Side 1 av 1

Vanskelig valg

Legg innLagt inn:06 feb 2006 22:40
av MOLLE
Hei alle sammen!Dette er min første post her.Har lest her en stund og har bestemt meg for og selge civic coupe`n min til sommeren og skaffe meg en supra.Jeg er har prøvd og bruke søke funksjonen men tingen er at jeg har en del spørsmål angående denne bilen til dere som eier dem og det ble enklere for meg og bare spørre(hehe lat ja).Har tenkt på supra uten turbo men det er der tvilen slår inn.
1:Hvordan er non turboen i daglig drift?
2:Kan man få en fiiiiiin targa for rundt 300000-320000
3:Hvordan synes du/dere bilen er på veien i forskjell til turboen.Synes du/dere det er tilstreklig med power eller er det bedre og legge til litt til og kjøpe turboen?
4:En av hovedgrunnene til valg av non turbo er?(mitt er det rett slett at jeg ikke er motordyktig og er litt stresset for 2xturbo til og fra jobben uten at husbygging`s økonomien sliter)
5:Spesielle ting jeg burde tenke på ved daglig drift?(Rettelse fra spørsmål nr4.Jeg kan bytte olje/filter/vanlig service generelt
6:Er targaen grei på vinterføre(ikke hele vinteren men på fine dager kan du si)?
7:Valget står mellom honda nsx og supra men jeg heller mot supra rett og slett på grunn av at det finnes forum for den i norge og det blir litt kulere og møte andre med supra.(hehe det hørtes litt gay ut)

Takker for alle svar på forhånd og håper jeg ikke spør for mye rart(hehe)Snakkes! :D

Re: Vanskelig valg

Legg innLagt inn:06 feb 2006 23:17
av elino
MOLLE skrev:Hei alle sammen!Dette er min første post her.Har lest her en stund og har bestemt meg for og selge civic coupe`n min til sommeren og skaffe meg en supra.Jeg er har prøvd og bruke søke funksjonen men tingen er at jeg har en del spørsmål angående denne bilen til dere som eier dem og det ble enklere for meg og bare spørre(hehe lat ja).Har tenkt på supra uten turbo men det er der tvilen slår inn.
1:Hvordan er non turboen i daglig drift?
Hmmm...det var mye spørsmål på en gang :) Skal prøve å svare ut fra våre erfaringer...Jeg og mr.ourom svarer sammen her
Var selv veldig i tvil ang. kjøp av NA, men er fornøyd så langt...har jo ennå ikke fått prøvd den på tørt føre, men det lover bra.
Kjapp respons og kompakt bil å kjøre til daglig...
MOLLE skrev: 2:Kan man få en fiiiiiin targa for rundt 300000-320000
Ja, det kan du og mulig en turbo også....her er det forskjellige kriterier som spiller inn som km, tilstand, årsmod osv...og litt tålmodighet :wink:
MOLLE skrev:3:Hvordan synes du/dere bilen er på veien i forskjell til turboen.Synes du/dere det er tilstreklig med power eller er det bedre og legge til litt til og kjøpe turboen?
Har du råd til en turbo?....kjøp turbo
Hvis ikke er NA`en et bra valg det også :D
MOLLE skrev:4:En av hovedgrunnene til valg av non turbo er?(mitt er det rett slett at jeg ikke er motordyktig og er litt stresset for 2xturbo til og fra jobben uten at husbygging`s økonomien sliter)
Kjøper du en bra TT som er i god stand og ikke tukler for mye med den er det en veldig driftsikker bil
MOLLE skrev:5:Spesielle ting jeg burde tenke på ved daglig drift?(Rettelse fra spørsmål nr4.Jeg kan bytte olje/filter/vanlig service generelt
Nei...vask, bensin og en luftetur :lol:
MOLLE skrev:6:Er targaen grei på vinterføre(ikke hele vinteren men på fine dager kan du si)?
Bilen er bra på vinterføre med gode dekk
MOLLE skrev:7:Valget står mellom honda nsx og supra men jeg heller mot supra rett og slett på grunn av at det finnes forum for den i norge og det blir litt kulere og møte andre med supra.
Supraen egner seg bedre til vinterbruk da...for NSX`en er veldig åpen under og samler all saltdritten som er.
Håper du ble litt klokere :D

Legg innLagt inn:07 feb 2006 06:37
av MOLLE
Hei!Takk for det!!Se,det er dette jeg snakket om med og ha et Norsk forum.Gratulerer med ny bil foresten Elino.Den var kongefin.Håper du får et langt og"carefree" forhold til den(han) :D

Legg innLagt inn:07 feb 2006 06:59
av MOLLE
Hmmm turboen ja.Jeg kan strekke meg til rundt 360000.Hva får man sånn ca med tanke på km,alder og stand?Hvis jeg henter fra statene står det vel miles i speedoen?

