Side 1 av 2

Problem med Carlos Sainz

Legg innLagt inn:09 jan 2006 21:23
av ealixyr
Hei.


Kjørte idag bilen pent og pyntelig i ca 15 min. Kom så på motorveien og skulle dra på litt. Da turbo'en skulle slå inn kuttet bilen og lys for elektrisk på motoren kom på og bilen rykket veldig. Den stoppet imidlertidig ikke, men etterpå var den slik hele veien. Hver gang turbo'en skulle slå inn skjedde dette. Lyset for på det elektriske anlegget går av når jeg slakker på gassen og kommer på ny når jeg prøver å gasse litt. Når jeg dauer bilen og starter den på ny virker alt ok som vanlig. Det har nå skjedd 2 ganger. Hva er feil? Noen som har opplevd same problemet og hva kan gjøres?


på forhånd takk for svar.

Legg innLagt inn:09 jan 2006 21:56
av larsst185
Tipper du har fått fuelcut ja.får du det vil motoren kutte hver gang turboen begynner å lade og du må slå av/på tenninga for å resette det.
Bilen din har ikke ettermontert boostcontroller som er justert for høyt?

Legg innLagt inn:09 jan 2006 21:58
av sleeper
grunnen er fordi motoren går i nødprog etter at det lyser har blitt tent!
da stopper den og dra med en gang den får trykk i manifoilen!
du må ta og lese hvilken feilkode du får for at vi kan fortelle deg hva som er problemet!
regner med at du lader for mye! (men er jo høy grense på CS da!?!)


(edit: faen du var litt raskere til og skrice en meg! :wink: )

Legg innLagt inn:09 jan 2006 22:35
av ealixyr
Bilen er helt original, uten noe bc eller noe. Helt stock.
Lader som originalt og. Problemet har kun til nå oppstått når jeg kjører i ca 15-20 min helt rolig (dvs uten å bruke turboen) og når jeg da drar på forsiktig så skjer dette. Og funker fint etter jeg har startet bilen på ny. Kjører jeg rolig i 2-3 minutt og litt etter litt får turboen til å slå inn så funker det fint uansett kjørestil. Virker som om det kun er når jeg kjører rolig i 15-20 min ++!

??

Legg innLagt inn:09 jan 2006 22:39
av sleeper
du får lese av hvilken ffeil kode du får!

Legg innLagt inn:09 jan 2006 22:49
av ealixyr
Den står hos Toyota nå, skal på service i morgen.
Skal få dem til å sjekke hva feilkoden står for.
Som sagt bilen er original, men om turbotrykket er justert har jeg ikke sjekket. Toyota får se på det i morgen, bare litt greit å høre om andre har hatt samme problem og hva som kan være feil. :roll:

Legg innLagt inn:10 jan 2006 16:04
av Gjertsen
dette høres ut som noe av samme symptomene jeg hadde på carlosen min. og etter å ha hørt med en mekaniker så nevnte han noe på for mye eller forlite luft..
Fått den i sving jeg når jeg lå delvis breidt på snøn. ikke morro.

Legg innLagt inn:10 jan 2006 17:32
av ealixyr
var rett og slett bare for høyt turbotrykk.... Takker for svar!

Legg innLagt inn:10 jan 2006 21:56
av kennethx
Sprøsmålet er jo hvordan det ble for høyt, originalt skal ikke bilen lade mer en 0.8-0.9 bar i 3 gir, og fuelcut får man ikke før 1.2bar.

Legg innLagt inn:10 jan 2006 22:26
av TheStig
skal den virkelig lade så mye? Mente det var 0.6 eller no når bilen var 100% stock

Legg innLagt inn:10 jan 2006 22:31
av w-master
Trodde også at det bare var 0.6-0.7 og at det var 0.9 på 3.gen 3s-gte orginalt :?

Legg innLagt inn:10 jan 2006 22:41
av tojo
0,8bar er max orginalt på ST185 iallefall(salgsbrosjyrer Toyota).

Litt om forskjellene på di ulike genrasjonene:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... 24&start=0

Legg innLagt inn:10 jan 2006 23:48
av cs2451
0,5 - 0,8 B er det som er oppgitt som normalt ja.

Begge motorene jeg har lader 0,5 org.

Legg innLagt inn:11 jan 2006 07:35
av GT4 CS
WS har en tendens til og bli litt slappe i fisken etter hvert, kan ikke være noen av slangene på ws som hoppet av eller var sprekt da? siden du ladet så mye org, min lader 0,95 uten bc med org ws, men litt strammere oppsatt da ;)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 09:54
av CelicaTurbo
0.7 er orginalt for 3. gir og høyere, 0.5 er orginalt for 1. og 2. gir men får du dette på senere gir så er nok ikke wastegaten helt i form, eller mest trolig er t-vsv-ventilen koblet ut ;) 0.8 bar er innenfor normalgrensen og fuelcut ligger ved omtrent 0.85 bar. Det er ganske vanlig at en orginal bil med full grov eksos og ingen boostcontroller kan nå over grensen til fuelcut pga det lavere mottrykket i eksosen, mulig det er dette Kenneth sikter til :)