Side 1 av 1
Greddy Intercooler + Cruise Control = Fuckup?
Legg innLagt inn:29 des 2005 20:10
av FireWalk
Tenkte å få montert en greddy intercooler på nyåret.. men utifra bildene jeg ser av denne ferdig montert så kommer den i konflikt med den boksen som gass vaieren og vaieren til cruise controlen går innom?
Hvordan er vanlig fremgangsmåte her for de av dere som eventuelt har US spec orginal MR2 Turbo med cruise control og som har en ettermontert IC på orginal plaseringen? Hvor gjør man av denne boksen?
Vil jo bevare cruise controlen.. Og vil få montert den ICen uten for mye trøbbel pga denne boksen..
Legg innLagt inn:29 des 2005 21:49
av Morten
Bilder? Lenge siden jeg har sett den cruisecontrol boksen, men hvis den er der jeg mener å huske kan jeg ikke se hvordan den skulle skape noe problem?
Edit: hvis du gidder å lete opp to bilder, et av motorrom med cruisecontrol og det andre av motorrom med Greddy IC installert (trenger ikke ha cruise) så blir det lettere for oss å tenke kreativt?

Legg innLagt inn:29 des 2005 22:51
av FireWalk
Her er den boksen jeg tenker på. Den linker sammen gass vaieren og vaerern til cruise controllen. Det er en fjør og noe styr nedi der for å hjelpe cruise controllen. Det jeg lurer på er om denne boksen vil gå klar av greddy intercooleren, eller om den kommer i veien?
Jeg fant kun et bilde av en greddy IC installert, og det var på en bil UTEN cruise control.. så det var vanskelig å se om det går klart.. Men etter alt å dømme så ser det ut som om ICen okuperer plassen der den boksen skal stå?..
Legg innLagt inn:30 des 2005 01:24
av Morten
Tror ikke det der er noe å bekymre seg over. I værste fall må du flytte litt på den boksen du snakker om (pass på kabellengdene i såfall, litt re-routing gjør susen).
Legg innLagt inn:30 des 2005 10:30
av jarell
Jeg har org US mod. med CC og AC. Det ble satt i nye IC for snart 4 år siden - Mener å huske det er Greddy (Jeg er dessverre generelt veldig dårlig på å huske navnet på hver del....

) Det var ikke jeg som gjorde jobben, men det jeg vet er at det ble et skikkelig millimeterarbeide for å få det til å passe.
Nå har ikke jeg bilen stående hjemme, så ikke bare å gå ut å sjekke, men skal ta en titt i løpet av helgen og prøve å ta et bilde.
Legg innLagt inn:30 des 2005 11:27
av AeZ_
Jeg har Sparco intercooler på min turbo Us.
Vet ikke forskjellen på strl på greddy og sparco`en, men min er ikke plassert sånn som den på det bildet.
Min sitter inne i luftinntaket på høyre side av bilen.. Vet ikke om det var no syk jobb å få den plassert, var ikke jeg som gjorde det..
Har ikke no bilde her jeg er nå heller..
Legg innLagt inn:30 des 2005 14:31
av Morten
AeZ_ skrev:Jeg har Sparco intercooler på min turbo Us.
Vet ikke forskjellen på strl på greddy og sparco`en, men min er ikke plassert sånn som den på det bildet.
Min sitter inne i luftinntaket på høyre side av bilen.. Vet ikke om det var no syk jobb å få den plassert, var ikke jeg som gjorde det..
Har ikke no bilde her jeg er nå heller..
Den på bildet ER plasser inni i luftinntaket på høyre side den og...

Legg innLagt inn:30 des 2005 14:33
av FireWalk
ok! flott.. håper du kan ta noen bilder da!

Legg innLagt inn:30 des 2005 18:47
av Master
Forresten det bilde av den røde mr2'en. Hva er dealen med original BPV og HKS SSQV samtidig?

åssen funker det?
Legg innLagt inn:30 des 2005 18:58
av FireWalk
Master skrev:Forresten det bilde av den røde mr2'en. Hva er dealen med original BPV og HKS SSQV samtidig?
åssen funker det?
hehe.. det funker vel heller dårlig. Det er et bilde av bilen min slik den står nå i Garasjen. Den orginale er koblet på, HKS ventilen står bare på topp dekselet ved siden av slik at den er klar til å skiftes når vi setter på datasprutet nå snart
Forsøkte å kjøre med HKS ventilen en stund, gikk fint det.. men ble så pinlig med all den tykke svarte røyken som kom hver gang jeg slapp gassen... har 3" downpipe nå, og ingen katalysatorer.. så da blir det mye røyk når den får for mye bensin pga at hks ventilen ikke resirkulerer slik den orginale gjør.. men det problemet blir løst når jeg går fra AFM til MAP nå som jeg får på datasprutet..

Legg innLagt inn:30 des 2005 19:24
av Master
hehe okei...

jeg har begge kattene i orden så ingen røyk hos meg da jeg hadde ssqv og afm. men brukte jo en del mer suppe
Legg innLagt inn:30 des 2005 19:38
av FireWalk
Master skrev:hehe okei...
jeg har begge kattene i orden så ingen røyk hos meg da jeg hadde ssqv og afm. men brukte jo en del mer suppe
hadde ikke noe røyk heller med hks ventilen når jeg hadde orginal downpipe.. men når jeg fikk på en custom pipe... DAMN! var jo bare en svart SKY bak meg hver gang jeg slapp gassen etter litt boost... Bytta til orginal ventil igjen og da forsvant det...
Legg innLagt inn:02 jan 2006 12:54
av AeZ_
Morten skrev:AeZ_ skrev:Jeg har Sparco intercooler på min turbo Us.
Vet ikke forskjellen på strl på greddy og sparco`en, men min er ikke plassert sånn som den på det bildet.
Min sitter inne i luftinntaket på høyre side av bilen.. Vet ikke om det var no syk jobb å få den plassert, var ikke jeg som gjorde det..
Har ikke no bilde her jeg er nå heller..
Den på bildet ER plasser inni i luftinntaket på høyre side den og... 
hehe. oki. For min syns nesten ikke hvis du ser ned i motoren fra toppen..
Legg innLagt inn:03 jan 2006 17:33
av jarell
Hei, beklager at det har tatt litt tid, men har nå vært i garasjen. Tok noen still-bilder med videokamerat da jeg dessverre ikke har digitalt kamera. Men de har jeg ikke fått lastet opp..... så det blir foreløpig et dårlig bilde, samt et jeg har fra tidligere som er et par år gammelt.
Jeg ser f.ø at dekslet på boksen er tatt av for å få nok plass. Jeg husker også at oksygensensoren/ lambdasonden fikk seg en knekk av røret til innsuget og måtte byttes. Men alt fungererer supert og jeg er fornøyd!

Legg innLagt inn:03 jan 2006 18:12
av FireWalk
ok! takker

regner med det skal gå greit da
