Side 1 av 6
Larsen sin mr2 mk2 turbo (Endelig start)
Legg innLagt inn:03 feb 2006 22:01
av Larsen
Tenkte å lage noen poster litt fremover jeg og.
Kun noen uker siden jeg kjøpte den så er jeg igang med å pelle den fra hverandre.
Begynte først med å invistere i defa alarm og motorvarmer. Har også fått tak i en hks turbotimer.
Dette kommer sannsyligvis til våren
Border kit
94+ lykter(kommer til neste uke

)
overhaling av turboen
vanninspøytning..
++
Edit
Samt godkjenne den med turbo motor.
Legg innLagt inn:03 feb 2006 22:18
av sigheri
Såg meget pen ut den der....
Hvilke felger er det på det øverste bildet?
Legg innLagt inn:04 feb 2006 12:57
av TheStig
fyyyy fan.. Helt perfekt i utseende den mr2`n der.. Og når det er turbo blir det jo helt komplett.. Du må iallefall ikke begynne å bytte ut fangere osv for utseendets skyld
Legg innLagt inn:04 feb 2006 16:41
av GT4 CS
Strøken bil

Hvordan materiale har du brukt til og isolere rørene da? Er det bare meg eller kjører du uten varmeskjoldet over turboen
Legg innLagt inn:04 feb 2006 17:41
av jonny on the spot
Hvordan materiale har du brukt til og isolere rørene da?
Ser ut som insulen jeg bruker når jeg isolerer rør på jobben(samme greie som finnes i våtdrakter).
Legg innLagt inn:04 feb 2006 18:24
av Larsen
Den øverste er sånn den vil se ut til sommeren altså, styling kitet er ikke satt på, men den blir lik bildet
Bra observert, varmeskjoldet tok forige eier, men jeg skulle gjerne ha hatt det. Isolasjonen heter glavaflex som er rørisolasjon, den isolere ganske bra og er i tilegg ikke brennbar, noe som var en fordel da den ligger rett over manifoilen...
Legg innLagt inn:04 feb 2006 18:33
av Larsen
sigheri skrev:Såg meget pen ut den der....
Hvilke felger er det på det øverste bildet?
Vet ikke

Legg innLagt inn:04 feb 2006 19:02
av andre 1
Et lite tips angående glavaflexen ! Den tåler dårlig varme over tid , blir porøs å går i oppløsning.
Legg innLagt inn:05 feb 2006 22:23
av Larsen
Da var turbo timeren koblet opp. Var vel ikke så vansklig som jeg ville ha det til

Legg innLagt inn:08 feb 2006 12:24
av Ivar
jonny on the spot skrev:Hvordan materiale har du brukt til og isolere rørene da?
Ser ut som insulen jeg bruker når jeg isolerer rør på jobben(samme greie som finnes i våtdrakter).
Neopren.
Legg innLagt inn:13 feb 2006 12:26
av Larsen
Ivar skrev:jonny on the spot skrev:Hvordan materiale har du brukt til og isolere rørene da?
Ser ut som insulen jeg bruker når jeg isolerer rør på jobben(samme greie som finnes i våtdrakter).
Neopren.
Cellegummi mener jeg det heter. Produktet er ihvertfall Glavaflex.
Legg innLagt inn:13 feb 2006 12:47
av Larsen
Liten oppdatering etter helgen.
Fikk 94+ baklysene fra Hongkong på Torsdag så da gikk helgen bort til montering.
Fikk også begynt på poleringen av turboen

Legg innLagt inn:13 feb 2006 13:05
av erling
Ser bra ut detta.
Vanvittig rå lyd i den butterflyen.. Må jo bare vær den råeste eksosen man får til mr2.

Legg innLagt inn:14 feb 2006 22:44
av Ivar
Larsen skrev:Ivar skrev:jonny on the spot skrev:
Ser ut som insulen jeg bruker når jeg isolerer rør på jobben(samme greie som finnes i våtdrakter).
Neopren.
Cellegummi mener jeg det heter. Produktet er ihvertfall Glavaflex.
Hva bygdenorge kaller det vet jeg ikke.

Det er i hvert fall neopren det er snakk om. Det er dette materialet som brukes i dykker- og våtdrakter.
Legg innLagt inn:03 mar 2006 23:27
av Larsen
kort oppdatering.
Etter et iherdig forsøk i å montere ferdig alarmen så koblet jeg ut noe vitale ledninger

som igjen førte til at motoren ikke startet selv etter å ha plugget alt på plass. Så det har blitt to kjedelige uker med feilsøking som ende med at bilen startet igår. Hvorfor vet jeg ikke helt, men det var vel en kombinasjon av dårlig bensin, kulde og gamle tennplugger.
Neste uke får jeg Border fronten og sideskjørten og da med litt bilder også
