I kveld tok jeg mot til meg og gravde i teppene i kupeen for å finne ECU og foreta denne boost mod'en hvor TPC1 wiren til ECU blir kuttet og enden som kom fra ventil kobles mot jord. (info her).
Denne modifikasjonen tillater full bost i 1. og 2. gir på Celica GT4. Man kan eventuellt disable Turbo VSV istedet men da trenger man en boost controller i tillegg for å oppnå det samme. Denne mod'en fører også til at det er ingenting som hindrer fullt trykk når motoren er kald så litt selvbeherskelse er nødvendig om du vil at turboen skal vare, og husk at selv om varmeaparatet er varmt og temp nålen står oppe betyr ikke det at motoren er så veldig varm enda.
Modifikasjonen var ganske lett å utføre, det var bare litt kronglete å komme til og viktig å sjekke flere ganger at kontakten stemmer med tegningene (husk å sammenligne kontakt-låsen med tegningen for å være sikker på at du holder riktig vei). ECU var ok lett å finne: I fotbrønnen til passasjer, på venstre side under midtkonsollen. Man må ta vekk tepper for å kunne se den. Blank metallboks med tre kontakter. Den innerste kontakten med 13x2 rader ledninger er den korrekte.
Resultatet: imponerende rett og slett. Bilen har blitt bra brutal på første gir og drar merkbart mye mye bedre på andre gir. Det er nesten slik at 1. gir drar for kjapt unna og trykket kommer veldig plutselig. Dette skal bli gøy å teste i rundkjøring  Det eneste jeg ønsker meg nå egentlig er at trykket ikke faller mot høyt turtall for det kjennes som om motoren strupes bra der oppe.. en T28 turbo burde fikse det tenker jeg?
Edited By MR2 on April 15 2002 @ 20:08
Denne modifikasjonen tillater full bost i 1. og 2. gir på Celica GT4. Man kan eventuellt disable Turbo VSV istedet men da trenger man en boost controller i tillegg for å oppnå det samme. Denne mod'en fører også til at det er ingenting som hindrer fullt trykk når motoren er kald så litt selvbeherskelse er nødvendig om du vil at turboen skal vare, og husk at selv om varmeaparatet er varmt og temp nålen står oppe betyr ikke det at motoren er så veldig varm enda.
Modifikasjonen var ganske lett å utføre, det var bare litt kronglete å komme til og viktig å sjekke flere ganger at kontakten stemmer med tegningene (husk å sammenligne kontakt-låsen med tegningen for å være sikker på at du holder riktig vei). ECU var ok lett å finne: I fotbrønnen til passasjer, på venstre side under midtkonsollen. Man må ta vekk tepper for å kunne se den. Blank metallboks med tre kontakter. Den innerste kontakten med 13x2 rader ledninger er den korrekte.
Resultatet: imponerende rett og slett. Bilen har blitt bra brutal på første gir og drar merkbart mye mye bedre på andre gir. Det er nesten slik at 1. gir drar for kjapt unna og trykket kommer veldig plutselig. Dette skal bli gøy å teste i rundkjøring  Det eneste jeg ønsker meg nå egentlig er at trykket ikke faller mot høyt turtall for det kjennes som om motoren strupes bra der oppe.. en T28 turbo burde fikse det tenker jeg?
Edited By MR2 on April 15 2002 @ 20:08
- Kristian - grunnlegger ts-ogn (tidligere mr2-ogn)
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet
1992 US MR2 Turbo sjøgrønn
solgt: 1992 MR2 blågrønn
solgt: 1990 Celica Turbo
Takk til forumbruker kake for avatarbildet