Side 1 av 2

dyser til 93+ supra

Legg innLagt inn:24 jan 2006 13:31
av NAGIK-RACING
kan man bruke lav ohms dyser (peakhold) på supraen :?:
ser på dette bildet at de bruker 720cc (788cc) siemens dyser

Legg innLagt inn:24 jan 2006 15:34
av tojo
MKIII har lavohms dyser, MKIV har høyohmsdyser.
Så om du skal kjøre lavohms på MKIV må du nok bytte motorstyring.

Re: dyser til 93+ supra

Legg innLagt inn:24 jan 2006 23:00
av TOYPARTS
NAGIK-RACING skrev:kan man bruke lav ohms dyser (peakhold) på supraen :?:
ser på dette bildet at de bruker 720cc (788cc) siemens dyser
Det tror jeg du kan, mener det veldig bestemt.

Legg innLagt inn:25 jan 2006 01:37
av Turbotrille
Sikkert at ikke MKIV har lavohms dyser???
For i 7M-GTE motoren så står det lavohms dyser med toppmating, og i 2JZ-GTE motoren står det også lavohms dyser med sidemating, men i 1JZ-GTE er det høyohms dyser med sidemating, derfor må du bruke resistorpacken fra 7M når du bytter til 2JZ dyser i en 1JZ...

Eller er jeg helt ute på tulltur nå???

Du kan ihvertfall ikke bruke 2JZ dyser på en 7M fordi de har forskjellig mating, men 2JZ og 1JZ har lik mating derfor kan du bruke 2JZ dyser i en 1JZ, men de er forskjellig ohm derfor må du også bruke resistor..

Mener det er slik jeg har fått det med meg...
Rett meg gjerne om jeg er helt på tullltur nå..

Også håper jeg dere skjønte hva jeg ville frem til... :roll:

Legg innLagt inn:25 jan 2006 10:53
av @lpher
Dette kjente jeg lite til selv (untill now :D)...men jeg har sjekka litt rundt..og dette ser ut til å være en grei oppsummering :)

----------------------------------------------------------------
The sum total of what I've learned about fuel injectors:

* The std Supra fuel rail accepts side feed injectors.
* For the std J-Spec Supra fuel rail you'd want Hi Imp, Side Feed injectors.
*For the std UK-Spec Supra fuel rail you'd want Low Imp, Side Feed injectors.
* To fit 550cc UK-Spec injectors in a J-Spec Supe you also need a resistor pack so the car can run the Low Imp squirters.
* Buy the minimum size injectors that will be enough to cope with your planned mods because smaller injectors are easier to get running correctly.
* Get your new injectors cleaned and flow tested before installing them.
----------------------------------------------------------------

The Supra ECU uses high impedance drivers, regardless of the model. ON the UK/US cars TMC fitted a resistor to use low impedance, but there is no advantage to this and I know assume it was due to the injectors being more readily available. Anyway, upshot is that side feed high impedance injectors will run on any supra. On a UK car you can simply remove the resistor pack. We sell 650cc & 800cc direct high impedance replacements.
----------------------------------------------------------------

Legg innLagt inn:25 jan 2006 21:05
av TOYPARTS
Turbotrille skrev:Sikkert at ikke MKIV har lavohms dyser???
For i 7M-GTE motoren så står det lavohms dyser med toppmating, og i 2JZ-GTE motoren står det også lavohms dyser med sidemating, men i 1JZ-GTE er det høyohms dyser med sidemating, derfor må du bruke resistorpacken fra 7M når du bytter til 2JZ dyser i en 1JZ...

Eller er jeg helt ute på tulltur nå???

Du kan ihvertfall ikke bruke 2JZ dyser på en 7M fordi de har forskjellig mating, men 2JZ og 1JZ har lik mating derfor kan du bruke 2JZ dyser i en 1JZ, men de er forskjellig ohm derfor må du også bruke resistor..

Mener det er slik jeg har fått det med meg...
Rett meg gjerne om jeg er helt på tullltur nå..

Også håper jeg dere skjønte hva jeg ville frem til... :roll:
Det er riktig

Legg innLagt inn:25 jan 2006 23:36
av NAGIK-RACING
skal jeg montere lav ohm dyser så må jeg altså ha en resistor pakke.
er det noen som vet hvilken 6syl.bil som har resistor pakke montert som std.

Legg innLagt inn:26 jan 2006 00:13
av Turbotrille
NAGIK-RACING skrev:skal jeg montere lav ohm dyser så må jeg altså ha en resistor pakke.
er det noen som vet hvilken 6syl.bil som har resistor pakke montert som std.
MKIII med 7M-GTE motor... :)

Legg innLagt inn:26 jan 2006 12:29
av @lpher
Turbotrille skrev:
NAGIK-RACING skrev:skal jeg montere lav ohm dyser så må jeg altså ha en resistor pakke.
er det noen som vet hvilken 6syl.bil som har resistor pakke montert som std.
MKIII med 7M-GTE motor... :)
Eller en Euro/US-spec mkIV TT :)

Legg innLagt inn:30 jan 2006 01:18
av NAGIK-RACING
hks sine dyser til jdm supra 7926 1JZ-2JZ/540cc 1402-RT006 4 Side Fit / Low Resistance
hks fcon har heller ikke innebygd resistor etter det jeg kan lese av spec.på den
har en kompis som kjører med hks fcon-s og lav ohms greddy 720 dyser
kikket etter hos han og fant ikke noe resistor der

skjønner jaggu ikke noe jeg nå,

trodde at lavohms dyser på en bil som skal ha høy ohms kan bli ganske kritiskt

Legg innLagt inn:30 jan 2006 01:24
av sleeper
NAGIK-RACING skrev:trodde at lavohms dyser på en bil som skal ha høy ohms kan bli ganske kritiskt
det vil jo si at det går mer strøm igjenom lavohms dysene! og hvis org ecu ikke greier og levere så mye strøm så kan utgangene til dysene gå istykker!

Legg innLagt inn:30 jan 2006 08:19
av WRC
NAGIK-RACING skrev:hks sine dyser til jdm supra 7926 1JZ-2JZ/540cc 1402-RT006 4 Side Fit / Low Resistance
hks fcon har heller ikke innebygd resistor etter det jeg kan lese av spec.på den
har en kompis som kjører med hks fcon-s og lav ohms greddy 720 dyser
kikket etter hos han og fant ikke noe resistor der

skjønner jaggu ikke noe jeg nå,

trodde at lavohms dyser på en bil som skal ha høy ohms kan bli ganske kritiskt
Det er FCON-V :D

Legg innLagt inn:30 jan 2006 14:39
av NAGIK-RACING
fcon-v ja da må jeg sjekke specen på den,se om det er innebygd resistor pakke i den.
det står at hks fcon-vpro takler både D jetro og L jetro settup.

Legg innLagt inn:04 feb 2006 15:10
av NAGIK-RACING
har endelig funnet dyser som er store nok+high ohm.(12ohm)
630cc ved 3bar
siemens decra INJ-GAS-006 (L107FM)

det var ikke så veldigt stort utvalg i high ohm dyser som var store nok

Legg innLagt inn:04 feb 2006 21:14
av @lpher
Fant denne guiden (Euro 550 dyser på jdm-supra) tilfeldigvis :)
http://www.internetwork.org.uk/Injectors.htm