Side 1 av 1

Startsperre? Hva skjer a?

Legg innLagt inn:23 nov 2005 17:20
av Lilli
Hva er det egentlig som kobles ut sånn at bilen ikke starter når man har startsperren på? :wink:

Hmm kanskje ikke så enkelt å svare på, for det er vel "ekstrautstyr".
:wink:
Men hva er det vanligvis...

Legg innLagt inn:23 nov 2005 18:07
av SMT
vist jeg husker rett.

med startsperre kutter bilen 15spenningen til inslaget på startmotoren, når du vrir på tenningen, og derme snurre ikke starteren rund.

på noen modeller kutter den også kontakt med ecu så bilen ikke får bensinstyring og tenning også. :?

rett meg vist jeg tar galt :wink:

Legg innLagt inn:23 nov 2005 19:03
av BrennaRacing
Hadde litt problemer med alarmen på den forrige bilen min, så jeg fikk ikke åpnet døra med knappen på alarmen...Så jeg måtte låse den opp med nøkkel å da slo jo startsperra inn...Men det gikk an å trille i gang bilen da... Så jeg tror det er litt forskjellige fra alarm til alarm....De fleste kutter nok ut spenningen, mens de litt mer avanserte alarmene kutter bensintilførselen å sånn...

Men det er uansett 0 problem å koble bort startsperra :lol: ...Skremmende lett egentlig :shock:

Legg innLagt inn:24 nov 2005 10:01
av GT4 CS
I noen tilfeller holder det og bare dra ut releet til startsperra, og de sitter desverre ofte lett tilgjenglig om man vet hvor de sitter :shock:
På gml alarmer og systemer kobblet de ofte bare ut strøm til starteren, så ved og trille igang bilen eller kobble strøm rett på starteren gjorde susen, idag er det litt værre, heldigvis for det :)
Men det finnes vel ingen systemer som er helt skuddsikre uansett, bortsett fra selvskudd eller og kobble alarmen slik at om den blir utløst så kjører den nokk strøm rett i setet slik at tyven blir grillet alla elektrisk stol ;)

Legg innLagt inn:24 nov 2005 17:08
av Peak
Jeg koblet bort alarmen på banebilen til "memo" på forumet, å da var det et relè som va koblet på ledningen fra tenningslåsen og som skulle til innslaget på startern,å det koblet seg om når alarmen gikk..

På noen Peugeot 406er med original startsperre så er sperren koblet til motorstyringsenheten slik at den kutter vekk signalet til coilen, så man kan kjøre på startern i evigheter, men får ikke start..

Leste et sted om den nye E-klassen til Mercedes-Benz som hadde original alarm, dær ble det satt 100 bars trykk til bremsene på alle 4 hjul om noen prøvde å jekke/løfte bilen, og ekstra låsing ble koblet inn i alle 5 dører, og masse annet småsnax :)

Legg innLagt inn:24 nov 2005 17:15
av Lilli
Får vel skrive det her og:
Etter å ha undersøkt litt er vel konklusjonen at bensintilførselen blir stoppa. Når Celican er igang og en trykker på en av knappene går motoren litt etterpå. Og om eg setter meg i bilen og "glemmer" å koble startsperra ut starter den ikke, nett som om den ikke får "fuel". :wink:
Dette finner eg ikke ut av uten å strippe ned inventaret i bilen og følge ledningene, men er fornøyd med at eg har det :)
Virker veldig profft utført iallefall, og er nok ikke orginalt. :)

Legg innLagt inn:25 nov 2005 00:15
av GT4-R
har haft exakt samma problem på en italien bil. Jag lämnade bilen till toyota sverige och dom tog bort larmet på en timme.