TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Revers pipe idioten er DØD!!!

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #149512  av haraune
 
ENDELIG!!!!!!!!!!!! :twisted:

JEG HAR DREPT DEN J.... SOM SITTER I DASHEN Ã… PIPER NÃ…R BILEN STÃ…R I REVERS!!

Eller det vil si lyden som advarer om at du har lagt inn bakovergiret er koblet ut.
Veldig enkelt når man bare vet hvor den er. Takk til svensk lexus mekaniker.

Det som må gjøres er følgende:
Ta ut instrument panel (spidometer) dette gjøres ved å fjerne 3 skruer som holder ramma rundt instrumentene på plass. 2 oppe og 1 nede ved tenningslås.. ta vekk ramma, den sitter på clips også så det er bare å røske!
Fjern 3 skruer som holder instrumentene på plass. 1 oppe og 2 nede.
Trekk ut instrument panel.(det er lange ledninger)
Slå på tenninga å legg in R. da skal det begynne å pipe.
Trekk ut en av de store kontaktene på baksiden. Visst lyden forsvinner har du tatt rett. viss ikke prøv den andre.
Når du har funnet rett kontakt er det en rød leder som må kobles fra eller klippes(annbefaler ikke klipp) Ta selve ledningen ut fra connectoren.
Plugg i connectoren og viola! ingen lyd.

NB! dersom du er helt grønn på å skru bil(idiot) så ikke prøv dette hjemme, men få noen som har peiling på Lexus til å gjøre det for deg.

Lykke til! :D

 #149513  av haraune
 
Husk å tape ledninga som du kobbler fra!

 #149548  av kaimagne
 
Akkurat samme gjorde jeg første måneden jeg hadde min Celica...

Bare vær oppmerksom på at grunnen til at den alarmen sitter i Celica'n i hvertfall, er at det er rimelig tett-stega mellom 1. gir og revers. Jeg vet at det er noen som har blitt redda av dette, når de har parkert i p-hus og lignende.

For de som vil ha en guide på hvordan dette gjøres på Celica MK7, sjekk http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=5472

 #150455  av KK-ma70
 
Min piper bakfra. Lurer på om sensorene er ettermontert... Den klikker av og til, begynner å pipe konstant. Nå har den begynt å pipe med et lavere volum enn før(konstant) kan være all skjiten som ligger på støtfanger.(liten stund siden forrige vask :oops: )

Til vanlig høres den ut som morse med lavt volum som øker i takt jo nermere objektet du kommer. Når det er igjen 20 cm til objekt begynner den lave morsen å pipe konstant og en høyere pipelyd starter i morse.