Side 1 av 5

Motorbytte: 4age til 4a-gze og annet

Legg innLagt inn:25 jan 2006 18:57
av James
Da var motoren endelig kommet fram i garasjen min!
En 195hk 4a-gze kompressor motor! :twisted:
Den så veldig bra ut og ble ikke lurt heldigvis. (betalte på forskudd skjønner dere)
Så er det bare monteringen som gjennstår ,noen so har lyst til å gjøre det for meg?! :P hehe
Eneste er at jeg har et lite dilemma... Han jeg kjøpte motoren av sier det går ann å bruke det gamle ledningsnettet. (må gjøres litt om)
Han kjener to andre som har brukt sitt orginale ledningsnett på akuratt samme motor som jeg har anskaffet meg! På en annen side sier en annerkjent biltrimmer at det ikke går og at jeg må kjøpe nytt eller brukt!
Noen som har erfaring eller kunnskap om akkurat dette?

Legg innLagt inn:25 jan 2006 23:30
av andre 1
Så bra at motoren er kommet frem og at du er fornøyd !!! Skal bli artig å følge med videre her :D

Legg innLagt inn:26 jan 2006 11:43
av James
andre 1 skrev:Så bra at motoren er kommet frem og at du er fornøyd !!! Skal bli artig å følge med videre her :D
Jepp! Skal holde alle oppdatert ettersom ting begynner å skje...
Planen var å få montert motoren om en 10dagers tid når jeg har fått lønning ... :D

Legg innLagt inn:06 feb 2006 14:08
av James
Da fekk jeg slipt ned og pollert topploks dekslene over cammerene på motoren. Og må si jeg ble fornøyd! :D Brukte en 4-5t på det ,men var absolutt verdt det!
Bilder kommer...... :wink:

Legg innLagt inn:07 feb 2006 12:53
av hybrid
hm.. var det vanskelig og slipe ned og få topplokket fint? har tenkt og gjøre det jeg også.. lysst og forklare meg:)?

Legg innLagt inn:07 feb 2006 17:10
av James
hybrid skrev:hm.. var det vanskelig og slipe ned og få topplokket fint? har tenkt og gjøre det jeg også.. lysst og forklare meg:)?
Se på denne siden her: http://www.supras.nu/forum/showthread.p ... genumber=1

Jeg har ikke fått det like bra som han siden jeg ikke har alle vertøyene som han har, men ble no bra alikavell! :D
- Jeg brukte i såfall en Dremell en for forskjellige tupper ,alt etter overflate og hvor knotete det er
- Så pussa ned med et veldig fint pussepapir
- Polerte med Autosol

Legg innLagt inn:11 feb 2006 22:07
av James
Tatt med mobilen så kvaliteten ble ikke helt topp....

Legg innLagt inn:12 feb 2006 00:28
av Larsen
Ikke for å være negativ, men det ser ut til at du bør legge litt mere arbeid i det :wink: Synd at du ikke fikk bytta motorn denne uka da.

Legg innLagt inn:12 feb 2006 00:32
av James
Larsen skrev:Ikke for å være negativ, men det ser ut til at du bør legge litt mere arbeid i det :wink: Synd at du ikke fikk bytta motorn denne uka da.
Hva er det du ikke likte så godt da? Så vet jeg hva jeg kan forbedre :wink: Men er ikke alltid så lett å få det helt perfekt, når man ikke har alle verktøyene som trengs....

Legg innLagt inn:12 feb 2006 12:22
av ErikG
Har du lakkert med klarlakk oppå?? Tror ellers det lett vil ruste

Legg innLagt inn:12 feb 2006 12:47
av Amund
ErikG skrev:Har du lakkert med klarlakk oppå?? Tror ellers det lett vil ruste
ruster alu?

Legg innLagt inn:12 feb 2006 12:54
av ErikG
å, er det alu. Trodde toppdekslene var i stål jeg. Da er jeg med

Legg innLagt inn:12 feb 2006 19:50
av Ronny
Gjorde det samme på min agze, men har desverre ikke bilder. Du må bruke vannslipe papir for å bli kvitt ripene i aluminiumen før du polerer opp med autosol eller lignende. Tror jeg pusset med 1200 korning på papiret før jeg polerte.

Legg innLagt inn:12 feb 2006 19:56
av ErikG
Sånn litt offtpc.. Er det aluminiums toppdeksel på 3s-gte også?

Legg innLagt inn:12 feb 2006 20:43
av Amund
ErikG skrev:Sånn litt offtpc.. Er det aluminiums toppdeksel på 3s-gte også?
mhm, er nok det :wink: