Side 1 av 1

rep manualer til WRC

Legg innLagt inn:20 okt 2005 22:20
av cRxXx
HEI :D jeg skal forhåpentlig vis bytte register reim på en celica gt four wrc (tror hvertfall den heter det :P) i morgen. om jeg TRENGER veldig mye spesial verktøy er det ikke sikkert jeg ikke tar på meg jobben, men jeg tror nå det skal gå bra. er en sinnsykt rå bil forresten. gleder meg til og prøvekjøre litt..

men det hadde vært kjekt med rep manualer til denne motoren.
jeg har sett på den linken på forsiden, men jeg fant bare til en sohc motor.
jeg har og søkt litt, fant veldig mye, men jeg kan ikke motor kodene..osv.. pluss at det haster litt..

så om noen har en link til riktig rep manual så hadde jeg blitt utrolig glad.. eventulelt om noen skulle vite grunnen til at jeg (vanlig bilmekaniker med vanlig verktøy) ikke skulle klare jobben.. så rop ut...

Legg innLagt inn:20 okt 2005 22:24
av larsst185
En vanlig bilmekaniker med vanlig verktøy klarer jobben fint.Trenger ingen spesialverktøy.Bare å begynne å skru det.

Legg innLagt inn:21 okt 2005 07:27
av sindrejl
du får kjøre forsiktig ;) Ikke tukle med boostcontrolleren og huske at pluggene er ferdige og bensin/luft blandingen er helt på trynet ;)

Legg innLagt inn:21 okt 2005 08:21
av cRxXx
larsst185 skrev:En vanlig bilmekaniker med vanlig verktøy klarer jobben fint.Trenger ingen spesialverktøy.Bare å begynne å skru det.
takktakk..

Legg innLagt inn:21 okt 2005 08:24
av cRxXx
sindrejl skrev:du får kjøre forsiktig ;) Ikke tukle med boostcontrolleren og huske at pluggene er ferdige og bensin/luft blandingen er helt på trynet ;)
hehe.. jada, plir sikkert bare og kjøre ned på parkeringsplasse og opp igjen..

er bensin luft blandigen helt på trynet? er du helt sikkert på at den ikke går for magert da? husk at da blir det fort motor ras..

Legg innLagt inn:21 okt 2005 08:29
av cRxXx
men jeg skulle fremdeles helst hatt rep manual. mest for og se hvordan strammingen fungerer, siden det kan variere ganske mye fra bil merke til bil merke... og litt for og finne merkingene på kammene og veiva, men det er jo egentlig ikke nødvendig. bare lage nye merker før jeg tar av den gammle reima om jeg ikke finner de orginale merkene..

Legg innLagt inn:21 okt 2005 09:38
av sindrejl
cRxXx skrev:
sindrejl skrev:du får kjøre forsiktig ;) Ikke tukle med boostcontrolleren og huske at pluggene er ferdige og bensin/luft blandingen er helt på trynet ;)
hehe.. jada, plir sikkert bare og kjøre ned på parkeringsplasse og opp igjen..

er bensin luft blandigen helt på trynet? er du helt sikkert på at den ikke går for magert da? husk at da blir det fort motor ras..
omvendt.. den spytter på med bensin.. bruker 2.5liter på mila :P Så må nok finne noen som kan fikse dette for meg nå du har fått ordna motoren ;)

Legg innLagt inn:21 okt 2005 11:13
av ST205RR

Legg innLagt inn:21 okt 2005 13:35
av cRxXx

Legg innLagt inn:21 okt 2005 19:31
av CelicaTurbo
cRxXx skrev:men jeg skulle fremdeles helst hatt rep manual. mest for og se hvordan strammingen fungerer, siden det kan variere ganske mye fra bil merke til bil merke... og litt for og finne merkingene på kammene og veiva, men det er jo egentlig ikke nødvendig. bare lage nye merker før jeg tar av den gammle reima om jeg ikke finner de orginale merkene..
det er da jammen det manual lett tilgjengelig på disse sidene også, godt synlig er det også så et søk hadde enkelt gitt deg manualene du var ute etter ;)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewforum.php?f=64

Legg innLagt inn:22 okt 2005 11:21
av cRxXx
CelicaTurbo skrev:
cRxXx skrev:men jeg skulle fremdeles helst hatt rep manual. mest for og se hvordan strammingen fungerer, siden det kan variere ganske mye fra bil merke til bil merke... og litt for og finne merkingene på kammene og veiva, men det er jo egentlig ikke nødvendig. bare lage nye merker før jeg tar av den gammle reima om jeg ikke finner de orginale merkene..
det er da jammen det manual lett tilgjengelig på disse sidene også, godt synlig er det også så et søk hadde enkelt gitt deg manualene du var ute etter ;)

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewforum.php?f=64
prblemet er at jeg vet ikk va f.esk dette betyr: ST185 Engine manual 3S-GTE

pluss at jeg hadde ganske dårlig tid.. men takk for alle svar... virker som et bra forum dette..

tror egentlig jeg fant den manualen som st205rr la ut en linkt til, før jeg spurte her. men det står faktisk ingenting om merking på kam drevene der (eller at jeg bare er blind).. men jeg har nå funnet ut at bilen har HKSc justerbare kam drev uansett, så nå har det ingenting og si..

Legg innLagt inn:22 okt 2005 16:39
av gt4 carlos saintz
hvis du ser på kammen i enden så er det eit hakk i dan og i huset som holder kammen på plass er det to hol som skal passe med hakka.... du ser det under ventildekselet.... er slik på 185 iallefall...

Legg innLagt inn:22 okt 2005 16:48
av cRxXx
gt4 carlos saintz skrev:hvis du ser på kammen i enden så er det eit hakk i dan og i huset som holder kammen på plass er det to hol som skal passe med hakka.... du ser det under ventildekselet.... er slik på 185 iallefall...
leste faktisk nettop dette i en manual jeg lastet ned.. men takk for tips..
håper HKS kammene har samme merking da..

Legg innLagt inn:22 okt 2005 20:57
av sindrejl
gjør jeg også! :) hva skjer? har dere fått kjerra ut av garasjen?