett noe absolutt vitalt da :shock: Kunne uansett vært foruten dilldall-nagler og vurderer å bytte dem med noen 17" av et slag (hovedsaklig pga at de er store, tunge og gir 5% for mye rulleomkrets med 40-profil på 225 dekk, og er for brede for 215 dekk (18x8 felger)) :?

noen som vil bytte kanskje?

 #13242  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:naglene på mine felger er til pynt :? Med mindre jeg har oversett noe absolutt vitalt da :shock:
Om det var du som kjøpte felgene ny...så vil jeg tro du hadde merket det
på prisen om de hadde vært splittfelger :D Er vel heller ikke like vanlig med splittfelg når de er like brede foran og bak?
..eller var det like smale? :D
CelicaTurbo skrev: Kunne uansett vært foruten dilldall-nagler......?
Hadde akkurat samme innstilling selv...men nå ser det ut som jeg seriøst må revurdere synet mitt på det...sjelden å finne felger bredere enn 9-10" utan at det er splittfelg....og på splittfelg så er boltene der enten du vil eller ikke :D
CelicaTurbo skrev: og vurderer å bytte dem med noen 17" av et slag (hovedsaklig pga at de er store, tunge og gir 5% for mye rulleomkrets med 40-profil på 225 dekk, og er for brede for 215 dekk (18x8 felger)) :?

noen som vil bytte kanskje?
Hadde de vært rett boltsirkel så hadde de vært perfekte som vinterfelger til meg :D

@lpher