TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Luftslange

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #14745  av Bjørn E
 
Håper at jeg endelig har funnet årsaken til "napppingen" i motoren min; innsugnings-slangen som går innpå turboen er morken og sprukket. Vurderte å kjøpe Samco silikonslange, men tar vel et hav av tid å bestille det. Har vel ikke annen effekt enn at det ser tøffere ut heller..? Er det tilfeldigvis noen som har en brukt slange liggende? For det er vel neppe lagervare hos min lokale forhandler heller.... :roll:
Vedlegg
IMG_0965.JPG
IMG_0965.JPG (48.05 kiB) Vist 1993 ganger

 #14766  av MR2turbo
 
Jeg har ikke slange til deg, men ville bare si at det tar stortsett ikke mere enn 2-3 dager å få deler fra toyota om de bestiller fra hovedlageret i Europa.. Så det er sikkert det greieste.. I mellomtiden kan du vel lime den med sånt vulkaniserings-lim som du bruker når du lapper dekk ;)

 #14777  av CelicaTurbo
 
hm, jeg undersøkte min slange i helgen men glemte å studere det området der nøye,.. kanskje det er grunnen til min sporadiske napping? På den annen side hadde lekasje på den siden av turboen ført til mager blanding av bensin mens tennpluggene mine tyder på for fet blanding..


men, supert at du fant en synder Bjørn! Som Markus sier tar det nok ikke så lang tid for toyota, men pris er gjerne noe annet. Samco slanger har nok ingenting for seg annet enn utseende men det er jo mulig det er billigere da.. jeg vet Fensport leverer et Samco stykke som erstatter hele den stasen der men aner ikke om de har slikt på lager, eller om andre forhandlere også kan skaffe dette fra Samco (eller om det er spesialbestilling).

 #14786  av Bjørn E
 
Gummien var steinhard pga. varmen fra turboen, surret bare noen omdreininger med isolasjonstape rundt. Bestilte ny hos Toyota idag. Skal ha kr. 480,- for den, men så er det da 10cm med ekte gummi da... :roll:

Ser ikke ut som du Kristian er plaget med mager blanding, men har du prøvt å kjøre med tennplugger med orginal varmeverdi? Uansett; kan være nyttig for alle å sjekke gummislanger i motorrommet fra tid til annen (hadde det bare ikke vært så forb... trangt)

 #14800  av CelicaTurbo
 
jeg har faktisk ikke prøvd å kjøre med orginal varmeverdi på plugger nei men har faktisk kraftig vurdert å prøve det.. kjører jeg for kalde plugger vil jo det også føre til slike symptomer :)

men, gi rapport på hvordan det fungerer med ny slange når du får montert denne da, og se på dette som en enkel mulighet til å bytte luftfilterer hvis du fremdeles har orginalt og det er en liten stund siden(koster 170,- hos toyota mener jeg)..

:)