Side 1 av 1

Hvilken toppakning??

Legg innLagt inn:02 jan 2006 12:06
av ErikG
Driver og skal handle inn en del deler nå og lurte derfor på noen ting:
Hvilken toppakning skal jeg kjøpe?? Det er ikke bytta før på bilen og den er ikke borra opp. Har sett på disse; http://www.takakaira.com/asp/template.a ... IidfEgcjFe
Men hvem skal jeg velge??

Lurte også på hvor man får tak i sterkere topplokksbolter??

Legg innLagt inn:02 jan 2006 12:37
av larsst185
Jeg skifta nettopp på min å brukte HKS 1,6mm pakning og arp bolter.Funka som bare det.

Legg innLagt inn:02 jan 2006 12:40
av ErikG
Hvor kjøpte du arp boltene??

Legg innLagt inn:02 jan 2006 14:38
av Morten
Vær obs på at hvis du endrer tykkelsen på toppakningen så endrer du automatisk kamtidene og! Justerbare kamdrev og en skikkelig gradering av kammene bør regnes med i såfall. (til info gjorde 2 grader avvik på innugskam -25hk når jeg var på bjørnstad i sommer! :shock: )

Hvis du kun har tenkt å bytte selve pakningen, ville jeg derfor utifra tallene som står på siden brukt nr.7722 som er orginal tykkelse og beholder kompresjon osv. (men smaken er jo som kjent forskjellig) :mrgreen:

Legg innLagt inn:02 jan 2006 18:44
av larsst185
Jeg kjøpte alt hos bjørnstad bil.Morten:interessang tanke.Jeg målte den gamle originale pakninga til 1,2 eller 1,3.plana toppen 0,2mm og satte på 1,6 pakning.synes faktisk bilen gikk bedre,men det kan nok sikkert ha med at jeg fikk gjordt reint innsug og ex kanaler og fikk tetta lekkasje mellom manifold og turbo.Mulig jeg ville merkaenda mer forskjell da med justerbare drev.

Legg innLagt inn:03 jan 2006 00:21
av Morten
larsst185 skrev:Jeg kjøpte alt hos bjørnstad bil.Morten:interessang tanke.Jeg målte den gamle originale pakninga til 1,2 eller 1,3.plana toppen 0,2mm og satte på 1,6 pakning.synes faktisk bilen gikk bedre,men det kan nok sikkert ha med at jeg fikk gjordt reint innsug og ex kanaler og fikk tetta lekkasje mellom manifold og turbo.Mulig jeg ville merkaenda mer forskjell da med justerbare drev.
'

Mener og å ha sett at den orginale pakningen er 1.2/1.4mm et eller annet sted, men utifra tallene på siden der står det 1mm gir 8.8:1. Må være det ekstra volumet i pakningen (87.5mm mot orginalt 86mm?) som spiller et lite puss?

Edit: hvis du hadde lekkasje mellom manifold og turbo er det jo ikke rart at bilen gikk bedre etterpå da! :lol:

Legg innLagt inn:04 jan 2006 13:29
av ErikG
Ingen som har noen tips om hvor man får kjøpt arp bolter??

Legg innLagt inn:04 jan 2006 13:41
av Morten
Bare å søke litt på nettet det. Er jo ca. en million sjapper som selger de! :wink: Selv kjøpte jeg fra statene samtidig som en del annet jeg skulle ha.

Legg innLagt inn:04 jan 2006 19:20
av larsst185
Eh.Bjørnstad bil?! :)