TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Eksos

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #13908  av Turbo 4x4
 
Noen som vet om det er en norsk forhandler som importerer Aussie eksos anlegg :)

 #13934  av CelicaTurbo
 
ingen som jeg har hørt om, så langt jeg vet er det bare Fensport i England og en privatperson i USA som selger dette utenfor Australia utenom Aussie selv.. Om du venter noen dager kommer Kennethx tilbake fra ferie og han har bestilt dette og venter varene i denne tiden, du kan høre hvem han bestilte fra, mener det var fra denne personen i USA (søker du på forumet til http://www.alltrac.net finner du ut hvem det er, han er offisiell importør i USA eller noe slikt).

 #13940  av Morten
 
Mener å huske at Christian fra forumet bestilte Downpipe direkte fra Aussie...?
Det må da være gunstigst å bestille direkte (alle mellomledd skal jo også tjene penger!)

 #13952  av CelicaTurbo
 
Mener Christian bestilte direkte ja.. (han svarer vel på det selv), men prisen er også avhengig av frakt og kjøpsavtaler osv og det er jo mulig det ikke koster noe mer å hente fra USA..

Aussie er jo ikke akkurat billig da, men kvaliteten skal være meget bra.

 #13972  av MR2turbo
 
Uansett så har vel ikke en Norsk forhandler akkurat no storkunde rabatt hos en så liten leverandør som Aussie, så jeg hadde definitivt gått for å bestille direkte ;)

 #13991  av CelicaTurbo
 
akkurat...

:)

 #14137  av Turbo 4x4
 
Takk for hjelpa.. Jeg kommer nok til å bestille direkte da ja... :lol:

 #14138  av Turbo 4x4
 
Jeg skulle gjerne hatt downpipen og eksosen til celica gt4 91 mod..
Det orginale kat røret er for smalt i bånn.. jeg skal ha 3" hele veien... Og jeg gidder ikke kutte og sveise i den den.. Noen som vet om et annet sted i norge hvor dem har en sånn downpipe... :roll:

 #14209  av kennethx
 
På stuegulvet mitt ligger det nå et komplett aussie eksos anlegg!

Jeg bestillte det på http://www.185performance.com. Josh har et godt rykte i miljøet og har vært responsiv på hendvendelser. Jeg sammenlignet prisene på josh sine web sider med produsenten sin web shop, og prisene var både dyrere og billigere, ikke spør meg hvorfor. Litt dyrere ble det vel når jeg bestillte fra josh, men ikke mye. Prisene på web siden er forresten inc. shipping. Gleder meg til å få på anlegget og føle mer responsiv turbo :-D Muffleren ser i allefall litt rå ut :) Bestillte den billigste stainless steel, ett stort hull, ikke to mindre.

 #14257  av Turbo 4x4
 
Takk for infoen.. Jeg har nettop bestilt downpipen og midt røret.. ikke gæern pris heller..

 #14292  av kennethx
 
eksosbilder...
Vedlegg
muffleren
muffleren
eksos102.jpg (14.39 kiB) Vist 4911 ganger
closeup av loopen over bakakslingen
closeup av loopen over bakakslingen
eksos101.jpg (20.6 kiB) Vist 4911 ganger
mesteparten av bak og midtpartiet
mesteparten av bak og midtpartiet
eksos100.jpg (20.91 kiB) Vist 4911 ganger

 #14293  av kennethx
 
mer bilder av Aussie eksosanlegget
Vedlegg
downpipe
downpipe
eksos104.jpg (26.65 kiB) Vist 4911 ganger
fremmre del og racing cat, caten er forøvrig satt på feil vei :D
fremmre del og racing cat, caten er forøvrig satt på feil vei :D
eksos103.jpg (19.27 kiB) Vist 4910 ganger

 #14508  av Bjørn E
 
Går det an å kombinere deler av Aussie-anlegget med orginalanlegget? (tenker på å bytte ut downpipe og fremre del) Og hva med katalysatorer og EU-kontroller..?

 #14522  av CelicaTurbo
 
Aussieanlegget er slik at hver deler skal erstatte orginaldel direkte, slik at du kan bygge ut etterhvert eller kombinere med andre produsenters eksos. Men, bytter du downpipe så eliminerer du katalysatoren så periodisk kontroll kan bli et problem. Men aussie leverer også en "mid-pipe" med racing katalysator (valgfritt egentlig) som skulle være ok for en periodisk kontroll.. alternativet er å bytte tilbake til orginal downpipe ved hver kontroll f.eks..

Kenneth har har kjøpt komplett anlegg med racing katalysator..

 #14549  av kennethx
 
jupp, stemmer det. Jeg tok ikke sjansen på å kjøre helt uten cat. Dessuten så skader det ikke med LITT motstand i anlegget heller! For lite er heller ikke bra :)