Side 1 av 1

Fusking

Legg innLagt inn:25 nov 2005 14:33
av Mats3
hei..
lurer på om det noen som kan hjelpe meg!!
har en cs 92mod. bilen min fusker, akkurat når turbo'en begynner og lade fult rundt 3000 så fusker den tre fire ganger før den kommer skikkelig i gang...!!! noen som veit hva det kan være? har byttet plugger, pluggledninger, rotor og fordelerlokk.... den var sånn før jeg byttet alt dette også...
takk på forhånd

Legg innLagt inn:25 nov 2005 15:02
av CelicaTurbo
slike problemer er ikke lette å finne når det ikke fungerer å bytte tenningskomponentene, men, andre ting du kan prøve: coil, tenningsgiver, trottlesensor og bankesensor, dessverre mye dyre saker.

Legg innLagt inn:25 nov 2005 17:58
av jsun
Kvalitets kabler til pluggene, eller billig Bosch kabler, gikk på den smellen en gang selv. Silicon kabler er å anbefale. :wink:
Har du justert trykket på turbo'n?

Legg innLagt inn:25 nov 2005 18:57
av CelicaTurbo
kjøp orginale kabler til disse motorene, det er definitivt det tryggeste og beste og er plenty bra nok for de fleste behov, det er alt for mange som har dårlige erfaringer selv med dyre erstatnings/performance-kabler fra annerkjente produsenter ;)

Legg innLagt inn:26 nov 2005 00:16
av CelicaGT
Kan også sjekke at det ikkje ligger olje nede med pluggane dine.
Du ville vel kanskje sett det når du skifta pluggane, men aldri godt å vete. :-)
Måtte stramme alle skruane på toppdekselet mitt då det hadde lekka olje ned til pluggane som igjen førte til nøkking under pådrag.

Legg innLagt inn:26 nov 2005 07:02
av GT4 CS
Sjekk og får vacum lekasjer, kjøp deg en boks startgass og spray rundt alle vacumslanger mens motoren går på normalt turtall, øker turtallet er det tegn på lekasje, du sprayer selvfølgelig et omerådet av gangen ;)
Slange mellom ic og innsug har en tendens og revne om den er gammel og ic blir tatt av, det samme gjelder slangene mellom luftfilter og turbo.
Kan og være tett bensin filter.
Ellers som nevnt tenningskomponenter.

Legg innLagt inn:26 nov 2005 14:05
av Mats3
takk for gode svar :D . får kjøpe meg en boks startgass og sjekke bensinfilteret... håper det er en av de tingene :wink:

takk takk

Legg innLagt inn:26 nov 2005 20:33
av CelicaTurbo
og bruk kun den startgassen når motoren ikke er så alt for varm, du vil vel nødig sette fyr på bilen din ;) Ellers er det et godt tips det med oljen i tennpluggbrønnene for løst toppdeksel er et vanlig problem på disse motorene..

Legg innLagt inn:27 nov 2005 06:33
av GT4 CS
CelicaTurbo skrev:og bruk kun den startgassen når motoren ikke er så alt for varm, du vil vel nødig sette fyr på bilen din ;) Ellers er det et godt tips det med oljen i tennpluggbrønnene for løst toppdeksel er et vanlig problem på disse motorene..
takk for ekstra infoen, så slipper jeg få et liv eller en bil på samvittigheten :shock:
Kommer til og feste skruene til toppdekselet med loctite da jeg bytter pakninga, de løsner jo i et kjør uansett.
Har du tilgang til trykkluft er det bare og få litt motor vask eller annet som egner seg til og løsne olje ned ved tennpluggene(mens de sitter fastskrudd assa ;) ), så lar man det virke litt og blåser rent før du tar ut pluggene, etter det er det bare og skru ut pluggene og gjøre de ren slik at det ikke oppstår kontakt problemer og mer fusking i motoren