Side 1 av 3

Effektanlegg -enda en gang!

Legg innLagt inn:14 okt 2005 18:23
av grimfer
Synes alle trådene om eksos dør før man får noe skikkelig ut av dem, så jeg gjør et lite forsøk til:

Hvilke anlegg har dere med st185?

Legg innLagt inn:15 okt 2005 11:05
av 2fastgt4
aussie dp veldig bra
moongoose 2.5" gammel type(2000 mod)vanskelig å montere lite eksoslyd mye vibrasjonslyder når varm.God kvalitet ellers.ser fortsatt nytt ut.

Legg innLagt inn:15 okt 2005 17:01
av grimfer
2fastgt4 skrev:aussie dp veldig bra
moongoose 2.5" gammel type(2000 mod)vanskelig å montere lite eksoslyd mye vibrasjonslyder når varm.God kvalitet ellers.ser fortsatt nytt ut.
Takk for respons!
Har hørt at flere har hatt litt negative erfaringer med Mongoose sitt (eldre) anlegg.

Kom med flere innspill, folkens!

Legg innLagt inn:16 okt 2005 21:46
av ErikG
har nettop montert mongoose anlegg fra kolllevold. Er fornøyd til nå, eneste er at det passer dårlig i forhold til styling. Går på skrå ut bak, som man ser ofte på supra og lignede. Må bøye til røret for å få det rett ut bak, men på grunn av japse potta så tar det da borti bensintanken. Derfor valgte jeg heller og kappe litt i stylingen for at det skulle passe. Er veldig fornøyd med monteringen, kjempe lett og montere. Eneste er at det ikke fulgte med noen pakninger eller bolter.

Legg innLagt inn:17 okt 2005 11:33
av cossie
Har ST165

Kjøpte noen 3" rørbøyer på CDcardic og en 3" simons lydemper på mekonomen, skaffa ett 3" rør på jobb og sveisa opp hele anlegge fra turbo. Kom på rundt 1500. jobben tok ikke mer en 3 timer.

Brukte ca 2X45, 2X60 og 2X90 grader rørbøyer + ca 1,5m rett rør

Legg innLagt inn:26 okt 2005 13:05
av larsst185
Bør man gå på 3" rør hele veien?Bakpotta jeg har fått tak i og tenkte å bruke er 2,5" inn og 4" ut.Hadde vert greiere om det holdt med 2,5" på resten av anlegget da.Driver å sjekker litt priser på rør og sånt jeg også.1m 2,5 stålrør koster 149kr,kardagngbøy 2,5 osv.Har man tilgang på et sveiseapparat og kan bruke det er det jo inget problem å lage et fullgodt eksos anlegg som varer i noen år vertfall.Det jeg ser som en utfordring er å få lyden til å bli "rett" og så lite resonans i bilen som mulig.

Legg innLagt inn:26 okt 2005 14:31
av grimfer
Fortsatt flott med respons, folkens! :D

Bra å se at det finnes flere alternativer! Men jeg er ikke noen sveiser, så det kan bli litt i overkant spennende for meg å begynne med sånt...

Jeg har egentlig bestemt meg for å gå for 2,5" anlegg med ca 4" ut.
Har vært borti flere biler som har 3" anlegg, og de jeg har kjørt med, får som regel en ganske intens lyd som ikke er helt komfortabel på langkjøring...

Fortsett med tilbakemeldinger! Alt blir mottatt med stor takknemlighet.

Legg innLagt inn:07 nov 2005 08:42
av grimfer
Jeg vil veldig gjerne ha flere meldinger på denne tråden!

Bump er herved sagt

Legg innLagt inn:08 nov 2005 10:30
av 2fastgt4
hvis du kjører på med en god lydemper så behøver ikke 3" å bråke så mye.

Legg innLagt inn:08 nov 2005 10:37
av 2fastgt4
har ikke sett noen steder at du har gjort så mye med motoren din.

etter alt jeg vet så er det ikke positivt med for stort anlegg på en orginal motor.

hva med en 2,5" dp og 2,5" helt ut?

Legg innLagt inn:08 nov 2005 10:46
av Andreazz
2fastgt4 skrev:hvis du kjører på med en god lydemper så behøver ikke 3" å bråke så mye.
Sant det, dessuten så kan man i de fleste jappsepottene sette inn en butplug.. De er sinnsykt effektive og go å ha med seg på langtur!

Legg innLagt inn:08 nov 2005 14:00
av grimfer
2fastgt4 skrev:har ikke sett noen steder at du har gjort så mye med motoren din.

etter alt jeg vet så er det ikke positivt med for stort anlegg på en orginal motor.

hva med en 2,5" dp og 2,5" helt ut?
Det er 2,5" anlegg jeg tenker på... DP er jeg litt usikker på. Jeg mener 4" ende på japsepotta!

Dp blir kanskje vanskelig å få godkjent?

Legg innLagt inn:08 nov 2005 16:50
av ErikG
godkjent og godkjent, hvem bryr seg egentlig. Det eneste er at du får feil avgasser, men den orginale caten du har er det ikke mye rensing igjen i ettersom det er en gammel bil. Tror nok ikke du får noe problem med dp.

Legg innLagt inn:08 nov 2005 17:25
av grimfer
Jeg tror nok avgassene blir lave nok med dp, så lenge motoren går sånn noenlunde. Men jeg forestiller meg liksom en mekaniker på eu-kontroll som flipper helt fordi jeg ikke har katalysator... :twisted:

Har jo tenkt å fjerne innmaten når jeg får kjøpt meg et skikkelig eksosanlegg! Dp er ikke helt ferdigvurdert... :?

Legg innLagt inn:09 nov 2005 10:07
av 2fastgt4
siden du skal bytte hele veien så vil jeg anbefale å bytte dp.
du kan jo kjøpe en billig cat og montere den under bilen,hvis du er i tvil om godkjenning! :)
jeg kjørte før med utbanka org.cat og det var selvfølgelig bedre enn å la den være der.
Men en god dp er myyyyyye bedre.Så sveis en cat på undersiden.

dp er det du merker best når du oppgraderer for den org. delen/dpcat bremser avgassene noe jævelig.

du leder med andre ord de varme avgassene fortere vekk fra motor med en god dp :)