Side 1 av 1
Mr2 Mk3 turbo
Legg innLagt inn:02 okt 2005 21:33
av janeriklarsen
Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av motoren min med turbo siden det virker som om mange har vært interessert i dette til denne bilen, men ingen som har gjennomført det. Så hvis noen er interessert...
Legg innLagt inn:02 okt 2005 21:37
av lexusmann
Jah....så jo helt greit ut, det!!!
200 hester burde fungere bra i en mk3, vil jeg tro....
Grattis!!!
Legg innLagt inn:02 okt 2005 21:40
av janeriklarsen
Hehe... Det funker bra det ja. Er strålende fornøyd jeg ihvertfall. Kommer med fra A til B, bare litt fortere enn før.

Legg innLagt inn:02 okt 2005 21:40
av tojo
Dette var saker.

Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Legg innLagt inn:02 okt 2005 21:42
av janeriklarsen
tojo skrev:Dette var saker.
Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.
Legg innLagt inn:02 okt 2005 21:52
av celicat23
janeriklarsen skrev:tojo skrev:Dette var saker.
Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.
Det er vel ikke før en skal ha en 230-240+ HK at det trengs noe inne i motoren. Ett større problem er at girkassa ikke tåler så alt for mye.
Men alt en trenger (inkludert ny innmat til girkassa) finner man på...
http://www.c2power.com/taxonomy/term/4?from=0
http://monkeywrenchracing.com/toyota.html
Legg innLagt inn:02 okt 2005 22:00
av janeriklarsen
Etter det jeg vet så må man nok bytte ut en del hvis man skal ha 230+ hk.
Legg innLagt inn:03 okt 2005 15:28
av jan-erik
celicat23 skrev:janeriklarsen skrev:tojo skrev:Dette var saker.
Ser meget bra ut,er det gjort noe med motoren?(stempel,råder,osv)
Er ikke gjort noe inni motoren. Men det er montert ett komplett "stabiliserings-kit" som ble anbefalt med turbo-kit'et.
Det er vel ikke før en skal ha en 230-240+ HK at det trengs noe inne i motoren. Ett større problem er at girkassa ikke tåler så alt for mye.
Men alt en trenger (inkludert ny innmat til girkassa) finner man på...
http://www.c2power.com/taxonomy/term/4?from=0
http://monkeywrenchracing.com/toyota.html
Trengs ikke bytte noe i motoren før du nærmer deg 270-300hk. Häss sitt turbokit yter mellom 220-270 whp avhengig av turbotrykk og turbo du velger. Det er mere turbotrykket du kjører som er avgjørende for når du må fikse innmaten også. Ser de kjører opp i mot 14 PSI på det meste, men det er litt forskjell på et drag og masse runder rundt på en bane. Girkasse skal ikke være noe problem, clutch derimot bør byttes når du passerer litt over 200whp. Skal du begynne å ta ut virkelig mye hester bør man ha kontroll på innsugstemp og blandingforhold, samt at man bør få noen til å virkelig fintune bilen. For de fleste vil et "safe" oppsett duge i massevis.
C2 og Häss bruker samme turbo, og har ellers et ganske likt oppsett. Monkeywrench har god erfaring, da de har blåst noen motorer, og mener å ha lest at de med annen innmat henter ut 400hk av 1ZZ motoren. Vil tro siste alternativt er mildt sagt dyrt.
Legg innLagt inn:03 okt 2005 18:33
av smegol
Må bare si at det der var bare helt ÜBER FETT
Jeg vil også ha....

Legg innLagt inn:03 okt 2005 18:43
av janeriklarsen
Takk. Kjør på, skaff deg et du og. ANBEFALES!!!
Legg innLagt inn:03 okt 2005 18:54
av smegol
Hehe tviler ikke
Trur det blir en del overtid i vinter, hvis jeg skal ha det jeg har tenkt meg...
Legg innLagt inn:03 okt 2005 18:56
av janeriklarsen
Og det er? (du har PM)