Side 1 av 7
3sgte i mk1...
Legg innLagt inn:08 sep 2003 15:32
av Amund
har nå fått et tilbud på ny motor til bilen min, en 3sgte med 3sge girkasse. sitter her og lurer på om det er et smart å putte en slik en i bilen min... ikke med tanke på eventuelle fartsbøter, og snurringer, men med tanke på praktiske ting. at den går nedi er i grunn greit, men om det vil fungere skikkelig er en annen ting..
hadde vert litt artigt dersom noen hadde hatt meninger om og rundt dette, da jeg er litt i tvil om dette er noe for meg. godkjenning skal, i følge toyparts, vere muligt. for biltilsynet her i bergen er, som kjent, meget aktive for tiden...
Legg innLagt inn:08 sep 2003 16:51
av Christian
Hadde nok vært rått med en slik i mk1, men ikke bruk 3sge kassa.
Den tar kvelden fort med såpass effekt

Legg innLagt inn:08 sep 2003 17:42
av bose
Er ikke C52 kassa ganske solid da?mener å ha lest at den tåler 300hk.Kan være jeg ta feil...
Legg innLagt inn:08 sep 2003 17:57
av Amund
Christian skrev:Hadde nok vært rått med en slik i mk1, men ikke bruk 3sge kassa.
Den tar kvelden fort med såpass effekt 
dette er utgaven med 204 hk, og det sies at 3sge kassa henger med til 250hk?
Legg innLagt inn:08 sep 2003 21:02
av Amund
noe sånt ja..

Legg innLagt inn:08 sep 2003 21:05
av Bjørn MK1
Denne sida her burde være altfortellende om 3sgte i MK1
http://www.mr2mk1club.com/turbo.html
Tror du burde sjekke j.... godt med biltilsynet først om det går å få godkjent.
Legg innLagt inn:08 sep 2003 21:07
av Amund
den sida der er gammelt nytt... Dette er med andre ord ikke en ide jeg fikk for 5 minutter siden. har funnet 3-4 andre sider med masse info/bilder også..
og det må nok kanskje sjekkes med biltilsynet også ja...
Legg innLagt inn:08 sep 2003 21:15
av Mr2 Mk2
dette så jo ganske gromt ut da!!
Legg innLagt inn:08 sep 2003 21:16
av MRQuoc
akkurat der så det trangt ut.. hvor varmen ledes kan ikke jeg se..
kanskje han kjører uten lokket?!
Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:03
av Christian
Javel, gir meg jeg...
Men regner jo med at det er en grunn til at 3sgte blir levert med sterkere kasse....?
Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:14
av TOYPARTS
og det må nok kanskje sjekkes med biltilsynet også ja...[/quote]
Det er ingen problem, men du må betale avgift for de 400ccm ekstra, men hk skal vi beholde originalt
MVH Erik
Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:14
av Amund
er alltid en grunn...
trangt blir det! Men det går!
time will show....
Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:27
av Amund
TOYPARTS skrev:Det er ingen problem, men du må betale avgift for de 400ccm ekstra, men hk skal vi beholde originalt
MVH Erik
det blir 4381,05 dersom det skjer i år, og 2628,03 dersom jeg venter til over nyttår.
Legg innLagt inn:08 sep 2003 22:53
av CelicaTurbo
hm, jeg husker også en gang hvor dette ble diskutert på en britisk liste og en new zealander informerte om hva han hadde gjort, han rådet mot bruken av GE-kasser pga at han hadde gått gjennom to av dem på mindre enn ett år, men på den annen side vet jeg ikke hvilken effekt han kjørte. Holder du GTE-motoren ganske orginal går det nok flott, men trimmer du noe så bør du undersøke med en turbokasse, de koster vel egentlig ikke allverden og om jeg forstod deg rett er prisen på hele motoren ganske så billig.