Side 1 av 1
4A-GE
Legg innLagt inn:25 jan 2006 18:25
av ThomasThe one and only
Et lite spm. til dere som vet det;
er det 4A-GE i corolla 93-97??
Legg innLagt inn:25 jan 2006 19:36
av pkgrette
i gti en så var det nok det. jeg har en 92 moddel 4age i mk1en min.
Legg innLagt inn:25 jan 2006 20:07
av tojo
4AGE har vært i Corolla siden 1984(AE80, AE8*,AE92,Levin, Sprinter Trueno,FX-16,GTS,E10)
Legg innLagt inn:25 jan 2006 20:18
av Morten
Hvis det er en norsk bil det er snakk om, som har en 1.6 liter vil jeg holde en stor knapp på at det er en 4AFE.
Re: 4A-GE
Legg innLagt inn:25 jan 2006 20:39
av Erlend
ThomasThe one and only skrev:Et lite spm. til dere som vet det;
er det 4A-GE i corolla 93-97??
Du har 4A-FE
DOHC, 16 ventiler, ca 100 hk. Trimma for bånndrag og drivstofføkonomi. Eviggående motor som ikke kommer til å volde deg noen problemer hvis du passer på den

Legg innLagt inn:25 jan 2006 21:45
av lexusmann
Når det snakkes om corolla og motor, finnes det overhode noen mulighet å få litt mer guff i den trøtte 1,3' en min? Ja, bortsett fra å bytte den, seff...regner med sånne "power filter" er ganske dyre, men...eksosbytte er vel i alle fall dyrt, så jeg vet ikke helt hva det skulle være...men noen tips hadde vært greit...
Legg innLagt inn:25 jan 2006 22:04
av lasserj
lite og gjør med motoren for merkbar effekt,
turbo da??

Legg innLagt inn:25 jan 2006 22:07
av lasserj
tojo skrev:4AGE har vært i Corolla siden 1984(AE80, AE8*,AE92,Levin, Sprinter Trueno,FX-16,GTS,E10)
har ikke sedd 4Age 16v i E10 stemmer det???
Legg innLagt inn:25 jan 2006 23:17
av Erlend
lexusmann skrev:Når det snakkes om corolla og motor, finnes det overhode noen mulighet å få litt mer guff i den trøtte 1,3' en min? Ja, bortsett fra å bytte den, seff...regner med sånne "power filter" er ganske dyre, men...eksosbytte er vel i alle fall dyrt, så jeg vet ikke helt hva det skulle være...men noen tips hadde vært greit...
Hvis du synes high-flow filter er dyrt, så er det lite annet jeg kan anbefale

Jeg kunne ha anbefalt litt toppjobbing, men NA-trimming er generelt blodig dyrt det.
Vet at det finnes folk som har satt turbo på små 1,1 litere osv, men det koster definitivt mye mer enn det smaker!
Du har 2 muligheter sånn jeg ser det: Spar pengene og kjøp deg noe litt mer sportslig en gang eller bruk dem på styling

All show og no go kan være morsomt det også...også er det veldig billig iht. forsikring og bensinøkonomi og det!