TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Resturering av mr2 aw11 85 model. Da var 4age blacktop i hus

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #141670  av funkyfung
 
Dær var jeg endelig igang med å pusse opp min gammle mr2 som har ståd parkert i ca 5 år pga av rust... :oops:
har ikke sett noe lyst på å begynne på dette siden jeg HATER karoseriarbeid!!men nå må jeg vell begynne sånn smått...
har rust i begge bakskjerma og på kanalene fremme og bake(helvetes saltet di bruker over alt)....
+ finner sikkert mere rust her og dær!!hehe...
legger med noen bilder som jeg fikk tatt før kameraet gi tom for strømm

mer bilder og slikt om hvordan det går kommer...

ole martin
Vedlegg
huff
huff
DSCF0030.JPG (126.64 kiB) Vist 2543 ganger
huff
huff
DSCF0031.JPG (126.9 kiB) Vist 2544 ganger
huff
huff
DSCF0032.JPG (121.49 kiB) Vist 2545 ganger
huff
huff
DSCF0033.JPG (114.31 kiB) Vist 2541 ganger
Sist redigert av funkyfung den 14 des 2011 20:25, redigert 4 ganger totalt.

 #141673  av sleeper
 
hm.. så ut som noen timer i garasjen det der....

 #141674  av funkyfung
 
hehe...ikke bare noen timer nei...det er bare dn ene siden av bilen..huff...hehe...dere får ønske meg lykke til da...hehe.. :roll:

 #141683  av Anders gullstein
 
SÃ¥ absolutt!

Ser ut som du har noe foran deg der ja. Men den kommer nok sammen til slutt. Viktig er å bruke vettugt med tid på den og få det bra. Slurv på karosserisiden kommer til å vises fort :wink:

Er du Dansk eller? Har aldri sett en MR2 med 85 modell specs i Norge. Da tenker jeg på de svarte fangerene og manglende sideskjørt. Har sett noen av dem i Danmark da jeg var der for 12 år siden. Siden da har jeg ikke sett det :wink:
Jeg var ikke mer enn 12 år den gangen, men husker jeg la merke til at det faktisk var en del MR2 i Danmark kontra Norge, og da spesielt i den 85 modell spec'n.

 #141684  av Anders gullstein
 
Legger ved et bilde som inspirasjon :wink:
Vedlegg
bh2.jpg
bh2.jpg (45.99 kiB) Vist 2566 ganger

 #141692  av funkyfung
 
nei jeg er ikke dansk jeg!!!!hehehe...er fullblods nordlænning!!
Bilen er import fra tyskland en gang på 90 tallet, husker ikke helt når, har hat bilen i nærmere 10 år(i familien)...
ja må vell være næye når jeg holder på med dette!!blir vell et pokkers arbeid!!
Ja håper jeg får bilen i slik stand som det bildet du viser til..hadde vært digg det...

mvh ole martin Lorentzsen

 #141756  av funkyfung
 
har begynt sånn smått å sveise nye kanaler...
legger med noen bilder som ALLE er SÃ… gla i!!!
Vedlegg
DSCF0032.JPG
DSCF0032.JPG (116.2 kiB) Vist 2535 ganger
DSCF0031.JPG
DSCF0031.JPG (109.38 kiB) Vist 2547 ganger
DSCF0030.JPG
DSCF0030.JPG (113.01 kiB) Vist 2549 ganger

 #141806  av Anders gullstein
 
Hehe, syntes det var litt bruk av g i enkelte ord som fikk det til å virke litt Dansk, samt at bilen var 85 mod. spec :wink:

Den blir sikkert fin til slutt. Ville ha beholdt 85 looken på den, siden det er såpass sjeldent her til lands.

 #141948  av sigheri
 
Blir bra dette Ole.

Fått nye skjermer nå eller?

 #141954  av funkyfung
 
får henta meg nye på mandag tror jeg...så då begyner det store pusslespillet...hhehehe...

 #158558  av spkstrp
 
85 modell looket ruler spør du meg, ville ikke tenkt på å forandre det om det var min bil 8)

 #158791  av funkyfung
 
Nei denne bilen skal nok bli ganske så orginal ja...står litt stille for tiden..har ikke varme i garsasje og så har jeg drevet på med et annet prosjekt..bygget om en mazda mx3 1.8 v6 til 2.5 v6..
men til våren må vell jeg få starta opp ijenn
 #369791  av funkyfung
 
Da begynner jeg på mr2en etter et par års pause. Har nå demontert hele bilen for nå skal den på et kaross verksted å sveies ferdig for rust i vinter :) Så nå håper jeg at bilen kommer på veien til netse sommer. Fant jo rust på passasjersiden også. 3-4 hull i gulvet.
Slenger med noen bilder jeg.
Flere bilder kommer iløpe av høst/vinter :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #369799  av MR2i
 
Hehe.. tenker litt på min egen jeg..

Skal begynne på den til vinteren. Når jeg trykker inn plasten på frontfangeren, så knaser det så fint i "stålbjelken".. ikke mye stål igjen der..
Skal lakkere den helt original, og dekorstripene skal jeg lage selv på jobben.
Så blir det Antirustbehandling i alle bauger og kanter før alle plastdeksler osv kommer på plass.
Skal ikke bli rust på mange år på doningen min. Hehe..

Kjenner heldigvis mange folk via jobben, så jeg har gjort byttearbeid på mye av det som skal gjøres på min bil.
Ellers er alt av sånt jobb kostbart i Norge dessverre.

Lykke til! :)
 #369807  av funkyfung
 
MR2i skrev:Hehe.. tenker litt på min egen jeg..

Skal begynne på den til vinteren. Når jeg trykker inn plasten på frontfangeren, så knaser det så fint i "stålbjelken".. ikke mye stål igjen der..
Skal lakkere den helt original, og dekorstripene skal jeg lage selv på jobben.
Så blir det Antirustbehandling i alle bauger og kanter før alle plastdeksler osv kommer på plass.
Skal ikke bli rust på mange år på doningen min. Hehe..

Kjenner heldigvis mange folk via jobben, så jeg har gjort byttearbeid på mye av det som skal gjøres på min bil.
Ellers er alt av sånt jobb kostbart i Norge dessverre.

Lykke til! :)
Ja skal også holde den fullstendig orginal, Har ikke sett en enste slik bil på mange år nå, da med tanke på 85 utsene :)

Blir noen timer med jobbing ja :P
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12