Side 1 av 1

Ny supra

Legg innLagt inn:11 jan 2006 11:19
av Zupra
Hei, ny her i forumet, nettopp kjøpt mæ en supra. Drømmebilen. hadde ifjor sommer en mr2 turbo. Men nå er den endelig her.!!
Jeg har et par spm. hvor mye ladetrykk skal det være på en supra org. ?

Legg innLagt inn:11 jan 2006 14:41
av Tore
Jaså, det kom en MkIV til Tromsø før min! Gratulerer så mye, hørte rykter om noe som trillet av Hurtigruta her om dagen 8)

##Til alle som irriterer seg om off topic: Se bort!##

Jeg skal å se på en MkIV om tre-fire dager, og har sagt at er det ikke noe feil med den, tar jeg den! Hadde vært kult å sett på din, du får si ifra hvis du har ekstra tid en dag!

Legg innLagt inn:11 jan 2006 19:20
av sindrejl
Tore skrev:Jaså, det kom en MkIV til Tromsø før min! Gratulerer så mye, hørte rykter om noe som trillet av Hurtigruta her om dagen 8)

##Til alle som irriterer seg om off topic: Se bort!##

Jeg skal å se på en MkIV om tre-fire dager, og har sagt at er det ikke noe feil med den, tar jeg den! Hadde vært kult å sett på din, du får si ifra hvis du har ekstra tid en dag!
så det blir endelig nå? :P Du har snakket mye om suprakjøp ;)

Legg innLagt inn:11 jan 2006 22:12
av Zupra
Ja skal si ifra en dag. har vært ute og prøvd bilen litt idag!! den fungerer meget bra. Men sliter litt med og justere turbotrykket rett. Forrige eier hadde skrudd ned trykket på boostcontroleren. Jævla irr.

Men ellers veldi fornøyd me bilen!! :D

Men som sagt vis noen hadde vist hvor mye den skal ha i laddetrykk orginalt. så hadde det vært til stor hjelp!

Legg innLagt inn:11 jan 2006 22:40
av 2fast4u
Gratulere med ny heftig bil, blir knall dette.

MkIV har orginalt 0,7 bar ladetrykk.

:wink:

Legg innLagt inn:11 jan 2006 22:40
av mr.ourom
Gratulerer med ny bil. Trykket skal være 0,7-0,8bar(varierer litt fra bil til bil).Hvis det ikke er gjort flere endringer elektronisk enn boost controller ville jeg lagt trykket rundt 1bar.

Legg innLagt inn:11 jan 2006 23:55
av @lpher
Grattis med ny bil :)

Åssen boostcontroller er det i bilen da?

Om jeg ikke husker helt feil...så fikk jeg rundt 0,7 på #1...mens #2 gjerne fikk 0,1 mere...altså 0,8...ved optimale forhold that is :)

Legg innLagt inn:12 jan 2006 00:11
av sindrejl
husk at en boostcontroller vil aldri kunne skru trykket ned mer enn org trykk da ;) Så sett den på 0 så har du originalt trykk..

Legg innLagt inn:12 jan 2006 00:50
av Hiluxmannen
Grattis Vegard..

Æ ska lætt prøve bilen din :)

Legg innLagt inn:12 jan 2006 10:26
av Tore
sindrejl skrev:
så det blir endelig nå? :P Du har snakket mye om suprakjøp ;)
Jepp, har kommet mye rart i veien siste halvår, men nå har jeg en som jeg skal å kikke på til helga - og er det ikke noe stort å utsette på den, blir den med oppover til Tromsø!!

Zupra; gi et pip på 47 64 69 46 hvis du har tid en dag! Evt blir det MkIv-meet i Tromsø på søndag! (Typisk hvis ting skjærer seg etter at jeg har vært stor i kjeften, så det er sagt!

Legg innLagt inn:12 jan 2006 12:37
av Zupra
Takk for kjempe respons. :D

Det er en HKS Boost controler. Og ettersom jeg ser så er ikke det gjort noen særlig endringer annet en Boost Controleren. Jeg skal forske mere idag. Vi har jo mildvær her i Tromsø! Og det er jo helt genialt. Da får jeg prøvd bilen.

Har nå bestemt meg for og konvertere til singelturbo. Nå er det bare og begynne letingen etter alt det jeg trenger.. :D :D

Gleder meg til sommeren!!!!

Vist det er mildvær på Søndag. så kan vi kanskje møtes. Har bare sommerdekk på bilen..

En annen ting. ? Hvordan fungerer den MANU funksjonen ? Er det noen fordel ved akselerasjon.??

Legg innLagt inn:12 jan 2006 21:00
av @lpher
Zupra skrev: Takk for kjempe respons. :D

Det er en HKS Boost controler. Og ettersom jeg ser så er ikke det gjort noen særlig endringer annet en Boost Controleren.
Hmmm...original eksos? Begge katalysatorer intakt? Originalt luftfilter?
Zupra skrev: Jeg skal forske mere idag. Vi har jo mildvær her i Tromsø! Og det er jo helt genialt. Da får jeg prøvd bilen.
Hmm....min Supra liker seg best når det er kald OG tørt den! :D STOR forskjell også :)
Zupra skrev: Har nå bestemt meg for og konvertere til singelturbo. Nå er det bare og begynne letingen etter alt det jeg trenger.. :D :D
Bare å skrive ønskeliste nå ja :)
Zupra skrev: Gleder meg til sommeren!!!!
DET...bør du gjøre! :D
Zupra skrev: Vist det er mildvær på Søndag. så kan vi kanskje møtes. Har bare sommerdekk på bilen..
Tro det eller ei...men Supra er faktisk den beste bakhjulsdrevne bilen jeg har hatt på vinterføre :D
Zupra skrev: En annen ting. ? Hvordan fungerer den MANU funksjonen ?
Den lar deg kjøre bilen som en clutchløs manuell-giret-bil :) Ifølge brukermanualen så er denne funksjonen til for å ta løs på vinterføre etc :D Men jeg bruker den stort sett de få gangene jeg er på bane....forskjellen ligger i at i MANU ikke skifter gir selv...(noen FÅ untak finnes)

...men når du skal gire selv...ved å vippe spaken fremover...så girer den MOMENTANT...og adskilllig kjappere enn om du ikke hadde brukt MANU :)
Zupra skrev: Er det noen fordel ved akselerasjon.??
Nope...om det er en gevinst...så er den knapt merkbar i tilfellet :)

Legg innLagt inn:13 jan 2006 10:12
av Zupra
Joda. er gjort noen endringer på eksosen. fjernet katalysatorer og ser ut som 3" rør hele veien. Og deretter sotte på org. stuss. Noe som også blir gjort noe med i vinter. Det jeg er mest bekymret for er jo når jeg skal godkjenne bilen på biltilsynet. det er vel sånn idag at du kan kun godkjenne biler noen få steder i norge. stavanger, oslo, trondheim, bodø.. trur jeg. Så enten må jeg til trondheim eller til bodø.. Og da bør den vel helst være mest mulig orginal. :?
Kanskje ikke så lurt og stille opp dær ombygd til singelturbo..
og litt for mye hester under pansere :twisted:

Ok da fungere den manu funskjonen som jeg trudde opprinelig.

Meget sannsynlig at supran min også kan være en stor tilhenger av tørr asfalt. :D

Legg innLagt inn:14 jan 2006 12:20
av mr.ourom
Du må ikke gjøre noen endringer på bilen hvis den skal tas inn under paragraf 115 hos statens vegvesen. Da må bilen være 100% orginal.
Bilen blir ikke godkjent om den har konfilter engang.
Eneste som må gjøres er avblending av markeringslysene og at park-rettningslys har riktige farger.

Lykke til.