TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • hvilke dele passer fra 3SFE med 3SGTE fra ST165 '89

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #16019  av CelicaTurbo
 
neh, var ganske fornøyd fyren på delelageret hos Toyota her når jeg var der i forrige uke også når jeg "hadde gjort allt forarbeidet for ham". Tingen er jo at han trolig sjeldent har søkt etter disse delene til min bil før og da ser det ikke ut til at de vet helt hvor de skal begynne heller. Har hendt jeg har blitt bedt om å gå bak disken for å titte på figurene for å bekrefte at det er hva jeg er ute etter..

men, angående eldre delenummere skulle en tro at systemet deres kunne tolke "historiske" nummer også og oversette til korrekt nytt nummer? Når jeg var hos toyota sist var det to av nummerene jeg kom med som ikke slo inn umiddelbart men da prøvde han nummeret "et annet sted" (aner ikke hvor siden jeg ikke ser skjermen da) og da var det plutselig ok allikevel :)

 #16073  av @lpher
 
CelicaTurbo skrev:neh, var ganske fornøyd fyren på delelageret hos Toyota her når jeg var der i forrige uke også når jeg "hadde gjort allt forarbeidet for ham". Tingen er jo at han trolig sjeldent har søkt etter disse delene til min bil før og da ser det ikke ut til at de vet helt hvor de skal begynne heller. Har hendt jeg har blitt bedt om å gå bak disken for å titte på figurene for å bekrefte at det er hva jeg er ute etter..
You and me both man... ;-)
CelicaTurbo skrev: men, angående eldre delenummere skulle en tro at systemet deres kunne tolke "historiske" nummer også og oversette til korrekt nytt nummer? Når jeg var hos toyota sist var det to av nummerene jeg kom med som ikke slo inn umiddelbart men da prøvde han nummeret "et annet sted" (aner ikke hvor siden jeg ikke ser skjermen da) og da var det plutselig ok allikevel :)
EPC'en og det 'lokale' norske prisliste-programmet de bruker er ikke spesielt kompatible...så det kan hende de gamle nummerne finnes der?

@lpher

 #16081  av CelicaGT
 
Toyota har nett fått nytt prog istaden for epc, sikkert samme opplegget...nokken som har dette???

 #16151  av MR2turbo
 
Sjekket ut det nye programmet hos toyota i dag, så bra ut :) Var ute for å bestille en simmerring.. Det er jo litt mere fancy en det gamle, og det hørtes ut som om de var fornøyde ;)

Tar sikkert ikke så lang tid før noen legger ut dette på nett..

 #16165  av @lpher
 
Lets hope so... ;-)


@lpher

 #16261  av MR2turbo
 
Men uansett så er de utrolig gode til å finne rette deler her hos Hegre bil i Sandnes, så jeg har egentlig ikke sånn enorm bruk for å ha delekatalogen selv... :)

 #16407  av @lpher
 
MR2turbo skrev:Men uansett så er de utrolig gode til å finne rette deler her hos Hegre bil i Sandnes, så jeg har egentlig ikke sånn enorm bruk for å ha delekatalogen selv... :)
Sant nok...men det er greit å ha muligheten til å være litt hands on da ;-)

@lpher

 #16410  av erling
 
Her i Haugesund har de labert med peiling da. De har ennå ikke forstått at det eksisterer hvite blink til mk2. En kamerat var å skulle bestille, ekspeditøren stod der som en grønnskolling. :D Måtte bla opp delenr'ene til han.. :wink:

 #16418  av MR2turbo
 
Da får dere karmøy-mr2'ere reise på handletur til Sandnes da ;)

 #16440  av erling
 
Karmøy?? :shock: Det var nå uhøflig.. Vi er da fra Haugesund.. :D:D

Men vanlige slitedeler pleier de å finne riktig da.. Ihvertfall etter et par forsøk.. :P