TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Her har dere litt Ã¥ svare pÃ¥:D

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #13837  av maxgets
 
Hva er forskjellen mellom gt4 og gt4 cs?
Det er 3 forskjellige karoserier?? hva heter de forskjellige??
Hvilke år er de produsert?
Samme motor i alle?
Bilder av de forskjellig?
hva er svakheter/styrker med bilen/motoren?
Hvor mye ligger de på i pris/forsikring?

 #13855  av CelicaTurbo
 
styrker: Solid motor med bra potensiale, solid og bra skrudd bil, 4wd for vinteren eller landeveien, sjelden. Vannkjølt intercooler på alle modeller bortsett fra ordinær ST185 (se link ovenfor for info om modeller).

svakheter: Tung bil, trangt under panseret, verksteder har sjeldent/aldri sett en slik bil tidligere. Ellers sjekk denne linken for kjøpeguide.

Angående forsikring varierer det såpass mye i forhold til person, bosted osv så samme hva vi sier at vi betaler så vet du ingenting sikkert før du ringer rundt og undersøker selv. Du får ofte best tilbud om du også forsikrer hus og sjel i samme selskap, om du har noe slikt å forsikre vel og merke :) Ellers, prøv Gjensidige og IF, virker ofte som om de kan være billige men det varierer ekstremt etter hvem som spør.

 #13898  av Speeder
 
CelicaTurbo skrev:styrker: Solid motor med bra potensiale, solid og bra skrudd bil, 4wd for vinteren eller landeveien, sjelden. Vannkjølt intercooler på alle modeller bortsett fra ordinær ST185 (se link ovenfor for info om modeller).

svakheter: Tung bil, trangt under panseret, verksteder har sjeldent/aldri sett en slik bil tidligere.
Regner med at styrkene er de samme på st205, men hvordan er det med plass under panseret på den bilen? Ser for meg at det er litt bedere plass men siden jeg ikke har sett under panseret på en slik en så er dette ren tipping:)

 #13909  av ST205
 
Speeder skrev: Regner med at styrkene er de samme på st205, men hvordan er det med plass under panseret på den bilen? Ser for meg at det er litt bedere plass men siden jeg ikke har sett under panseret på en slik en så er dette ren tipping:)
Styrkene er vel omtrent de samme. Det er vel noe mer hester i en ST205.

Og det er ikke noe bedre plass under panseret nei. Var nesten vanskelig
å finne plass til sikringer og strømkabel til forsterkeren. :lol: Ligger bilde
av motoren på eiersidene.

 #13916  av Speeder
 
Ja, tok en titt på bildene nå, ikke all verdens plass der heller nei:D

En annen ting en de 40~ ekstra hestekreftene, er vel også 100kg? lettere bil, i tilegg til et vesentlig bedere hjuloppheng.

 #13936  av CelicaTurbo
 
ST205 er både lettere og har et meget bra understell, men understellet (superstrut) er også komplisert og sårbart så mange som bruker disse på bane går bort ifra dette understellet og bytter til 'vanlig' McPearson eller hva det heter for bedre pålitelighet..

ellers er vekten den største svakheten til Celica Turboer, og på ST205 er dette ordnet ganske bra..