TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eksos

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #14598  av Bjørn E
 
Men det blir vel ganske dyrt med den racing-kat'en tenker jeg..?

 #14607  av CelicaTurbo
 
det blir jo klart dyrere men kan ikke huske at det var så forferdelig prisforskjell mellom midpipe med/uten katalysator.. kanskje 1500-2000? Det du betaler for er jo så klart å slippe å bytte til/fra orginal downpipe annethvert år :)

 #14611  av CelicaTurbo
 
Jeg sjekket prisen på sidene deres og forskjellen med/uten katalysator er på ca 1300,- kr (255AUD) før moms på pris og frakt..

 #14628  av kennethx
 
Vel verdt det spørr du meg! Tenk alt stresset med å skifte downpipe hver kontroll! Dessuten er det faktisk veldig lett å fjerne cat'en og erstatte den med et rett 3" rør om du skal hente ut det lille ekstra :)

 #14676  av Bjørn E
 
Høres bra ut ! Hvor mye betalte du totalt for anlegget?

 #14678  av erling
 
Det der var bare helt vakkert, Kenneth. :wink: Nesten dumt å henge det under bilen, kan jo bli skittent. :shock: :wink:

 #14679  av funkes
 
Er det 3" hele veien eller? Står sikkert på siden, men har ikke sjekket enda :D

 #14723  av kennethx
 
Erling: ja ikke sant, men så tenker jeg på fordelene med å montere det og ombestemmer meg fort. Pluss at min bedre halvdel, i motsettning til meg, ikke synes det er fin stuepynt :)

funkes: jepp 3" all the way, gleder meg til å høre lyden :D


BTW, jeg har date med en mekaniker i morgen!! Har mest sansynlig bilen med ny eksos på onsdag!! Håper jeg...

 #14733  av Turbo 4x4
 
Kennethx: Hva betalte du for alt...

 #14734  av kennethx
 
Bjørn, funges: Vel, så langt... 14.209,11

Den norske kronen var i en liten dipp vs dollaren når jeg ble charget, så det dro opp litt. Ellers så venter jeg vel på å høre fra TNT/AS Norge når det gjelder gebyrer fortolling...men jeg gidder ikke akkurat purre på noe, så det er uvisst hva som evt. venter der...

 #14747  av Turbo 4x4
 
Hva kostet bare downpipen da...
Det ble jævlig dyrt med alt.. :(

 #14750  av CelicaTurbo
 
Fra Aussie direkte koster den 2.317,- "vanlig" eller 2.884,- med "HPC-coating" i sort eller sølv. Fra Fensport i England koster den 2.868,- med HPC. Fra 185performance.com (USA) koster den 2.556,- for "vanlig" og 3.198,- med HPC.

Hva "Tim" på alltrac.net forumet tar vet jeg ikke, men dette er ham som hadde enerett i USA frem til 185performance begynte å selge.

Alle prisene er pluss frakt og pluss moms på kjøpesum+frakt.

 #14754  av kennethx
 
Jeg har bestillt absolutt full pakke, med HPC og O2 sensorer.

Pris på downpipe på aussie sin webshop: $560.00 + $20 for O2 sensor.

Det er AUD, og konvertert til norske priser med nåværende priser: 2.885,26 Kr.

http://vs84208.server-store.com/store/p ... .inetstore

Jeg fikk frakt inc. i prisen, men om det var fordi jeg bestillte hele rukkla vet jeg ikke. Tror faktisk shipping er inc. Får nå se hva som dukker opp av ekstra regninger etter hvert....*håpe ingen*

Men shipping var ink. på 185performance, kan være grunnen til at de prisene er litt høyere? Mens på aussie må du betale det i tilegg, er bare å sende dem en mail å spørre hva pris på downpipe blir shippet til Norge, så får du vel kjappt svar :)

 #14764  av MR2turbo
 
kennethx skrev:jupp, stemmer det. Jeg tok ikke sjansen på å kjøre helt uten cat. Dessuten så skader det ikke med LITT motstand i anlegget heller! For lite er heller ikke bra :)
Det ideelle på en turbobil er å kun ha ett rør utfra turboen med null motstand.. Turboen i seg selv gir nok motstand til motoren ;)


Forresten, det anlegget så jo bare lekkert ut :D

 #14769  av kennethx
 
Har ikke noe negativ effekt å ha litt motstand i eksosanlegget. Selv turboen skal ha litt motstand å jobbe mot, men mye mindre enn ikke turbo biler :)