Legg innLagt inn:07 feb 2006 17:01
av @lpher
MOLLE skrev: Hmmm turboen ja.Jeg kan strekke meg til rundt 360000.
For den summen skal det være mulig å få tak i en US-spec TT Supra da :)
Eurospec har som regel litt dyrere...mens J-spec vil være endel billigere...men er da selvfølgelig "Right Hand Drive" :)
MOLLE skrev: Hva får man sånn ca med tanke på km,alder og stand?
Kan ta en titt for deg...men sånn kjapt og enkelt kan jeg tenke meg at du for rundt 360' får en 93-94 US-spec Supra TT...targa...automat...i en av de vanligste fargene...og med noenlunde kilometerstand...mao. ikke unormalt for en såpass "gammel" bil :)
MOLLE skrev: Hvis jeg henter fra statene står det vel miles i speedoen?
US-spec har markering både i MPH og KPH :)

Legg innLagt inn:07 feb 2006 17:20
av @lpher
En av disse burde det fks være mulig å få inn til rundt 320' + utgifter til formidler eller tilsvarende :)

http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=1870

http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=2039

Legg innLagt inn:07 feb 2006 20:15
av MOLLE
Hefffftig!OOhh shit nå er det mye som surrer rundt i hodet mitt...Da er det bare og legge ut civicen til salgs da :lol: Tenkte jeg skulle selge den til sommeren for jeg driver og syr om interiøret nå gjør den ferdig til 06 sesongen men neste vinter kan bli ganske spennende ja.Takk skal du ha @lpher for svarene!

Legg innLagt inn:08 feb 2006 15:06
av @lpher
MOLLE skrev:Hefffftig!OOhh shit nå er det mye som surrer rundt i hodet mitt...Da er det bare og legge ut civicen til salgs da :lol: Tenkte jeg skulle selge den til sommeren for jeg driver og syr om interiøret nå gjør den ferdig til 06 sesongen men neste vinter kan bli ganske spennende ja.Takk skal du ha @lpher for svarene!
LOL :D Er halve morroa det...forventningene :D

Legg innLagt inn:09 feb 2006 10:47
av Tore
Jeg får min 93 TT MT6 RHD ferdig registrert for ca 275K...
*Bil 155 000
*Toll 108 000
*Lykter osv 15 000

RHD er tre bokstaver som sparer deg for en hel del penger...

Legg innLagt inn:09 feb 2006 23:43
av @lpher
Tore skrev:Jeg får min 93 TT MT6 RHD ferdig registrert for ca 275K...
*Bil 155 000
*Toll 108 000
*Lykter osv 15 000

RHD er tre bokstaver som sparer deg for en hel del penger...
I den stand som din bil ser ut til å være...så kan det se ut som tidligere estimater på 100' til 150' i forskjell på LHD og RHD stemmer ganske greit...akkurat nå ihvertfall :)

Legg innLagt inn:10 feb 2006 08:36
av Tore
@lpher skrev:
Tore skrev:Jeg får min 93 TT MT6 RHD ferdig registrert for ca 275K...
*Bil 155 000
*Toll 108 000
*Lykter osv 15 000

RHD er tre bokstaver som sparer deg for en hel del penger...
I den stand som din bil ser ut til å være...så kan det se ut som tidligere estimater på 100' til 150' i forskjell på LHD og RHD stemmer ganske greit...akkurat nå ihvertfall :)
Joda, det kan vel stemme det :!:
MOLLE: Min bil er HELT original, gått kun 17-18 000 km og er i mint condition. Det er et tips om du skal importere,
bilen bør være mest mulig original, siden biltilsynet ikke godtar noe annet...men mer om slikt finner du i de andre trådene... :idea: