TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 98 mod 1,8 l celica, motorproblem (Turbo)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #150984  av Veivster

hei, lurte på om noen kunne hjelpe meg her, olje er et problem med celica tror jeg, min brukte så mye, og jeg glemte å fylle etter.
Og nå har jeg fått en lei klikke lyd i motoren. det høres ikke bra ur, og bilen drar litt dårligere enn normalt, noen som vet om noen motorer eller priser på motorer? Vennlig hilsen Veivster Fra Kongsvinger PS:Noen som vet om det er lett å sette inn en turbo i den?
Vedlegg
celicafront.jpg
celicafront.jpg (31.3 kiB) Vist 933 ganger
Blank og fin
Blank og fin
Toyota.jpg (53.29 kiB) Vist 911 ganger

#151291  av CeliNord

Heisann.

Min Celica T20 (97 modell) er også veldig glad i olje. Er bare et jafs så er 1 liter brukt opp.

Skulle kjøre en helgetur til Tromsø for noen uker siden, og på turen hjem merket jeg det du snakket om at den drog dårligere og tikket veldig. Stoppet på nærmeste stopp og det var ikke en dråpe olje igjen på målepinnen. Fylte på, men merket ennå samme feil. Var redd for at det skulle være noe galt med motoren, så jeg stoppet på en bensinstasjon som var i nærheten. Sjekket pluggene, og fant ut at det var egentlig bare noe så enkelt som at en plugg fusket :P , så jeg byttet alle og så ble den like bra som før, hehe.

Angående oljeforbruket så skal jeg bytte ventiltettingene og se om oljeforbruket går ned. Skal si ifra hvordan det gikk. Er ikke så bra å kjøre den tom for olje (har skjedd flere ganger desverre), men motoren har ennå ikke tatt skade av det (tilsynelatende).

Hvis du vil ha ny motor anbefaler jeg deg å spørre her på kjøp og salg delen. Det er sikkert noen som enten har eller kjenner noen som har noe :D (eller så kan du kjøpe bilen min når jeg skal kjøpe Supra MK IV ;))

#151292  av celicapower

hør hos din lokale bilopphøger og se om di har om di kan eventuelt høre med andre bilkopphøgarer i norge for eg bor i rogaland og fikk takk i en celica motor i oslo til min gammle celica mk6 og det var en avenses motor 2000 mod. kjørte 46000km og eg betalte 12000,- for de.n bare det er en 7-afe motor så passer den oppi bilen din. turbo motor er ikke vitsi for du må skifte så si alt for at d ska funke og d tar tid og koster penger
 #151293  av Veivster

Hmmm, takker for svaret, kanskje det er så simpelt som å bytte plugger gitt... må prøve det bare jeg får litt penger inn på kontoen, men jeg skjønner ikke at den motortypen skal bruke så mye olje, det er jo helt sjukt det..
:oops: føler meg nesten litt dum nå, hvis det bare er plugg skift det er snakk om, men jeg oppdaterer når jeg har fått skifte plugger jeg

#151294  av Veivster

celicapower skrev:hør hos din lokale bilopphøger og se om di har om di kan eventuelt høre med andre bilkopphøgarer i norge for eg bor i rogaland og fikk takk i en celica motor i oslo til min gammle celica mk6 og det var en avenses motor 2000 mod. kjørte 46000km og eg betalte 12000,- for de.n bare det er en 7-afe motor så passer den oppi bilen din. turbo motor er ikke vitsi for du må skifte så si alt for at d ska funke og d tar tid og koster penger
Takker..

#151313  av Veivster

CeliNord skrev:Heisann.

Min Celica T20 (97 modell) er også veldig glad i olje. Er bare et jafs så er 1 liter brukt opp.

Skulle kjøre en helgetur til Tromsø for noen uker siden, og på turen hjem merket jeg det du snakket om at den drog dårligere og tikket veldig. Stoppet på nærmeste stopp og det var ikke en dråpe olje igjen på målepinnen. Fylte på, men merket ennå samme feil. Var redd for at det skulle være noe galt med motoren, så jeg stoppet på en bensinstasjon som var i nærheten. Sjekket pluggene, og fant ut at det var egentlig bare noe så enkelt som at en plugg fusket :P , så jeg byttet alle og så ble den like bra som før, hehe.

Angående oljeforbruket så skal jeg bytte ventiltettingene og se om oljeforbruket går ned. Skal si ifra hvordan det gikk. Er ikke så bra å kjøre den tom for olje (har skjedd flere ganger desverre), men motoren har ennå ikke tatt skade av det (tilsynelatende).

Hvis du vil ha ny motor anbefaler jeg deg å spørre her på kjøp og salg delen. Det er sikkert noen som enten har eller kjenner noen som har noe :D (eller så kan du kjøpe bilen min når jeg skal kjøpe Supra MK IV ;))
Hmmm, takker for svaret, kanskje det er så simpelt som å bytte plugger gitt... må prøve det bare jeg får litt penger inn på kontoen, men jeg skjønner ikke at den motortypen skal bruke så mye olje, det er jo helt sjukt det..
føler meg nesten litt dum nå, hvis det bare er plugg skift det er snakk om, men jeg oppdaterer når jeg har fått skifte plugger jeg

#151319  av T23 Turbo

Det er en generalt fejl ved de 7afe at de bruger olie.Der skal bare nye stempelringe i,så er problemmet for det meste løst.
De sode til og sætter sig fast.

turbomontering og ca 200hk koster omkring 14000 kr.
MVH Finn

#151323  av Veivster

T23 Turbo skrev:Det er en generalt fejl ved de 7afe at de bruger olie.Der skal bare nye stempelringe i,så er problemmet for det meste løst.
De sode til og sætter sig fast.

turbomontering og ca 200hk koster omkring 14000 kr.
MVH Finn
Ja har skjønt at de bruker mye olje.
Hmmm turbo er fortsatt interessant ja.

#151329  av Larsen

båre husk ecu og ledningsnett...

#151334  av Veivster

Larsen skrev:båre husk ecu og ledningsnett...
Hvis jeg skal ha turbo ja?
Men er litt usikker...
Vet du om det går ann til å få den litt sprekere uten turbo da?

#151358  av T23 Turbo

Omkring 16000 så er der megasquirt på,programer bar ecu.
MVH Finn

#151360  av Veivster

T23 Turbo skrev:Omkring 16000 så er der megasquirt på,programer bar ecu.
MVH Finn
hey hey, har du penger til meg eller?... hehehehehe

#151361  av T23 Turbo

HEHE,nej det har jeg ikke,men syntes bare du skulle vide hvad prisen ca. er.Kan varmt anbefale det,jeg kører med turbo på begge mine biler.
MVH Finn

#151362  av Veivster

T23 Turbo skrev:HEHE,nej det har jeg ikke,men syntes bare du skulle vide hvad prisen ca. er.Kan varmt anbefale det,jeg kører med turbo på begge mine biler.
MVH Finn
Ok. høres artig ut men... tror jeg må få opp økonomien min litt da gitt... hehe.
Men ellers tusen takk. :D