Side 1 av 1

køleproblemer mr2turbo

Legg innLagt inn:23 okt 2005 22:57
av BT-GTI
hei har noe av et merkelig problem med kjølinga på bilen. en 91mod mr2 turbo 3sgte. :(

den har en tendens noen ganger å begynne å spytte ut vann ,fra ekspansjonstanken ut av det røret som skal være en nødløsning når vannet koker.

men ekspansjonstanken er på normalt nivå og bilen har normalt temperatur nivå!

har lufta kjølinga og da funka bilen ca 1 og en halv uke før tempen begynte å stige. :shock:

samt den hadde i løpet av en halv times kjøring spyttet ut litt over en halv liter væske! (festa en flaske til slangen) dette har skjedd før og jeg har da puttet det tilbake det som rant ut, men nå er det andre gang d har skjedd og d gidder jeg ikke mer. :evil:


radiatorviftene funker det er l lunken temp der fremme
, når tempen stiger

. men er d termostaten som har tatt kvelden eller hva er problemet???har skiftet radiator lokket.

og er d mulig at bilen blir varm pga at vannet blir borte og at det er lite vann igjen?

ps når bilen holdt på å gå varm så var ekspansjonstanken full (som den skal være). to dager seinere var den på normalt nivå og bilen ble litt varm og spyttet ut en halvliter vann hvordan er dette mulig? :?: sorry d ble litt langt men skjønner ikke problemet selv......

Legg innLagt inn:24 okt 2005 03:23
av Mr2Nyter'n;p
Heihei.. Har akkurat samme problemet på min Mazda 929 coupe.. Skjedde etter at vannet frøs i blokka, så jeg tipper det er føler til kjølevifte som har kvelda her.. Vifta slår ikke inn. Det at eksp-tank blir full skjer her og, men bare når motoren koker... Håper du får no bedre hjelp enn jeg kan yte og at bilen blir frisk att :)

Legg innLagt inn:24 okt 2005 08:13
av zacroa
Har vært borti at dette skjer hvis topp pakningen ryker inn mot en kjølekanal, kompressjonen blir da dyttet ut i kjølesystemet.

er på vw og audi jeg har vært borti dette, men det kan jo være en mulighet hos deg og....

Legg innLagt inn:24 okt 2005 08:42
av sindrejl
zacroa skrev:Har vært borti at dette skjer hvis topp pakningen ryker inn mot en kjølekanal, kompressjonen blir da dyttet ut i kjølesystemet.

er på vw og audi jeg har vært borti dette, men det kan jo være en mulighet hos deg og....
stemmer meget godt dette... bilen oppfører seg veldig rart om topp pakninga ryker

Legg innLagt inn:24 okt 2005 13:54
av SMT
jeg har akkurat samme bile som deg.

dær var problemet skeiv topp. sats på at det er toppaktingen som er gåen. det er jæ... dyrt og få slipt toppen. :(

Legg innLagt inn:24 okt 2005 13:56
av larsst185
Så dyrt er det vel ikkje.en 1000 lapp

Legg innLagt inn:26 okt 2005 13:30
av BT-GTI
takker får se om det var topp pakningen som var gåend eller ikke. mye tyder på d. sjekker termostaten først ser om jeg er heldig.


ps flere som syntes det er noe vanskelig å kjøre med slitte sommmer dekk på snø? i oppoverbakke?!

Legg innLagt inn:26 okt 2005 13:59
av larsst185
Jeg har nettopp skifta toppakninga på min gt4 og den hadde samme symptomer som din.dvs den begynte med å spytte ut vann,fortsatte med at tempen steg raskt når jeg ga på og det begynte etterhvert å lukte olje/bensin/forbrenning av kjølevannet.skifta thermostat før jeg skifta toppakninga og den var hvit,bøyd og i to biter inni der.Helt sykt at det er mulig.