TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Driftsikkerhet pÃ¥ 3sgte?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #15948  av funkes
 
Jeg var innm Bjørnstad Bil i dag og der sto det en Celica Carlos Sainz uten motor. Motoren sto på en palle ved siden av, og den hadde brent et (eller var det flere) stempel.
Var vist ikke gjort noe særlig med motoren heller...han hadde dog skrudd opp trykket til 0,9 bar, og motoren leverte vist ikke nok bensin til det(!!!!!).

Synes dette var småskummelt å høre jeg.

 #15952  av erling
 
Ikke sikkert bilen var i bra nok stand til å klare 0.9 heller da. Er jo mye som skal stemme. Sliten pumpe, filter eller motor generelt så er man vel ikke så trygg lenger. Men hadde det vært et problem med orginalt dårlig bensintrykk hadde nok flere merka det...? :wink:
Sist redigert av erling den 08 sep 2003 16:14, redigert 1 gang totalt.

 #15953  av kennethx
 
Er ikke forskjellig motor på vanlig GT4 og CS utgaven. Motoren går jo rimelig rikt stock. Så det må nok ha vært en sviktende bensinpumpe eller noe sånt ja.

 #15973  av @lpher
 
De fleste av ST185'ene er jo over 10 år nå da...og jeg regner med at de fleste av eksemplarene har hatt 'en god del' av den kjøringen bilen innbyr til... ;-) Så jeg tror nok at jeg ville fått sjekket at alle ting var 110% i orden FØR jeg gjorde noe som helst trimmessig...

Men det er det tydeligvis ikke alle som tar seg tid til å gjøre ;-)

Og du, Funkes, har ihvertfall ingenting å frykte om motoren din er behandlet like bra som utsiden av bilen din...ikke mange 10år gamle røde
biler som skinner så jæ*** bra! ;-)

@lpher

 #16021  av CelicaTurbo
 
om den motoren ikke fikk nok bensin ved 0.9 bar så var det nok noe seriøst feil et sted, trolig med bensintilførsel, men det er jo også mulig at han hadde en saftig lekkasje som sugde inn umålt luft etter luftmengdemåleren slik at motoren gikk meget magert under trykk?

Det er ikke mangel på bensin som dreper disse motorene med mindre noe alvorlig er feil for de drukner bokstavlig talt i bensin og orginalt klarer bensinpumpe og dyser mer enn hva turboen kan klare å levere, det er aggresiv avansering av tenning ved økt trykk som dreper dem lettest men det slipper jo dere CS-folk å bekymre dere over i samme grad som oss andre :)

 #16036  av funkes
 
@lpher skrev: Og du, Funkes, har ihvertfall ingenting å frykte om motoren din er behandlet like bra som utsiden av bilen din...ikke mange 10år gamle røde
biler som skinner så jæ*** bra! ;-)

@lpher
Jo takk for det :)
Men den har fått en god del steinsprut i vinter da :( :(
Det må bli tatt til våren...
Lakkerte forresten gitteret på panseret i dag, det ble sjef :)