Side 1 av 2

ujevn tomgang

Legg innLagt inn:31 jan 2006 17:47
av daniel
hei

har en 89 camry gxi v6, den går fint når den er kald, over 1100 rpm, men når den kommer under det, spesielt på 800 rpm som den skal ligge på, ligger den å jager.. ujevnt turtall.. noen som hat vert borti det samme.. det er ikkje tegn til at bilen går dårli eller noe sånnt.. kun tomgangen..

Legg innLagt inn:01 feb 2006 14:37
av doffy
Sjekket vakumslanger?

Legg innLagt inn:01 feb 2006 19:16
av daniel
ja har tenkt på at det kan være det, men e det noe feisøkingsgreier eg kan bruke?? noe fargestoff??

Legg innLagt inn:01 feb 2006 22:04
av doffy
kan vel bare sjekke litt rundt på slangene i koblingene og sånt, min var fæl på tomgang og hoppet og jagde på turtall, men når jeg omsider klarte å få tiltak nok til å åpne panseret både så og hørte jeg vakumfeilen med en gang. er verdt et forsøk ;)

Ser forresten at du er fra askøy, begynner å bli et par av oss :D

Legg innLagt inn:01 feb 2006 23:28
av Larsen
Jeg brukte startgass, veldig fint! bare hold det unna eksosen...

Legg innLagt inn:02 feb 2006 17:09
av daniel
ja eg for se og lytte litt rundt om kring.. ja eg e fra askøy. det e du som har carina med kompressor sant?? funker sikkert greit det..

Legg innLagt inn:02 feb 2006 17:22
av doffy
daniel skrev:ja eg for se og lytte litt rundt om kring.. ja eg e fra askøy. det e du som har carina med kompressor sant?? funker sikkert greit det..
Stemmer det, funker helt greit :D

Legg innLagt inn:02 feb 2006 18:05
av daniel
ja det vil eg tro.. i usa, bugger de twin turbo på sånn som eg har.. sikkert helt greit det og..

Legg innLagt inn:02 feb 2006 22:49
av doffy
daniel skrev:ja det vil eg tro.. i usa, bugger de twin turbo på sånn som eg har.. sikkert helt greit det og..
vil absolutt tro at det gjør nytten ja. hvorfor ikke bygge twinturbo på en i norge og da? 8)

Legg innLagt inn:03 feb 2006 14:28
av lexusmann
Larsen skrev:Jeg brukte startgass, veldig fint! bare hold det unna eksosen...
Bør ikke bruke mye startgass, motoren kan bli "avhengig"....er i alle fall så jeg har hørt....kan jo være feil, også....

Legg innLagt inn:03 feb 2006 15:03
av Larsen
Det har vel vært diskutert tidligere, men her er det bare snakk om som et hjelpemiddel. Å lytte etter vakumlekasje er ganske håpløst! Hvis du sprayer startgass litt rundt insugg og slanger så hører du det på motorgangen om dt er noe lekasje rundt.

Legg innLagt inn:03 feb 2006 19:02
av daniel
doffy skrev:
daniel skrev:ja det vil eg tro.. i usa, bugger de twin turbo på sånn som eg har.. sikkert helt greit det og..
vil absolutt tro at det gjør nytten ja. hvorfor ikke bygge twinturbo på en i norge og da? 8)
det har streifet meg, men tror det blir for kostbart.. men kompressor hadde vertr skøy.. men først må eg få en skikkelig plass å skru, og litt mere vertøy som hjelpemiddel.. får jo kansje løen her jhemme til disposisjon om ikkje så lenge så vi får se..

bare sprayer du startgassen på koblingene på vakumslangene?? går jo kansje an å se om det bobler.. det bruker vi ivertfall på jobb når vi leter etter lekasjer på trykkluftsrør..

Legg innLagt inn:04 feb 2006 12:23
av doffy
Er jo ikke mye trykk i en vakumslange da, men du vil merke tomgangen stiger når du finner lekkasjen for da blir startgassen sugd inn i forbrenningen

Legg innLagt inn:04 feb 2006 13:34
av daniel
doffy skrev:Er jo ikke mye trykk i en vakumslange da, men du vil merke tomgangen stiger når du finner lekkasjen for da blir startgassen sugd inn i forbrenningen
okei.. eg får reise på statoil å kjøpa styartgass.. takk for alle tips..

Legg innLagt inn:05 feb 2006 19:09
av daniel
sprayet rundt alle koblinger, slannger, innsug, men ingen forsjell..

min far hadde samme på sin corolla 4wd, han hadde den inne hos toyota, då var det vist en liten elektrisk komponent som var gåen, men eg liker ikkje å gå til jeger med bilen, får se ka eg finner ut..