Side 1 av 1

Hvor får jeg tak i dyser?

Legg innLagt inn:12 des 2005 00:03
av FireWalk
Driver og bygger opp 3S-GTE motoren min nå slik at alt er klart til sommeren.. Men hvilke dyser bør jeg gå for? Tenkte på 550 dyser, men siden jeg først skal ha så kan det være greit å sette inn noen som er overdimensjonert i utgangspunktet slik at jeg har å gå på. Kjipt å finne ut at det ikke hoilder med 550 også måtte begynne å bytte igjen. Tenkte å få tak i noen 720cc dyser å sette inn.

Hvor kjøper jeg dyser? noen som vet om noen utenlandske nettbutikker som selger rimelige dyser som passer 3S-GTE motoren?

og ja, jeg har datasprut. ;)

Legg innLagt inn:12 des 2005 00:16
av Master
Jeg tror du må oppgradere fuelrailet om du skal over 550 dyser... Søk på ebay kanskje?

Legg innLagt inn:12 des 2005 00:20
av FireWalk
Master skrev:Jeg tror du må oppgradere fuelrailet om du skal over 550 dyser... Søk på ebay kanskje?
ja.. sjekka Ebay men er ikke sikker på hva som passer og ikke passer.. ?
Må vel bytte den resistor pakken som sitter der og litt diverse? skulle hatt en "oppskrift" på hva som må byttes... er ikke helt sikker...hvor mange RWHP holder 550 dyser til da?

Legg innLagt inn:12 des 2005 00:32
av sindrejl
FireWalk skrev:
Master skrev:Jeg tror du må oppgradere fuelrailet om du skal over 550 dyser... Søk på ebay kanskje?
ja.. sjekka Ebay men er ikke sikker på hva som passer og ikke passer.. ?
Må vel bytte den resistor pakken som sitter der og litt diverse? skulle hatt en "oppskrift" på hva som må byttes... er ikke helt sikker...hvor mange RWHP holder 550 dyser til da?
supra bruker 550cc så.. en god del.. litt over 400.. sprm er derimot hva pumpa i motoren din takler.. og det er neppe så mye

Legg innLagt inn:12 des 2005 00:35
av FireWalk
Har hatt intrykket av at den orginale bensinpumpa skal være ganske kapabel jeg? er vel et helvete å bytte den siden den sitter i tanken... bedre å få tak i en som kan trekke i serie med den orginale da i så fall... men den burde vel holde til 400 hk..

Det jeg lurer på er hva annet jeg må oppgradere hva bensinsystemet angår.. er litt grønn akkurat på det området.. :oops:

Legg innLagt inn:12 des 2005 01:30
av funkes
sindrejl skrev:supra bruker 550cc så.. en god del.. litt over 400.. sprm er derimot hva pumpa i motoren din takler.. og det er neppe så mye
Nå må man huske at Supra har 6 dyser mens Mr2'en har 4 dyser. Men ja, jeg er enig i deg når du sier den effekten uten at jeg har sånn veldig peiling på det :)

Apropo pumpe, så trenger ikke det koster mange kronene. Folk kjører jo med Walbropumper til tusenlappen på 200sx'er med grei effekt iallfall.

Legg innLagt inn:12 des 2005 01:37
av sindrejl
funkes skrev:
sindrejl skrev:supra bruker 550cc så.. en god del.. litt over 400.. sprm er derimot hva pumpa i motoren din takler.. og det er neppe så mye
Nå må man huske at Supra har 6 dyser mens Mr2'en har 4 dyser. Men ja, jeg er enig i deg når du sier den effekten uten at jeg har sånn veldig peiling på det :)

Apropo pumpe, så trenger ikke det koster mange kronene. Folk kjører jo med Walbropumper til tusenlappen på 200sx'er med grei effekt iallfall.
godt poeng det med 6 dyser :P

er på litt samme område som firewalk.. jeg må oppgradere noe fulestæsj men lite peiling på hva jeg mest bør oppgradere .. skal ha en 400hk stabile etterhvert. hadde fuel-rail, dyser og pumpe holdt til det hadde det vært supert. er mest usikker på pumpa :) Har 3.gen 3sgte

Legg innLagt inn:12 des 2005 02:09
av Master
Da kan dere ta en titt på powerprimeren til http://www.mrcontrols.com

Han forklarer visst hva man trenger av fuel til ulike power goals. 440 cc maxer på ca 275 rwhp ~ (340hp)

Forresten FireWalk. Det koster deg ca dobbelt så mye å komme til ca 350 rwhp som til 300 rwhp. Dvs, du trenger ikke så enormt kostbare oppgraderinger for å nå 300rwhp. CT20/Ct27, 550cc, full eksos, god bensinstyring. Men skal du noe over 300 rwhp så må du bruke penger på så mye så da er det like greit å ha minst 400 rwhp som mål :D og kjøpe 720cc dyser, stor turbo, større pumpe, bedre ems, smidde stempel, kammer osv.

300 rwhp er liksom den magiske grensa har jeg lest på mr2oc. Over den grensa begynner virkelig pengene å rulle....

Legg innLagt inn:12 des 2005 08:07
av TOYPARTS
550 dyser maxer på 440hk på 100% på 3kg - sikkerhetsmargin så er du i 400hk, ville heller aldri brukt den originale pumpen, da ville jeg byttet til walbro, du kommer vel sikkert til å kjøre over 3kg på systemet alikevel, så du kommer nok litt over 400 (430) med de dysene.

Legg innLagt inn:12 des 2005 08:20
av Rage
Jeg får inn Walbro pumper denne uken, send pm hvis du trenger Firewalk ;)

Legg innLagt inn:12 des 2005 16:07
av FireWalk
Blir vel til at jeg må oppgradere hele bensin systemet også da... om jeg bare hadde fått solgt gamle motoren nå så hadde jeg hatt litt peng til over å kjøpe deler for.. :)

Snakka med en fyr på det amerikanske forumet. Han driver et firma som selger slike systemer til MR2. Fikk svar på mail fra han nå, og her er det han anbefalte meg:

Walbro GS 341 in tank pump with an MR2 install kit. This is more than enough pump for you needs. Second, I would recommend our Top Feed Fuel Rail w/ 84 lb/hr or maybe even 72 lb/hr injectors. Off the top of my head, you are looking at around $800 if you keep your stock fuel pressure regulator intact for now. That would be for a top feed rail (the black ones look the best in person), injectors, clips, and a Walbro pump.

Høres dette bra ut? og var prisen ok?