Side 1 av 1

T04 s

Legg innLagt inn:02 feb 2006 19:09
av beerba
Er dette en turbo som kan funke på en 7m-gte.
Når vil den eventuelt begynna å ladde, og hva er potensialet til en slik sak?

Spec:
T04-s trim
kompressor 55mm innløp a/r 0.60
Turbin 64 mm utløp a/r 1.15
T4 flens

Er det noen som har litt peiling hær, eller hvor finner man eventuelt ut noe om dette? :roll:

Re: T04 s

Legg innLagt inn:02 feb 2006 23:09
av TOYPARTS
beerba skrev:Er dette en turbo som kan funke på en 7m-gte.
Når vil den eventuelt begynna å ladde, og hva er potensialet til en slik sak?

Spec:
T04-s trim
kompressor 55mm innløp a/r 0.60
Turbin 64 mm utløp a/r 1.15
T4 flens

Er det noen som har litt peiling hær, eller hvor finner man eventuelt ut noe om dette? :roll:
om du monterer den på bilen din vil du få jææææævlig sen spoolup, med ar på over 1 kommer trykket sent

Legg innLagt inn:02 feb 2006 23:11
av sleeper
lastebilturbo??

Legg innLagt inn:02 feb 2006 23:11
av TOYPARTS
sleeper skrev:lastebilturbo??
mhm

Legg innLagt inn:02 feb 2006 23:23
av sleeper
TOYPARTS skrev:
sleeper skrev:lastebilturbo??
mhm
??

Legg innLagt inn:02 feb 2006 23:55
av TOYPARTS
sleeper skrev:
TOYPARTS skrev:
sleeper skrev:lastebilturbo??
mhm
??
ut i fra ar verdi så hører den hjemme på en lastebil ja1,15 er høyt, jeg hadde 0,98 på min og fikk 1kg på 4300

Legg innLagt inn:03 feb 2006 06:01
av beerba
OK

Takker for alle svar. :)

Legg innLagt inn:06 feb 2006 04:35
av NAGIK-RACING
det har vel veldig mye med mappet og gjøre det da. :)

har en t04e 57trim med 0.84 a/r tangdiv. turbin på min 2.0L cosworth
og den begynner og ladde ved 1800rpm og jeg har fullt laddetrykk ved 4000rpm 1.5 bar.

også prøvd endel forskjellige turboer på denne bilen

ex.turbonetics t4/t3 t04e 50trim med stg3aksel 0.63a/r

ex.turbonetics t4/t3 t04b-s trim med std aksel 0.48a/r

ex.turbonetics t4/t3 to4b-v1 trim med stg3 aksel 0.63a/r

og min erfaring er det at det ikke er så veldigt bra å få alt trykket så alt for kjapt/tidlig, på en gate bil med vanlige dekk.

har nå en effektkurve som er fullt kjørbar+ en betydelig "frisker" motor
som drar og drar helt ut til turtallsperra på 7800rpm

Legg innLagt inn:06 feb 2006 08:17
av TOYPARTS
NAGIK-RACING skrev:det har vel veldig mye med mappet og gjøre det da. :)

har en t04e 57trim med 0.84 a/r tangdiv. turbin på min 2.0L cosworth
og den begynner og ladde ved 1800rpm og jeg har fullt laddetrykk ved 4000rpm 1.5 bar.

også prøvd endel forskjellige turboer på denne bilen

ex.turbonetics t4/t3 t04e 50trim med stg3aksel 0.63a/r

ex.turbonetics t4/t3 t04b-s trim med std aksel 0.48a/r

ex.turbonetics t4/t3 to4b-v1 trim med stg3 aksel 0.63a/r

og min erfaring er det at det ikke er så veldigt bra å få alt trykket så alt for kjapt/tidlig, på en gate bil med vanlige dekk.

har nå en effektkurve som er fullt kjørbar+ en betydelig "frisker" motor
som drar og drar helt ut til turtallsperra på 7800rpm
stemmer det som du skriver her, men for problemene begynner når man passer 1,0 i ar verdi, alt over 1,0 er MYE.

Legg innLagt inn:06 feb 2006 12:11
av NAGIK-RACING
kommer ikke til å bruke 1.0+a/r jeg på min supra, og i værtfall ikke aktuelt med ett kompressor hus som ikke greier mer en 380hk (t04b-s)

den turboen som står på autobhan supraen har 1.05a/r tangdiv.turbin.. master power GT45.

sto i gatebil bladet at han laddet 1.8bar for å få 600hk synes at det var rellativt høyt laddetrykk i forhold til effekten.???? stemmer det

Legg innLagt inn:06 feb 2006 14:02
av TOYPARTS
NAGIK-RACING skrev:kommer ikke til å bruke 1.0+a/r jeg på min supra, og i værtfall ikke aktuelt med ett kompressor hus som ikke greier mer en 380hk (t04b-s)

den turboen som står på autobhan supraen har 1.05a/r tangdiv.turbin.. master power GT45.

sto i gatebil bladet at han laddet 1.8bar for å få 600hk synes at det var rellativt høyt laddetrykk i forhold til effekten.???? stemmer det
ikke om du regner at 1kg blir ca 100% effektøkning, og at grunneffekten på en supra ligger på ca 250hk

Legg innLagt inn:09 feb 2006 13:24
av NAGIK-RACING
hvor høy er volum effektiviteten. på en std. supra euro/usa spec
den er vel ikke 100% på 6500-7200rpm.

for og få 100% effektøkning på 1bars trykk=647hk
så må du ha 121%ve.på 7000rpm og det blir vel litt hardt og greie?
da beregnet jeg 324hk euro/usa spec.

vet noen vilken ve.som er normalt å ha på en supra med ca264* kammer portet topp.nytt plenum.etc

Legg innLagt inn:09 feb 2006 13:31
av sleeper
NAGIK-RACING skrev:hvor høy er volum effektiviteten. på en std. supra euro/usa spec
den er vel ikke 100% på 6500-7200rpm.

for og få 100% effektøkning på 1bars trykk=647hk
så må du ha 121%ve.på 7000rpm og det blir vel litt hardt og greie?
da beregnet jeg 324hk euro/usa spec.

vet noen vilken ve.som er normalt å ha på en supra med ca264* kammer portet topp.nytt plenum.etc

husk at du må regne fra grunnefekten på motoren!! 324 er efekten den gir på 0.6-0.7kg! ikke effekten den gir på 0kg.

Toyparts: er grunneffekten på en supra så mye som 250hk?? ville ikke tru den ga no særlig mer en 200hk...!?