Side 1 av 1
Ombegging til Turbo...
Legg innLagt inn:18 jan 2006 10:20
av predator
Lurer på, er det masse arbeid og stæsj med bytte av motor fra orginal 20.16v (mr2) til gt4 motoren? da tenker jeg mest på lednings nettet, om det er ganske likt, eller ikke? Og hva ligger en gt4 motor på i pris?
Legg innLagt inn:18 jan 2006 11:13
av andre 1
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=13181 står vel en del om det på forumet her , det kan være en ide å bruke søk funksjonen
Legg innLagt inn:18 jan 2006 11:30
av predator
Sant det da, hmm, kom jeg ikke på, men takker for hjelpen

Legg innLagt inn:18 jan 2006 12:14
av predator
Så det var litt vanskelig og få de godkjent
Derfor lurer jeg på, får man kjøpt chip til den orgianle 2.0 . 16v motoren?
Evt mange flis av den? og er det anna stasj man kan gjøre uten og gjøre noen inngrep i selve motoren? (da tenker jeg på borring og slikt)...Prøver og unngå det
Har KN-Filter , 3"eksos hele veien fra kat...
Legg innLagt inn:18 jan 2006 13:01
av CelicaTurbo
er ikke spesiellt mye du kan gjøre uten å åpne motor, og selv når du gjør det er resultatene begrenset. Chip er ganske dyrt og har ganske lite for seg på disse motorene.
Legg innLagt inn:18 jan 2006 14:10
av Morten
Du kan gjøre det samme som på alle andre NA motorer: innsug, eksos, manifold, kammer, porting av topp osv..

Legg innLagt inn:18 jan 2006 17:27
av predator
Morten skrev:Du kan gjøre det samme som på alle andre NA motorer: innsug, eksos, manifold, kammer, porting av topp osv.. 
Tenkte mest på chip eller lignende jeg, ikke porting/borring eller lignende inngrep på motor/topp
Legg innLagt inn:18 jan 2006 19:06
av Master
3S-GE motoren er såpass aggressiv fra fabrikken så chip o.l. på original motor koster ofte mer enn det smaker. Tenkt deg dette er en 2.0L med 156 HK originalt uten noe som helst pusteredskaper. Det er ganske så bra det:)
Hele chip-mentaliteten ligger hos folkevogn gutta som får en motor fra fabrikk som ikke yter på langt nær det den kan.
Vil du ha mer guffe så vil nok minst 3/4 av de på forumet si at turbokonvertering er veien å gå.

Legg innLagt inn:18 jan 2006 20:37
av cameleon
predator skrev:Morten skrev:Du kan gjøre det samme som på alle andre NA motorer: innsug, eksos, manifold, kammer, porting av topp osv.. 
Tenkte mest på chip eller lignende jeg, ikke porting/borring eller lignende inngrep på motor/topp
tja. en chip koster vel drøye 10.000 til mr2 tror jeg. og antall hester som jeg har hørt ligger vel på ca 4-6hk ekstra. verdt det? NEI!