Side 1 av 1

Min sorte celica på tur mot 300hk++

Legg innLagt inn:08 okt 2005 14:05
av Toyota4ever
Da er de vel på tide å begynne med celicaen, har jo en del deler liggende nå, og en del tanker om dette prosjektet. Men tenkte jeg måtte legge inn en post her for gode innspill fra alle dere. :)
Det jeg har i tankene er og lande på ca300hk, noe som ikke i selv selv er så vilt, men bilen skal jo kunne brukes også. :roll:

Bilen i dag:
Overhalt 3sgte 2.gen
Orginal innmat
HKS Ståltoppakning 1,6mm
Orginal turbo (kjører på 1,15bar)
K&N luftfilter
HKS ECV boostcontroler
Mongoose 2,5" eksos
Helix sportclutch
Turbo-XS dump

Oppskriften:
Ny turbo. (Turbonetics 60-1)
Ekstern Wastegate. (Turbonetics)
Om sveistet rustfri manifoil.
Front mont ic.
Greddy E-manage
Mulig større dyser (830cc)

Dette er delene jeg har tenkt og bruke. Er usikker på om jeg trenger større dyser, undrer også på om jeg trenger større bensin pumpe :?:

Legg innLagt inn:08 okt 2005 18:35
av ErikG
dette hørtes interresant ut, blir spennende og følge med på. Tenkte akkurat på noe av det samme selv. Hvordan er det med downpipen i forhold til turbonetics turboen?

Legg innLagt inn:08 okt 2005 20:00
av sleeper
skal du over 300 så må du bytte pumpe og dyser.
og hvis du skal ha ekstern wg så må du enten bruke en annen manifoil eller sveise om den du viser på boilde der..

Legg innLagt inn:08 okt 2005 20:13
av Toyota4ever
ErikG skrev:dette hørtes interresant ut, blir spennende og følge med på. Tenkte akkurat på noe av det samme selv. Hvordan er det med downpipen i forhold til turbonetics turboen?
Må sveise selv, rustfri rør og en slik

Legg innLagt inn:08 okt 2005 20:19
av Toyota4ever
sleeper skrev:skal du over 300 så må du bytte pumpe og dyser.
og hvis du skal ha ekstern wg så må du enten bruke en annen manifoil eller sveise om den du viser på boilde der..
Blir nok den billigste løsningen og sveise om en slik. Dyrt og få sveiset en hel custom manifoil. Og jeg finner ingen som selger sikkelige mailfoiler på nettet heller. Da må jeg få tak i en Walbro pumpe da. :roll:

Legg innLagt inn:09 okt 2005 02:09
av TOYPARTS
for 300hk så kan jeg si deg med en gang at 60-1 turbo blir ALT FOR stor, kom med data på den ( Ar verdier)så kan jeg se, men jeg hadde samme turbo på min supra mk3, begynte å lade på 4200rpm på 3liter og holder til 575hk

Legg innLagt inn:09 okt 2005 11:20
av sleeper
hadde ikke christian en sånn på den gamle motoren i mr2`n hans da?
kan jo høre med han hvordan det gikk...

Legg innLagt inn:09 okt 2005 12:08
av Toyota4ever
sleeper skrev:hadde ikke christian en sånn på den gamle motoren i mr2`n hans da?
kan jo høre med han hvordan det gikk...
Det er gammle hans. Har tenkt litt på de dær, mulig jeg må finne meg en litt mindre turbo, evt. bytte eksoshuset. :roll:

Legg innLagt inn:09 okt 2005 12:12
av sleeper
Toyota4ever skrev:
sleeper skrev:hadde ikke christian en sånn på den gamle motoren i mr2`n hans da?
kan jo høre med han hvordan det gikk...
Det er gammle hans. Har tenkt litt på de dær, mulig jeg må finne meg en litt mindre turbo, evt. bytte eksoshuset. :roll:
truk ikke du kan bytte eksoshuset til noe mindre... det er veldig lite som det er!
hvis jeg ikke husker helt feil så har den turboen der liten eksoshus med en kjempestor kompressor side...!?

Legg innLagt inn:09 okt 2005 17:26
av Toyota4ever
sleeper skrev:
Toyota4ever skrev:
sleeper skrev:hadde ikke christian en sånn på den gamle motoren i mr2`n hans da?
kan jo høre med han hvordan det gikk...
Det er gammle hans. Har tenkt litt på de dær, mulig jeg må finne meg en litt mindre turbo, evt. bytte eksoshuset. :roll:
truk ikke du kan bytte eksoshuset til noe mindre... det er veldig lite som det er!
hvis jeg ikke husker helt feil så har den turboen der liten eksoshus med en kjempestor kompressor side...!?
Trur nok du tar litt feil dær, eksoshuset er temmelig svært, kompressorhuset er ikke så veldig overdim :?

Legg innLagt inn:09 okt 2005 18:29
av sleeper
mente at 60-1 er er en t3 eksos med en t67 (el lign) kompressor jeg..tar jeg såååå feil altså??

Legg innLagt inn:09 okt 2005 19:51
av Toyota4ever
Skal ikke si det helt bastant selv, sendte pm til christian så vi før vel svar snart. Noen som vil anbefale annen turbo da :?:

Legg innLagt inn:09 okt 2005 21:57
av Christian
Turboen har faktisk relativt grei spool up tid, men hvordan den er å holde igjen på ett fornuftig trykk veit jeg ikke, var jo det jeg sleit med også :)

Må jo si at den hadde ikke noe problem med å komme opp i 1,8kg på 5000rpm, men det er en annen historie :roll:

Hadde flowchart på den, men finner det ikke igjen. Tror jeg fant det hos krb eller turbonetics.